Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh ja, mijn antwoord is juist als de volgorde uitmaakt (je kiest bijvoorbeeld eerst een keeper, dan een verdediger, dan een middenvelder en dan een aanvaller; in dat geval maakt het uit of je een speler als eerste, tweede, derde of vierde kiest en is ABCD niet hetzelfde als DABC).
Als de volgorde niet uitmaakt, is er sprake van een combinatie en dan zijn er Ik heb het gevoel dat ik het niet helemaal helder verwoord heb, maar ik hoop dat de boodschap is overgekomen ![]() |
![]() |
|
Het uitroepteken betekent faculteit en is een notatie die in de kansrekening veel gebruikt wordt. Het betekent: vermenigvuldig het getal ervoor met alle kleinere gehele getallen tot en met 1. Dus 4! = 4 x 3 x 2 x 1 = 24. Dit is precies het aantal manieren waarop je vier dingen op volgorde kunt zetten. We kunnen dit bijvoorbeeld verduidelijken met rijtjes van letters A, B, C en D en kijken hoeveel we er kunnen maken:
Code:
ABCD ABDC ACBD ACDB ADBC ADCB BACD BADC BCAD BCDA BDAC BDCA CABD CADB CBAD CBDA CDAB CDBA DABC DACB DBAC DBCA DCAB DCBA Uit je hoofd combinaties uitrekenen kan vrij goed als het om kleine getallen gaat. Er gelden wat rekenregels, bijvoorbeeld In dit geval wordt dat Misschien lijkt het nu wat magisch, maar oefening baart kunst ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
help me even! ( klein vraagje ) kadir124 | 3 | 05-05-2011 23:14 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
vraagje over biologie bolleken | 2 | 03-01-2007 10:44 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De Cuba Crisis (een klein vraagje) wr_faya | 4 | 13-03-2006 16:16 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Klein vraagje Hijo de Puta | 5 | 22-06-2005 22:24 | |
Verhalen & Gedichten |
klein vraagje 'Oog van de Engel' van Nelleke Noordevliet Verwijderd | 3 | 21-03-2005 21:32 | |
Seksualiteit |
belangrijke vraag yamaha125 | 20 | 25-11-2004 22:06 |