Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nouja, in de eerste heb ik er wel een probleem van gemaakt, omdat als ik dat jaar gewoon m'n pw's ed had geleerd, ik makkelijk was over gegaan. (klinkt dat arrogant? Sorry ![]() Kon het absoluut niet met klasgenoten vinden, voelde me ouder, werd als 'slecht' gezien. (ooh... zij spijbelt! ooh.. zij heeft een aansteker! ![]() Maar goed, ben er uiteindelijk door heen gekomen, en heb er ook wel vrienden aan over gehouden. ![]() In de tweede ging het ong. hetzelfde, (behalve het ooh.. gedeelte), alleen is dat minder goed afgelopen. Naja, niet echt bemoedigend.. Mja, ben het eens met de anderen, sluit je niet af van je klasgenoten ed, en 'geniet' ervan, de stof word wel iets simpeler. ![]() (hoewel dat ook weer langzaam weg gaat, in het midden)
|
![]() |
ik ben afgelopen schooljaar blijven zitte in 4 havo! in het begin vond ik het echt helemaal niet leuk dat ik bleef zitten, ik kan nu nog steeds niet zegge dat ik het fantastisch vind, maar goed het is wel beter voor mezelf! ik haal dit jaar veel betere cijfers etc!! als ik nu in het examenjaar had gezeten, had ik het zeker niet gehaald! en nu kan ik volgend jaar beter voorbereid t examenjaar in.
in t begin van t jaar was het onwijs wennen! al mijn vrienden en vriendinne in de vijfde en ik (met nog 2 andere) nog een jaar in de vierde! het was ook nog zo dat de meeste mense elkaar al konden en ik bijna niemand! vanaf het begin af aan heb ik nie anders gedaan tege de rest van de klas, je moet je zo normaal mogelijk opstelle anders val je der automatisch al buiten. ik heb nu in me nieuwe klas een aantal mensen waar ik vrij goed mee op kan schieten, maar even goed zit ik in de pauzes nog heel veel bij de mensen waar k al die andere jaren bij in de klas heb gezete. dus zoals de meeste al zeggen, sluit je niet af van de rest van de klas! het maakt het allemaal toch makkelijker, als je in je eigen klas ook wat mensen hebt waar je het goed mee kan vinden! veel suc6 dermee! |
![]() |
|
Ik zou vorig jaar ook bijna blijven zitten.
Ik zat in 3 vwo en zou door m'n slechte cijfers misschien blijven zitten in 3 vwo of 3 havo. M'n slechte cijfers kwamen omdat ik nooit echt gewend was om te leren en alles vanzelf ging, dat lukte dus niet meer. Ik vond zitten blijven sowieso niet echt leuk, omdat we net de overgang hadden naar het studiehuis en 'al' m'n vrienden gingen daar dus ook naar toe. Ik zou als enige dan achterblijven. Ik heb door m'n laatste toetsweek mijn cijfers zo kunnen op halen dat ik over mocht naar 4 havo. Dit jaar zit ik dus in 4 havo, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik veel liever in 4 vwo gezeten had. Maar daar is nu nix aan te doen. Ik merk wel dat bij mij alles veel makkelijker gaat dan bij mensen die de overgang havo 3 => havo 4 gemaakt hebben. Van de mensen die zijn blijven zitten, is het rapport ook [in de meeste gevallen] harstikke goed, dus ik denk dat je er wel veel profijt uit kunt halen. Bij ons op school zijn de resultaten niet echt geweldig, want ze hebben vorig jaar al ruim 30% over laten gaan dat door de cijfers eigenlijk niet overmocht. Alsnog is er ruim 35 % van de 4e klassers blijven zitten. Ze doen niet echt uit de hoogte, op sommige na dan. Maar dat is echt het stomste wat je kunt doen, want met deze 'groep' moet je dan toch verder. Ik wens je iig suc6!
|
Het beste is om jezelf, ouders, en je omgeving erop voor te bereiden, en er ook over te praten.
Ik blijf in de 3e zitten, ik wist het al vanaf het 2e rapport, ik deed gewoon geen flikker meer omdat toch wist dat ik het niet zou redden. Uiteindelijk heb ik niet eens écht gehoord dat ik bleef zitten, ik wist het gewoon, leraren wisten dat ik het wist.. ik heb het niet als naar ervaring, mischien ook omdat in de 2e keer de 3e klas, ik een jongen heb ontmoet waarmee ik nu héél goed bevriend ben. Maar nee, heb het zeker niet als naar ervaring, ik wist gewoon van mezelf dat ik het niet kon.. daar hield het bij op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd