Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2013, 22:18
Winstanley
Winstanley is offline
Hallo allemaal,

Na afgelopen jaar mijn havo-diploma gehaald te hebben, sta ik voor een lastig dilemma. Er is mij een mooie baan aangeboden. Dit had ik echter niet verwacht en had me ingeschreven op een opleiding. Het is een mooie baan, maar zit toch te twijfelen. Ben benieuwd naar jullie mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2013, 08:45
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Kun je niet deels gaan werken en deels naar school?
Ik zou toch niet zomaar stoppen met school, want dat bedrijf neemt je aan met alleen havo, maar dat is ook echt een uitzondering denk ik voor een fulltime baan moet je meestal toch minimaal mbo niveau hebben.
Oud 13-08-2013, 09:25
Verwijderd
Definieer mooie baan. In bijna alle gevallen: studeren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 10:16
Verwijderd
Ja, laat maar eens weten wat die baan dan is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:17
Winstanley
Winstanley is offline
Het is een baan in administratie. Ik zat er ook aan te denken om te gaan werken en ook een HBO-studie van het LOI te volgen. Wie weet hier de mogelijkheden van?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:26
Verwijderd
Een baan in administratie is niet precies genoeg. Wat moet je doen? Welk niveau is het? Wat krijg je betaald? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden? Hoe graag wil je toch al in die sector belanden?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:28
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Een baan in administratie is niet precies genoeg. Wat moet je doen? Welk niveau is het? Wat krijg je betaald? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden? Hoe graag wil je toch al in die sector belanden?
Ik zat er ook aan te denken om te gaan werken en ook een HBO-studie van het LOI te volgen. Wie weet hier de mogelijkheden van?

Deze vraag is nu even het belangrijkst. Weet jij daar het antwoord op?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:31
Verwijderd
Wat is je vraag precies?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:33
Winstanley
Winstanley is offline
Of er de mogelijkheid is om deels te werken en ook een studie te volgen. Kan je ook een HBO-thuisstudie volgen bij het LOI?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 11:53
Verwijderd
Jawel, maar waarom dan niet een HBO-studie volgen op een 'reguliere' HBO en een bijbaantje er bij?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Of er de mogelijkheid is om deels te werken en ook een studie te volgen. Kan je ook een HBO-thuisstudie volgen bij het LOI?
Of ik het nu vertel of niet, als je slim bent zoek je het hoe dan ook zelf op. Google eens en je staat versteld.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 12:46
Verwijderd
En als je een mooie baan in de administratie wilt, wat je daar dan ook precies mee bedoelt, is een opleiding altijd een vereiste.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 13:37
brands
brands is offline
Je kan er ook voor kiezen om duaal te studeren, dus dat wil zeggen 3 dagen werken en 2 dagen school op een HBO-instelling. Hiervoor is een goede motivatie nodig, maar ik denk dat je dan meer motivatie hebt dan als je een LOI opleiding gaat doen die je alleen thuis doet. Eventueel doe je een avondstudie, dan ga je 2 avonden naar school (bij mijn instelling is dat maandag en donderdag) en dan kun je door de weeks fulltime werken.

HBO bedrijfseconomie is dan diegene die bij administratie in de buurt komt. Succes in ieder geval met kiezen!
Reageren

Regels voor berichten