Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2013, 21:12
lanastar
lanastar is offline
Heey
Ik wil graag als ik klaar ben met gymnasium, als ik 18 ben dus, emigreren naar amerika, los angeles, maar ik wil weten hoeveel dat dan zou kosten, en hoe, ik wil daar dan ook mijn studie doen.

Als iemand hiermij mee zou kunnen helpen? En dan bedoel ik niet van die flauwe dingen als "droom lkkr verder" en "niet".

Xx lana
Ps ik ben 13 en zit in de 1, bijna in de 2de want het jaar is bijna voorbij.

Laatst gewijzigd op 17-06-2013 om 17:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2013, 23:22
Pluis
Pluis is offline
als je naar het buitenland wil verhuizen dan heet het emigreren, niet immigreren

Verder is het een leuke droom! Buitenlandse universiteiten zijn helaas wel duur. Er zijn speciale programma's die je studiebeuren geven. Je kon ook altijd je eigen studiefinanciering meenemen naar het buitenland maar nu het sociale leenstelsel ingaat weet ik niet meer hoe dat uitkomt.
Wat voor die beuren heel belangrijk is, zijn je cijfers. Daarvoor moet je zorgen dat je vanaf de bovenbouw alles boven de 8 houdt. Prestigieuze universiteiten in amerika willen namelijk alleen het beste van het beste!
Je kan tegen die tijd ook eens met de decaan gaan praten want die weet veel van studiebeurzen. En die stichtingen die de studiebeurzen regelen kunnen je weer helpen met een visum en alles.

Laatst gewijzigd op 18-06-2013 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 16:00
lanastar
lanastar is offline
Oke,
Mijn cijfers zitten op dit moment allemaal boven de 8 alleen voor beeldende vorming een 7 ik doe op mijn school anglia, dat is extra engels met 2x per jaar een examen ik heb nu de eerste 2 levels gehaald.

En nog bedankt voor je tips!!
Xxx lana
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 11:03
Pluis
Pluis is offline
Nou, keep up the good work en dan kom je er wel!
Oud 20-06-2013, 06:56
lanastar
lanastar is offline
Oke
Zijn er mensen met nog meer info/tips??
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 11:32
Pater Noster
Pater Noster is offline
heb je al een green card dan? want je moet of een baan hebben of ingeschreven staan op een university.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Ga op zoek naar uitwisselingsprogramma's voor high schools en (eventueel later) college of university (hoewel je met dat laatste misschien beter even kunt wachten tot je weet wat je wil studeren). Full time studeren aan een Amerikaanse universiteit is waarschijnlijk nogal prijzig, maar bijvoorbeeld stage of een of meerdere semesters uitwisseling is vast mogelijk. Ook tijdens je middelbare school is het mogelijk om mee te doen aan een uitwisselingsprogramma. Het is dus helemaal geen droom, maar wel lastig te organiseren (en duur, hoewel je soms een beurs kunt krijgen die een deel van de kosten zal dekken). Denk bijvoorbeeld aan een visum, woonruimte, inkomsten (je zult ook moeten eten en je huur moeten betalen, gastgezinnen, etc. etc.).

Ga gewoon eens op zoek op internet naar uitwisselingsprogramma's en studiebeurzen! Het aanbod is divers.
Oud 26-06-2013, 17:23
Martiño
Martiño is offline
Trouwens, waarom perse LA? Je kunt het beste niet al te kieskeurig zijn en realistisch blijven, LA uit de films en tv-series bestaat niet, en er zijn ook een hoop andere leuke plekken in de states.
Oud 26-06-2013, 21:41
lanastar
lanastar is offline
Tja, ik wil gwn naar LA dat is mijn droom, daar ligt mijn gevoel, dat weer ik gwn.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten