Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2013, 12:32
Eliza_XXX
Eliza_XXX is offline
Haai,

Ik ga nu naar het tweede jaar van mbo helpende zorg en welzijn.
Ik wil wel graag dit jaar afmaken, maar ik heb het gewone leven eiggenlijk wel gehad. Dus ik zou graag voor een jaar of een paar maanden naar Frankrijk gaan om te gaan werken. In Disney! Daar is veel vraag naar. Iemand nog ideen hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Of iemand die ervaring er mee heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2013, 12:43
Verwijderd
Hoe weet je dat er veel vraag naar is?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 12:45
Verwijderd
Nou, bel ze op en vraag het.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 12:48
Verwijderd
Veel vraag naar? Met de werkeloosheidcijfers van Frankrijk moet je wel heel speciaal zijn willen ze iemand uit Nederland importeren om daar te gaan werken.

Sowieso is het verschrikkelijk kutwerk, maar als je het dan zo nodig wilt doen zou ik je aanraden om lekker bij de efteling te solliciteren.

En hoe goed is je frans?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 12:54
Eliza_XXX
Eliza_XXX is offline
Ik ga toevallig 3 x per jaar naar Disney op vakantie, ze kennen me daar en ik vraag regelmatig dingen over werk. Ze zeggen dat ze veel te kort mensen hebben dus jaa dat weet ik ;p

Ik zit er aan te denken om dit jaar naast me gewoone opleiding nog een taalcursus frans erbij te nemen voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 14:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je denkt dat er veel vraag naar is, dan solliciteer je toch? Ik denk niet dat je veel zult verdienen, dus wellicht kun je beter ook nog wat spaargeld opzij zetten.

En uiteraard moet je vloeiend Frans kunnen spreken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ga toevallig 3 x per jaar naar Disney op vakantie, ze kennen me daar en ik vraag regelmatig dingen over werk. Ze zeggen dat ze veel te kort mensen hebben dus jaa dat weet ik ;p
In dat geval moet je vooral solliciteren. Maar alsnog: Waarom disneyland? Je salaris zal waarschijnlijk heel vies tegenvallen en van dat geld moet je ook nog eens huur-en-leefkosten betalen in Frankrijk. Tenzij je een backup-kapitaaltje hebt zou ik niet zomaar in het buitenland gaan werken mits daar ook echt bepaalde (financiële) voordelen aan vast zitten.
Citaat:
Ik zit er aan te denken om dit jaar naast me gewoone opleiding nog een taalcursus frans erbij te nemen voor de zekerheid.
Dat lijkt me een heel goed plan want je kan er vanuit gaan dat 90% van je collega's geen woord Engels spreken, om nog maar te zwijgen over de mensen bij de supermarkten en winkels etc.

Ik zou het nog eens goed overwegen als ik jou was. En eerst even die MBO afmaken voordat je aan dit soort strapatsen gaat denken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 22:56
Vice
Vice is offline
Citaat:

Dat er ondanks hoge werkloosheid toch een tekort aan personeel is, zegt toch veel over het werk zelf.
Oud 07-08-2013, 10:31
Eliza_XXX
Eliza_XXX is offline
Nee, ik ga niet voor het geld heen, maar voor de ervaring. Je zit in een soort appartement met andere mensen die daar ook werken en de huur is niet gigantisch. Dus het is meer omdat ik het leuk vind daar te werken dan echt voor het geld/
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 18:05
Verwijderd
Voor bepaalde baantjes bij Disney halen ze jongeren uit het buitenland. In Nederland, Duitsland enzo, kun je in je eigen land een sollicitatie doen. Heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten