Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2013, 11:21
Commander2
Commander2 is offline
-

Laatst gewijzigd op 27-04-2014 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 13:18
Pluis
Pluis is offline
zolang je niet overdrijft met de gewichten gaat je lijf niet zo snel kapot. Spierpijn is niet erg, dat hoort erbij. Als het nou steeds langer duurt voor de spierpijn overgaat moet je wel oppassen want dat kan een teken zijn van overtraind raken. Spieren train je niet alleen door ze te gebruiken, maar ook door ze na een training te laten herstellen.
Wat je er niet bij vertelt is hoe vaak je per week fitness doet. 2-3 keer per week is namelijk een stuk onschuldiger dan elke dag zwaar in de gewichten.
Oud 21-08-2013, 13:34
Commander2
Commander2 is offline
ik heb vorige week 5 dagen achter elkaar gefitnesst na 2 weken vakantie, eigenlijk een soort inhalen, maar vanaf nu met school wil ik t 3 keer per week dus maandag - rust - woensdag - rust - vrijdag - rust - rust, met uitzondering 2x in de week
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 16:22
Verwijderd
Zolang je niet overdrijft is er niets aan de hand. Wel zou ik wat meer afwisselen tussen oefeningen. Pak bijvoorbeeld ook eens je benen mee en doe ook cardio tussendoor in plaats van alleen vóór en ná. Nu doe je de hele tijd hetzelfde en uiteindelijk is dat alleen maar lelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 17:20
Commander2
Commander2 is offline
zal ik een schema vragen bij mn sportschool? kost denk ik wel geld. maar een schema is altijd net wat onder je kunnen, dus t zal lichter zijn als wat ik nu aan t doen ben
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 17:51
Verwijderd
Dat hangt van je sportschool af. Degene die ik heb bezocht en waar ik heb gewerkt deden dat altijd compleet gratis. Vragen kan in ieder geval geen kwaad.

Verder moet je het zelf weten of je een schema maakt of niet. Je kan ook, zoals ik al zei, gewoon zorgen dat je iets meer varieert tussen je oefeningen aangezien je nu wel heel erg focust op één ding. Ze zijn trouwens helemaal niet per definitie 'makkelijker' dan wat je nu doet, dat hangt natuurlijk puur van het schema af.

Verder moet je doen waar je zelf zin in hebt. De beste raad die ik je echter kan geven is om in plaats van hier juist op je sportschool deze vragen te stellen. Die weten er meer van dan een handjevol scholieren.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 19:08
Commander2
Commander2 is offline
Bij mijn abbo bij mijn sportschool kan ik geen schema krijgen omdat ik niet aan junior fitness doe, enfin, ik heb gezocht naar schema's online maar in de meeste schemas komt bankdrukken (Bench Presses) voor, ik vind dit zelf niet zo geschikt voor mijn leeftijd, ook vind ik te veel verschillende schemas, maarja welke zijn nou goed?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 11:56
Verwijderd
...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten