Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 14:49
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Het sportmerk Lonsdale worstelt met fout imago. Het bedrijf kan bij sommige winkels hun kleding niet afzetten eenvoudigweg om hun extreem-rechts imago. Deze week ging de schoolleiding van het Eikenhagencollege in het Limburgse Landgraaf zover dat het leerlingen verbiedt om nog langer Lonsdale artikelen te dragen.

Ex-bokser Bernhard Hart startte in 1960 in Londen de kledingzaak Lonsdale Sports Equipment. Eind jaren 80 adopteerden Duitse neo-nazi's het merk omdat met een open jas op een Lonsdale sweater of shirt NSDAP te lezen is, de politieke partij van Hitler.

Rayonmanager V.Verwijmeren bij Britain vindt het verbod van de Limburgse school 'onzinnig'. "Jammer dat extreem-rechtse skinheads de kleding dragen. Maar wat moet je dan de volgende keer verbieden? Skatebroeken?", zegt hij.


gewoon triest voor woorden ,lonsdale is egwoon een boksmerk wat ontdekt werd door nazi's ,mogen daarom nu leerlingen op sommige scholen geen lonsdale dragen ,triest gewoon
Advertentie
Oud 22-02-2003, 14:54
Verwijderd
Er worden wel meer dingen voor iedereen verpest door een klein groepje asocialen.
Oud 22-02-2003, 15:05
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Er worden wel meer dingen voor iedereen verpest door een klein groepje asocialen.
__________________
Freak me baby
Oud 22-02-2003, 15:07
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Nou, als tegenreactie allemaal met een Lonsdale-trui gaan rondlopen.
Oud 22-02-2003, 15:08
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Nou, als tegenreactie allemaal met een Lonsdale-trui gaan rondlopen.
En dan?
__________________
Freak me baby
Oud 22-02-2003, 15:11
Verwijderd
Je kunt hier niks tegen doen. Je kunt een bepaalde groep niet verbieden een bepaald kledingmerk te dragen. In de jaren '90 droegen gabbers Nike Air Max en maakten ze op die schoenen alle discotheken onveilig, met als resultaat dat nu nog steeds bij vrijwel alle discotheken sportschoenen geweigerd worden. En dat terwijl er natuurlijk erg veel nette mensen op sportschoenen lopen (zo loopt het halve Utrechtse corps op Puma's).
Oud 22-02-2003, 15:12
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
rodina schreef:
En dan?
Als blanke én gekleurde mensen met spullen van Lonsdale rondlopen (op een school) zal de schoolleiding er weinig meer tegenin kunnen brengen.
Oud 22-02-2003, 15:13
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Als blanke én gekleurde mensen met spullen van Lonsdale rondlopen (op een school) zal de schoolleiding er weinig meer tegenin kunnen brengen.
Denk je dat. Als de schoolleiding iets in zn kop heeft blijft dat hoor. Regels zijn regels, en die worden niet zomaar verbroken.en zeker niet voor Londsdale
__________________
Freak me baby
Oud 22-02-2003, 16:28
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Moeten ze eens kijken op de site van Lonsdale zie je een neger[sorry naam vergeten], die rapt op het nummer van Junkie XL Zerotonine.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 22-02-2003, 19:14
Toscane
Toscane is offline
te dom voor woorden, maar je doet er verders toch nix tegen...
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
Oud 22-02-2003, 19:17
Mysterons
Mysterons is offline
Leuk voor ze.
__________________
_love is gonna save us
Oud 22-02-2003, 19:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je kunt hier niks tegen doen. Je kunt een bepaalde groep niet verbieden een bepaald kledingmerk te dragen. In de jaren '90 droegen gabbers Nike Air Max en maakten ze op die schoenen alle discotheken onveilig, met als resultaat dat nu nog steeds bij vrijwel alle discotheken sportschoenen geweigerd worden. En dat terwijl er natuurlijk erg veel nette mensen op sportschoenen lopen (zo loopt het halve Utrechtse corps op Puma's).
Bedoel je Puma Sparko's (of hoe dat mag heten). Enkele kakkers op mijn school dragen die ook. Zelf heb ik puma Mojito. Sober maar degelijk.
Citaat:
ESCO schreef:
Moeten ze eens kijken op de site van Lonsdale zie je een neger[sorry naam vergeten], die rapt op het nummer van Junkie XL Zerotonine.
Bij reclame-borden van Tommy Hilfiger zie je ook vaak negers, terwijl meneer zelf racist is. Image building noemens ze die advertentie-trucjes dat geloof ik.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 22-02-2003, 21:23
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
REIE schreef:


Bij reclame-borden van Tommy Hilfiger zie je ook vaak negers, terwijl meneer zelf racist is.
Bewijs het maar.
Oud 22-02-2003, 21:33
Verwijderd
die limburgers ook altijd

nouja, als je op mijn middelbare school racistische uitspraken had gedaan of had uitgedragen dat je een neo nazi was, dan was je volgens mij gelijk van school af getrapt!
Oud 23-02-2003, 01:04
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
allemaal gelijk
Oud 23-02-2003, 09:33
PlasTuut
Avatar van PlasTuut
PlasTuut is offline
ach ja...
Oud 23-02-2003, 11:04
zino
zino is offline
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE
__________________
.......-------### da nellie in the zino ###-------........
Oud 23-02-2003, 11:37
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
zino schreef:
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE

Ads door Google
Oud 23-02-2003, 12:14
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
zino schreef:
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE
Oud 23-02-2003, 12:31
Verwijderd
Altijd lachen hier op Lifestyle
Oud 23-02-2003, 12:46
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Bij reclame-borden van Tommy Hilfiger zie je ook vaak negers, terwijl meneer zelf racist is. Image building noemens ze die advertentie-trucjes dat geloof ik.
Guess who make the Hill wigger popular, 1996 the Negro's.
Ze hebben t een jaar gedragen en toen was het passe.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 23-02-2003, 12:50
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Who cares, ik wil nog best zo'n polo van Lonsdale.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenčvend....
Oud 23-02-2003, 13:05
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
REIE schreef:


Bij reclame-borden van Tommy Hilfiger zie je ook vaak negers, terwijl meneer zelf racist is.
Tommy Hilfiger een racist hoe kom je daaaaaaaaaaar dan weer bij
Oud 23-02-2003, 14:09
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zino schreef:
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE
stoch pisdich
Oud 23-02-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Spirit schreef:
Tommy Hilfiger een racist hoe kom je daaaaaaaaaaar dan weer bij
het merk tommy hilfiger is oorspronkelijk gemaakt voor jonge blanke mensen !!! daarom
Advertentie
Oud 23-02-2003, 16:07
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
het merk tommy hilfiger is oorspronkelijk gemaakt voor jonge blanke mensen !!! daarom
Ik hou van mensen die bronnen bij hun berichten zetten .
Oud 23-02-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Ik hou van mensen die bronnen bij hun berichten zetten .
bron: ouders en daarvan staan geen afbeeldingen op internet

sorry
Oud 23-02-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
Er worden wel meer dingen voor iedereen verpest door een klein groepje asocialen.
vind ik toch wel erg kort door de bocht, ben het zeker niet met de ideen van (neo) nazi's eens, maar zoals jij het stelt is het toch alsof ze het expres doen, als ze londsdale nie hadden ontdekt droegen ze nu allemaal puma (als voorbeeld) en was dat verboden op scholen, ik bedoel, ze moeten toch iets dragen, da kan je ze niet verwijten, heb liever een in lonsdale gehulde neo nazi dan een naakte moek eerlijk zeggen....
Oud 23-02-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef:
vind ik toch wel erg kort door de bocht, ben het zeker niet met de ideen van (neo) nazi's eens, maar zoals jij het stelt is het toch alsof ze het expres doen, als ze londsdale nie hadden ontdekt droegen ze nu allemaal puma (als voorbeeld) en was dat verboden op scholen, ik bedoel, ze moeten toch iets dragen, da kan je ze niet verwijten, heb liever een in lonsdale gehulde neo nazi dan een naakte moek eerlijk zeggen....
Het gaat er niet om dat ze iets dragen, het gaat er om dat ze datgene wat ze dragen hun opvattingen meegeven.. Door op elke straathoek "Londsdaaale!" te gillen, bijvoorbeeld. (Op die sms-dingen van The Box heb je mensen die Lonsdale-4-evah heten en allerlei nationalistische zooi rondbazuinen. Hmm.) Of door het werkelijk allemaal te dragen. Als ze nou eens allemaal verschillende merken zouden dragen zou het niet veel uitmaken, maar nee, ze moeten per se Londsdale hebben. En dan krijg je dat gewoon, dat een merk gelijk geassosieerd wordt met een bepaalde groep.

Ondanks dit alles hoef ik ook geen naakte nazi's te zien, nee.
Oud 23-02-2003, 17:47
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Guess who make the Hill wigger popular, 1996 the Negro's.
Ze hebben t een jaar gedragen en toen was het passe.
nog nooit gehoord van African Americans...ż?
__________________
It's gonna take bravery to stop (mental) slavery!...Dicen que soy...
Oud 23-02-2003, 17:51
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
rodina schreef:
Denk je dat. Als de schoolleiding iets in zn kop heeft blijft dat hoor. Regels zijn regels, en die worden niet zomaar verbroken.en zeker niet voor Londsdale
whahahaha
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 23-02-2003, 18:43
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
ButterflyBee schreef:
nog nooit gehoord van African Americans...ż?
Dat zegt hij.
Oud 23-02-2003, 21:43
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
het merk tommy hilfiger is oorspronkelijk gemaakt voor jonge blanke mensen !!! daarom
In een intervieuw zei hij dat hij het jammer vond, dat de merendeel zwart waren die z'n kleding droegen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 23-02-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
In een intervieuw zei hij dat hij het jammer vond, dat de merendeel zwart waren die z'n kleding droegen.
dan zal hij wel gewoon bezorgd zijn om het imago, net zoals londsdale. maakt hem nog niet meteen een racist.
Oud 23-02-2003, 22:29
Verwijderd
Citaat:
zino schreef:
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE
Als ik jouw ooit tegenkom breek ik je gezicht. klein aso kutkind
Oud 24-02-2003, 08:15
Imke_BF
Avatar van Imke_BF
Imke_BF is offline
Citaat:
zino schreef:
LoNsDaLe FoR eVeR <<<===== NEO NAZI

SIEG HEIL

RALPH LAUREN (L) LONSDALE
Doe normaal ben je niet goed bij je hoofd ofzo... Ik snap het niet he... Hitler was slecht hoor Waarom maak je niet gewoon je eigen kleding met hakenkruizen ofzo dan is het tenminste echt duidelijk en breng je die merken ook niet ten schande... toch??
__________________
Beter in je mond dan in je kont toch!
Ads door Google
Oud 24-02-2003, 08:32
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Als ik jouw ooit tegenkom breek ik je gezicht. klein aso kutkind
Ok.
Oud 24-02-2003, 16:37
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Imke_BF schreef:
Doe normaal ben je niet goed bij je hoofd ofzo... Ik snap het niet he... Hitler was slecht hoor Waarom maak je niet gewoon je eigen kleding met hakenkruizen ofzo dan is het tenminste echt duidelijk en breng je die merken ook niet ten schande... toch??
hitler was nou ook ni zo slecht ,hij heeft wel de volkswagen ,de autobahn en de werkgelegenheid bezorgt en hij was tege jode
Oud 24-02-2003, 17:10
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
en hij was tege jode
oeiiiii

(ja, is een grapje, weet ik wel)
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Oud 24-02-2003, 17:13
Krez
Avatar van Krez
Krez is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
hitler was nou ook ni zo slecht ,hij heeft wel de volkswagen ,de autobahn en de werkgelegenheid bezorgt en hij was tege jode
woehoe dan ben je stoer
mensen uitmoorden, vet man, zo iemand neem je echt als je grote voorbeeld (was hij zelf niet een kwart Joods?!??!) zielig ventje was hij. goed dat ie zichzelf ook maar afgemaakt heeft
al had ik hem liever levenslang in een martelkamer gezien


Hakenkruizen op kleding zijn verboden trouwens als reply op een andere post, stond vandaag een bericht in de krant over een jongen die daarom was opgepakt.

Dat Tommy Hilfiger een racist is/was heb ik ook vaker gehoord, maar ik heb geen bron of bewijs
__________________
*BURP* wat zei je?
Oud 24-02-2003, 17:23
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Krez schreef:
woehoe dan ben je stoer
mensen uitmoorden, vet man, zo iemand neem je echt als je grote voorbeeld (was hij zelf niet een kwart Joods?!??!) zielig ventje was hij. goed dat ie zichzelf ook maar afgemaakt heeft
al had ik hem liever levenslang in een martelkamer gezien


Hakenkruizen op kleding zijn verboden trouwens als reply op een andere post, stond vandaag een bericht in de krant over een jongen die daarom was opgepakt.

Dat Tommy Hilfiger een racist is/was heb ik ook vaker gehoord, maar ik heb geen bron of bewijs
boeit me ni wat verboden is ok hitler vermoorde veel onschuldige mensen maar toch joden zijn verraders vinnik tenminste ,kijk ook nu maar naar palestina en israel ,het land is eigenlijk van palestina maar amerika moest weer alles aan de joden geven

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 17:37.
Oud 24-02-2003, 18:45
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
S schreef:
Ik hou van mensen die bronnen bij hun berichten zetten .
de bron zou ik niet terug kunnen vinden maar deze mensen hebben wel gelijk ooit heeft meneer de directeur namelijk de opmerking gemaakt in een interview Zijn kledingslijn voor de blanke mens gemaakt heeft en niet voor de apen, en dit was ook op een soortgelijke manier gezeg dezelfde woorden alleen een iets andere zin.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 24-02-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
boeit me ni wat verboden is ok hitler vermoorde veel onschuldige mensen maar toch joden zijn verraders vinnik tenminste ,kijk ook nu maar naar palestina en israel ,het land is eigenlijk van palestina maar amerika moest weer alles aan de joden geven
Als je geen weet van zaken hebt, houd dan gewoon je mond. Dat land "is" van niemand, het is gewoon land. Vroeger had je er allemaal mensen die er woonden, met allemaal verschillende godsdiensten door elkaar. Toen kwamen de Joden, volgens welke dat land hen beloofd was door hun god. Die gingen daar ook wonen, zonder iemand iets aan te doen, niets aan de hand. Dat ging een tijdje goed, maar toen kwamen er plotseling een hoop andere mensen die zeiden dat de Joden hun land hadden afgepakt, de Palesteinen. Logisch dat de Joden niet weg willen, die wonen er immiddels 'tig jaar. Bovendien zijn ze er van overtuigd dat ze er moeten blijven wonen, dat land is voor hen immers heilig. En in plaats van om rustig met die Joden te praten, gingen die hoop Palestina-mensen ze aanvallen.

Nu, een vraag voor de wasmachine: Waar zie jij hier ergens dat de Joden iemand verraden hebben?
En, een vraag voor de jackpot: Wat geeft Amerika het recht om een land aan iemand weg te geven?
Oud 24-02-2003, 21:12
Verwijderd
Als ze iets aan dat imago willen doen, zullen ze reclame met negers, indianen of andere niet blanken moeten maken.

Hoe kan je trouwens NSDAP uit Lonsdale krijgen?
Oud 24-02-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Osiris schreef:
Als ze iets aan dat imago willen doen, zullen ze reclame met negers, indianen of andere niet blanken moeten maken.

Hoe kan je trouwens NSDAP uit Lonsdale krijgen?
LoNSDAle SPorts Equipment.
Oud 24-02-2003, 21:28
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Als je geen weet van zaken hebt, houd dan gewoon je mond. Dat land "is" van niemand, het is gewoon land. Vroeger had je er allemaal mensen die er woonden, met allemaal verschillende godsdiensten door elkaar. Toen kwamen de Joden, volgens welke dat land hen beloofd was door hun god. Die gingen daar ook wonen, zonder iemand iets aan te doen, niets aan de hand. Dat ging een tijdje goed, maar toen kwamen er plotseling een hoop andere mensen die zeiden dat de Joden hun land hadden afgepakt, de Palesteinen. Logisch dat de Joden niet weg willen, die wonen er immiddels 'tig jaar. Bovendien zijn ze er van overtuigd dat ze er moeten blijven wonen, dat land is voor hen immers heilig. En in plaats van om rustig met die Joden te praten, gingen die hoop Palestina-mensen ze aanvallen.

Nu, een vraag voor de wasmachine: Waar zie jij hier ergens dat de Joden iemand verraden hebben?
En, een vraag voor de jackpot: Wat geeft Amerika het recht om een land aan iemand weg te geven?
ik heb het zelf meegemaakt ,joden kan IK niet vertrouwen OK
btw ik bedoelde niet letterlijk dat amerika het land aan hun gaf maar amerika bemoeit zich met alels en geeft nog steeds steun aan de israeliers zoals wapens

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 21:30.
Oud 24-02-2003, 21:31
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
tsja ik blijf het gewoon dragen omdat er ik toevallig een jas van heb nooit problemen mee gehad en fashionimages boeien me niet
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Oud 24-02-2003, 21:31
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
ik heb het zelf meegemaakt ,joden kan IK niet vertrouwen OK
Waar is die goede oude tijd dat die nazigabbers nog stierven aan een overdosis speed in plaats van onzin uit te kramen op fora.
Oud 24-02-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
ik heb het zelf meegemaakt ,joden kan IK niet vertrouwen OK
btw ik bedoelde niet letterlijk dat amerika het land aan hun gaf maar amerika bemoeit zich met alels en geeft nog steeds steun aan de israeliers zoals wapens
Ohja. Omdat je een jeugdtrauma hebt aan wel EEN Jood, kun je alle Joden niet meer vertrouwen omdat het natuurlijk allemaal oplichters zijn. Good thinking.

En wat Amerika doet, heeft niets te maken met het verraders-gehalte van Joden. Bovendien, met die riots in Amerika wat betreft de oorlog en de aanslagen op 11 september, zou Bush het niet eens kunnen maken om Palestina te gaan helpen, omdat 'ie dan binnen drie tellen gelynched zou worden door z'n trouwe kiezers.
Oud 25-02-2003, 00:48
Tóney
Tóney is offline
Voor mij (en ik denk vele anderen) is Lonsdale een aanduiding geworden voor dat bepaalde soort mensen (neo-nazi achtig); kisten, spijkerbroek met opgerolde pijpen, Lonsdale trui/jas met NL-vlag erop, kaal hoofd), kortom 'Lonsdale-types'. Dit soort mensen vervoeren zich vaak ook nog met fietsen met zo veel mogelijk Lonsdale-stickers erop of een oude auto met enorme Lonsdale-sticker op de achterruit.
__________________
Carpe Noctem
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.