Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2013, 14:51
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hai,

Ik heb vorige week een artikel besteld bij een online webshop in Duitsland en betaald met i-deal.
Ik kreeg de volgende dag keurig netjes een mailtje dat er helaas een productiefout was en dat ze dus niet konden leveren, ik zou het geld terugkrijgen op mijn rekening.
Ik bestelde een ander artikel bij ze en betaalde weer met i-deal, kreeg netjes de volgende dag het pakketje thuis.
Helaas is het nu dus al 1,5 week geleden dat ze hebben gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen, en heb ik nog niets op mijn rekening gezien.
Ik heb nog een e-mail gestuurd maar kreeg geen reactie. Een telefoontje naar de winkel leverde op dat ze een notitie neer zouden leggen voor degene die hierover ging.
2 dagen later nog steeds geen resultaat en eerlijk gezegd had ik weinig vertrouwen in die telefoniste.

Nou snap ik ook wel dat zoiets niet binnen een dag gebeurd, maar aangezien ik ook maar een student ben die zijn geld hard nodig heeft is het toch wel vervelend.
Wat zijn nou de gebruikelijke termijnen waarin zoiets gebeurt?
En wat kan ik verder doen als er niets gebeurt?
Ik heb een betalingsbevestiging van i-deal en de e-mail die ze me stuurde nog bewaard.

Groetjes,
Oud 19-06-2013, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het een klein bedrijf? Dan kan het best dat ze dit soort dingen gewoon één keer per maand afwerken ofzo. Ik heb een keer zoiets bij Wehkamp gehad en dat duurde ook aardig lang. Overigens duurt het ook wel even voordat het geld van een Duitse rekening op jouw Nederlandse rekening staat.
Oud 19-06-2013, 16:22
VolvoFH750
VolvoFH750 is offline
Citaat:
Overigens duurt het ook wel even voordat het geld van een Duitse rekening op jouw Nederlandse rekening staat.
Dit.
Oud 28-06-2013, 22:08
hanky123
hanky123 is offline
Al het bewijs en shit bij elkaar zoeken, en voor de rechter die m*offen. (als ze niks sturen uiteindelijk)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 09:43
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanks, na 3 weken telefoontjes en e-mails hebben ze het eindelijk overgemaakt.
Topic kan dicht!
Oud 29-06-2013, 09:57
Verwijderd
Hoezo "eindelijk"?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 13:05
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Omdat ze 3 weken geleden al hebben gezegd dat ze het zouden doen, en het dus 3 weken heeft geduurd waarin ze ook nog ontkend hebben dat ze ooit hebben gezegd het over te maken.
Oud 21-08-2013, 01:07
funstic
funstic is offline
Bedrijven doen retourbetalingen meestal 1 keer in de maand. Waarschijnlijk staat er in de AV ook dat je het binnen 30 dagen zal ontvangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten