Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2013, 13:49
Laceyx2
Laceyx2 is offline
Hallo allemaal!

Ik heb dit jaar de derde klas gedaan voor havo en aan het einde van het jaar bleek er dus dat ik moest blijven zitten omdat ik vier tekort punten had waarvan de vierde een 5.44 was.. (Ja, ik weet.. Het is echt heel minder.) En voor havo mag je alleen 3 hebben. Dus ik moet volgend jaar 3 havo weer over doen. Mijn vraag is: Als ik in de eerste periode hele hoge cijfers haal zoals een 8, 9 of een 10, kan ik dan toch nog in die jaar overstappen naar 4 havo? Ik weet dat je in de vierde klas tentamen enzo moet doen en dat de kans heel klein is, maar is er een mogelijkheid?

Alvast dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2013, 13:58
Shenron
Shenron is offline
Hey Lacey,

Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om de eerste periode van 3 havo naar 4 havo te gaan. 1) Omdat je de eerste periode van 4 havo mist. 2) En omdat de eerste periode van 3 havo niet hetzelfde is als de laatste periode van 3 havo, dus geeft de resultaten van de eerste periode van 3 havo niet een goede indicatie of je het wel "waard" bent om naar 4 havo te gaan. Maar misschien is het wel mogelijk op jouw school. Ik zou het aan je mentor, decaan of sectordirecteur vragen of het wel mogelijk is. Veel succes!

-Shenron-
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 14:12
Verwijderd
Als ik jou was zou ik op school gaan vragen of je niet een zomertaak mag om te bewijzen dat je het wel kan! Als je echt zo op het nippertje blijft zitten zul je vast wel een beetje een bespreekgeval zijn, en dan willen ze vaak wel soepel met de regels om gaan als jij laat zien dat je echt je best wil doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 16:50
Verwijderd
Verder kan je altijd bij andere scholen informeren of je daar wellicht alsnog over kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Als ik jou was zou ik op school gaan vragen of je niet een zomertaak mag om te bewijzen dat je het wel kan! Als je echt zo op het nippertje blijft zitten zul je vast wel een beetje een bespreekgeval zijn, en dan willen ze vaak wel soepel met de regels om gaan als jij laat zien dat je echt je best wil doen.
Hij staat vier tekorten, dat noem ik nou niet op het nippertje blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Hij staat vier tekorten, dat noem ik nou niet op het nippertje blijven zitten.
Hij beschouwt het zelf als op het nippertje blijven zitten, aan de omschrijving te zien, dus dan is dat waar ik advies voor geef
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 09:11
Verwijderd
Nu ja, ik vind dat misschien wel de belangrijkere discussie hier. Voor het gevoel van de TS is hij/zij op het nippertje blijven zitten. Maar voor het eindexamen geldt dit:

Citaat:
Je bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat zo, dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden. Je bent geslaagd als:

alle eindcijfers een 6 of meer zijn; of
1 eindcijfer een 5 is en alle andere eindcijfers een 6 of meer zijn; of
1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer is; of
voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer is.
Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels en wiskunde mag je maar één 5 hebben. Voor de andere 2 vakken moet je dan een voldoende halen, dus 6 of hoger.
Hij/zij heeft gewoon 4 tekorten en dat is duidelijk te veel. Hoe zuur het ook mag voelen, het is best fors en de kans is groot dat hij/zij achter de feiten aan blijft lopen in volgende jaren. Ik kan me ook erg goed voorstellen dat de school niets ziet in een zomertaak juist omdat er zoveel tekort is. Maar goed, dat van die zomertaak kun je uiteraard altijd nog eens vragen aan de school.

Balen, maar gewoon accepteren en volgende jaren goed je best doen!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 22:25
CKV
CKV is offline
Het kan best mogelijk zijn. Het ligt er maar net aan of jou school dit goed gaat keuren. Mijn advies is dat je het aan je decaan/teamleider moet vragen

Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 14:13
Bola
Bola is offline
Als je persee naar klas 4 wil, kun je 4-TL/GL gaan doen, dan ga je het examen jaar in. Als je goed presteerd heb je én een vmbo diploma én je kunt instromen in 4havo!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten