![]() |
|
Ja weet je. Als het kort duurt en vanzelf is overgegaan dan maakt het toch niks uit wat het was? Want het is er niet meer. Als je van jezelf weet dat je snel olifanten ziet dan heeft het weinig zin om alles eindeloos te willen analyseren: je gaat toch vanzelf wel van het meest indrukwekkende uit. Dus geef je brein iets leuks te doen deze zaterdagavond!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dankje Pluis! |
![]() |
|
![]() |
Nee, dat was geen paniek aanval. Paniek aanvallen zijn te herkennen doordat het lichaam een vlucht reactie wil starten, al weet je niet waar heen. Ook het gevoel benauwdheid dat daarbij hoort lijkt bij jou te ontbreken. Bij een paniek aanval heb je ook het idee in zeer korte tijd dood te gaan. Je werkelijkheid deukt letterlijk in, je krijgt tunnelvisie en focus wordt gelegd op ademhaling.
Afhankelijk van de persoon kunnen ook dingen als spierpijn (na de aanval), huilen (tijdens en na I guess), temperatuurswisselingen of zowel warm als koud tegelijk, misselijkheid, diarree en enkele nadere symptomen voordoen. Vooral het eerste deel lijkt bij jou te ontbreken though. Denk dat het wellicht getriggerd door iets dat niet in te schatten is (butterfly effect), sometimes shit just happens. edit; paniek aanvallen komen in redelijk hoog tempo aanzetten, het uit ebben duurt wat langer. Afhankelijk van de persoon kan een aanval van circa 10 minuten tot meer dan een half uur duren. Mijn ervaring zijn ze eerder 10 minuten dan een half uur (thank god). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, shit just happens. |
![]() |
|
![]() |
Ye, zou kunnen. Maar dan staat het waarschijnlijk los van je teen stoten. De paniekaanvallen die ik heb gehad kwamen op moment waarop je het juist niet verwacht. Bijvoorbeeld gewoon thuis in m'n luie stoel met zak chips lekker big bang theory kijken. Ook wel eens in een paniek aanval wakker geworden. Keer eentje gekregen toen ik in bad lag.
Kwam er achter dat ze niet gevaarlijk zijn (ze voelen alleen zo), dat remt ze wel. Heb ze ook al tijden niet meer gehad. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb ik ook af en toe. Kan komen door bepaalde houding. (voorover gezeten of gestaan om je zere voet te bekijken? ) dan komt er bij je ribben iets in de verdrukking. Dan kan je niet diep inademen anders doet het zeer. Rechtop gaan zitten of staan, schouders naar achteren en proberen voorzichtig helemaal in de ademen. Als dat gelukt is dan lijkt alles weer normaal te werken. Bij mij dan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Gisteren was de raam van mijn kamer dicht en was het warm aan het worden in mijn kamer. Ik had mijn shirt in mijn broek gedaan (niet bewust). Ik had het naar mijn gevoel niet benauwd. Alleen kreeg ik spontaan pijn/drukkend gevoel bij mijn linker borst. Een gedeelte boven mijn borst en deels iets eronder, zeg 6-10 cm onder mijn linker tepel en zeker 10cm boven mijn tepel ook pijn. Ik probeerde mezelf te kalmeren en dat lukte ook goed, diep ademhalen e.d. Alleen pijn bleef, dus toen ging ik naar buiten (was in de nacht) en toen ging het over na 5 minuten.
Ik ga morgen toch even de huisarts bellen.........Ik heb in de maand mei de hele maand alleen maar vettig eten gegeten (en junkfood), iedere dag dus chocola enzo. Ik was in circa 2012 ongeveer 25kg afgevallen, veel sport en een goed dieet, bmi van boven de 25 naar 23. Nu doe ik dat weer, goed eten en sporten, maar ik ben bang dat die maand inactief zijn en slecht eten wat aan mijn hart gedaan heeft.....Zeker 2kg aangekomen denk ik. Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-06-2013 om 23:41. |
![]() |
|
Een paar kilo meer of minder wegen doet heus niet gelijk wat met je hart. Aderverkalking is een proces van jaren en je bent op je 21e veel en veel te jong voor een hartinfarct. Zeker als je nu geen overgewicht hebt en niet rookt, is de kans dat je nu al zoveel aderverkalking hebt dat je risico loopt op een infarct klein. Je kan hoogstens een ritmestoornis hebben op jouw leeftijd, maar die doen geen pijn, die geven een versnelde en/of onregelmatige hartslag.
Het is helemaal niet raar om hiermee naar de huisarts te gaan, maar een beetje relativeren kan ook geen kwaad.
|
Verwijderd
|
Dat de klachten begonnen terwijl je stil zat, en over gingen toen je buiten ging rondlopen, is ook eerder een teken dat het niet je hart is. Maar wat Pluis al zei, als je je zorgen maakt is het best een goed idee om komende week eens naar de huisarts te gaan. Het helpt waarschijnlijk wel voor je gemoedsrust als het eens goed onderzocht is.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb toch maar niet gebeld en wacht het wel af. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb persoonlijk ook liever dat een patiënt een keer te vaak aan de bel trekt dan een keer te weinig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
.. omdat we allemaal zoveel interessante dingen beleven idontcare | 500 | 13-09-2007 18:12 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #57 snoopy | 500 | 05-03-2007 21:59 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart Topic #87 Miracle | 496 | 27-02-2007 22:11 | |
Psychologie |
moet ik naar een psycholoog? Verwijderd | 7 | 20-10-2003 14:41 | |
Psychologie |
liftvrees VoRaZ | 11 | 25-07-2003 16:52 |