Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je vader leent 3000 euro en beloofd dit dus terug te betalen, dat is een wederzijds overeengekomen afspraak lijkt mij. Verder zijn er geen condities gesteld neem ik aan? Het is je vader en hij je zoon, je zou elkaar moeten vertrouwen dan lijkt me. Nu zegt je vader eigenlijk, "die 3000 euro ga ik niet betalen" (want zo is het toch?) en in ruil daarvoor kan je iets anders krijgen, namelijk; Optie 1: een lening van 500 euro die je in 5 maanden moet aflossen. ALS hij de afspraken nakomt en er niet van alles bij verzint zoals met die 3000 euro, dan kost je dat nog steeds 3000 euro. Optie 2: een lening van 3000 euro die je per maand met 400 euro moet aflossen, maar je moet gewoon tot 4 jaar 400 euro per maand blijven betalen. Je betaalt dan 19.200 euro in 4 jaar tijd. Optie 1 lijkt mij het beste. Ten eerste krijg je je geld en ten tweede kan je terugbetaling gewoon simpelweg niet nakomen. Afhankelijk van consequenties moet je zelf maar beslissen hoe je dat doet. Kans lijkt me wel groot dat hij later alsnog je studiefinanciering gaat opeisen. Het is dat jullie vader en zoon zijn, wat het bijzonder maakt, maar als jij 3000 euro leent van een bank en de bank vraagt om terugbetaling en jij stelt deze 2 opties voor, dan heeft die bank maar 1 boodschap voor je; bekijk het maar! Zakelijk gezien zou je dat ook moeten vinden. Je vader is, vanuit zakelijk perspectief, simpelweg niet te vertrouwen. Ik weet uiteraard niet hoe de persoonlijke relatie is. Ik zou je sterk adviseren om op je zelf te gaan wonen. Financieel gezien veel duurzamer. Die 3000 euro zou ik afschrijven, die zie je waarschijnlijk niet meer terug. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Het is inderdaad zo dat als je volwassen bent en thuis woont, dat je de kosten die jij maakt ook moet betalen. Maar als je vader jou je geld niet wil teruggegeven, dan ziet hij je als een menselijke geldautomaat en zou ik wegwezen daar. Ik zou me doodschamen als ik mijn kind zo uitbuit.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5 number9 | 413 | 23-01-2017 20:15 | |
Werk, Geld & Recht |
Recht op bijstand? jhoek | 3 | 03-08-2015 08:39 | |
Studeren |
Recht op studiefinanciering? Azuro | 6 | 24-04-2015 18:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Minderjarige studente op kamers. Lotte1996 | 6 | 11-10-2012 09:21 | |
Werk, Geld & Recht |
Studeren: Studiefinanciering/aanvullende beurs Hardst33lo | 8 | 02-09-2004 17:22 | |
Werk, Geld & Recht |
het huis uit op je 17e Zero-Zero | 15 | 05-12-2003 11:05 |