Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2013, 16:09
IWantADonutx
IWantADonutx is offline
Hey allemaal.
Bedankt dat jullie mij willen helpen! Ik zit nu in de eerste klas en doe tweetalig vwo. Maar dit jaar is niet helemaal goed verlopen. Ik sta nu 2 onvoldoendes (5'en). En vandaag heb ik een history pw gehad, en waarschijnlijk gaat dit mijn 3e 5 worden gemiddeld.

Er is al gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk naar tweetalig havo/vwo moet. Ik vind dat opzich helemaal niet erg. Alleen maar beter, iets meer uitleg bij alles. Maar mijn probleem is dat de 3 klassen voor tweetalig havo/vwo TOTAAL niet leuk zijn! En ik wil echt graag in mijn eigen klasje blijven.. Er zijn er meer die terug moeten maar dat zijn nou niet bepaald de kinderen waar ik vaak mee omga, en ik ben heel bang dat als ik in een van die klassen kom ik àltijd alleen ben en nooit naast een leuk iemand kan zitten wat ik in deze klas wèl kan.

In die 3 klassen zitten namelijk allemaal barbie meisjes, om het zo maar even te zeggen. En nou net de kinderen die wel oké zijn gaan dit jaar gymnasium doen, en dus naar een aparte klas.

Er is een hele kleine kans om nog op tto vwo te blijven, maar op de een of andere manier blijf ik onvoldoendes halen, hoe lang of goed ik ook leer. En ik vind het echt heel vervelend.

Kan iemand mij helpen, hoe ik goed kan leren? Vooral bij History & Biology. Want dat zijn mijn slechtste vakken.

& als tweede: Wat als ik tòch naar tto havo/vwo moet, wat moet ik doen, in een klas zoals die 3.. Ik weet het niet hoor..

Liefs, Denise !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2013, 18:08
Verwijderd
Wat je moet doen als je er heen moet??
lijkt me niet dat er iets aan te doen is, gewoon het beste er van maken.

En beter leren.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 18:58
Elin3
Elin3 is offline
Maak er het beste van, geen vooroordelen hebben. Als je die mensen leert kennen zitten er vast hele toffe mensen bij. Bespreek dit (het probleem met leren, de overstap naar de andere klas) eens met je mentor of mentrix.
Oud 17-05-2013, 22:24
thesombrero
thesombrero is offline
Om antwoord te geven op je vraag zodat je aan situatie 2 niet hoeft te denken, is heel veel samenvattingen maken van biologie en geschiedenis. Puur stampwerk, en daar kun je dus samenvattingen,mindmaps, enz maken..

De laatste 4 weken er nog heel hard voor gaan, en niet denken aan situatie 2!

Als het je uiteindelijk toch niet gelukt is, is het balen. Maar niet bij de koppen neerzitten. Wie weet heb jij een beeld van de klas dat niet helemaal waar is. Als je ze beter kent zijn ze misschien wel heel aardig.
Nooit negatief over de toekomst denken. Want dan wordt het ook negatief.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 16:55
Verwijderd
Had je maar beter je best moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:45
Kitten
Kitten is offline
Heb je zelf een idee waar het aan ligt dat je geen goede cijfers haalt? Zeker als je zegt dat het bij history niet zo goed gaat. Heb je hier met je mentor / vakdocent over gehad? Zij kunnen namelijk bepalen of het misschien ligt aan het Engels.

Over de klassen zou ik me geen zorgen maken. Uiteindelijk kan je altijd je draai vinden. Toen je naar de brugklas ging wist je al helemaal niet of je vrienden ging maken in de klas. Dat is ook goed gekomen. Als jij er zelf positief in staat, zullen anderen dat ook doen.
Oud 21-05-2013, 22:03
arPos
arPos is offline
heb hetzelfde gedaan, maar ik pas in elke klas.
Oud 06-07-2013, 16:21
Sammie22
Sammie22 is offline
Niet zo zeuren, dit gaat nog veel in je leven gebeuren want het gaat niet altijd zoals jij heet wilt. Als je in een klas komt die je niet leukt vind moet je daar mee om leren gaan en je maar aanpassen. Misschien is het nog helemaal niet zo erg als je had gedacht en als het echt niet goed gaat kan je misschien nog van de ene naar de andere klas verwezen worden maar je eigen klas nee dat word het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten