Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2013, 12:52
R-R
R-R is offline
Ik zag net voor de eerste keer mijn rooster, het langste wat wij moeten is 8 uur.
Alleen nu zag ik nergens staan dat wij ook maar enig moment pauze hadden.
Mag dit eigenlijk wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2013, 13:46
Verwijderd
Ga je naar de brugklas? Scholen hebben hun eigen planning qua pauzes, maar natuurlijk heb je ze wel. Veel scholen doen na elk blokuur (twee lesuur) een pauze. Soms verschilt het per leerjaar of richting binnen de school hoe laat jouw pauze is. Mijn school deed alles gezamenlijk, startte met 's ochtends drie lesuren en dan de eerste pauze. Dan nog twee, grote pauze.

Als je start met een introductieweek wordt alles zeker nog eens goed uitgelegd voor je het hoeft toe te passen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 14:26
R-R
R-R is offline
Ik ga nu net naar 2 Havo, maar is daar niet iets van een wet over of iets?
Zag wel ergens dat leraren om de 5 en half uur minstens 30 minuten pauze moeten hebben, is dat niet voor ons
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 14:32
Verwijderd
Je weet toch hoe het werkt door de brugklas? Je hebt heus wel pauze. Het staat ongetwijfeld in officiële documenten hoeveel pauze leerlingen per dag moeten hebben maar je let waarschijnlijk gewoon zelf niet goed op. Ga maar uit van hetzelfde rooster qua pauzes als vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 16:05
Em.
Em. is offline
In mijn rooster stonden ook nooit de pauzes, dat betekende niet dat we die niet hadden, alleen dat ze er niet instonden (want dat was toch altijd na het 3e en 5e lesuur, dus voegde het niets toe om het in een rooster te zetten).
Oud 15-08-2013, 16:32
Verwijderd
Citaat:
In mijn rooster stonden ook nooit de pauzes, dat betekende niet dat we die niet hadden, alleen dat ze er niet instonden (want dat was toch altijd na het 3e en 5e lesuur, dus voegde het niets toe om het in een rooster te zetten).

Precies dit. Stonden er bij jou in de brugklas wel pauzes in? Is je school misschien van rooster software gewisseld (ziet t er anders uit)?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 17:36
R-R
R-R is offline
Toen ik een wup was stond er idd wel pauzes in, zelfs in meta waar ik nu in kijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 22:45
Tink*
Tink* is offline
Kijk even goed naar de tijden van je lesuren. Ik had vroeger wel pauzes op mijn rooster staan, maar je kon het ook nagaan door te kijken in welke vleugel je leshad en welke lestijden daar dan bij hoorden. Pauzes staan misschien niet als pauzes aangegeven, maar als je een gat hebt van een kwartier tussen de eindtijd van het ene lesuur en begintijd van de ander, dan denk ik dat je het wel kunt vinden.
Oud 16-08-2013, 09:48
Silvano08
Silvano08 is offline
Je moet goed kijken naar evt. kleine lettertjes onder aan het rooster en/of asterixjes. Bij ons was het bijvoorbeeld zo dat er bij het 4e, 5e en 6e uur onderdaan de pagina aangegeven was dat er pauzes vielen. In het rooster kon je die vrije tijd niet zien, daar stonden alle lesuren gewoon achter elkaar. Maar als je goed kijkt, moet er wel ergens (misschien klein) aangegeven zijn dat er ten tijde van bepaalde lesuren (waarschijnlijk voor de leerjaren verschillende) pauzes ingepland staan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 10:02
Verwijderd
Tuurlijk heb je wel pauze.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 16:56
Verwijderd
In mijn rooster staan ook geen pauzes. Zeker heb je pauzes. Het staat er alleen niet op. wij hebben altijd na het 2e en 4e en het 7e uur pauze. Maar het 7e uur pauze houdt niet elke leraar zich aan, want als je een blokuur hebt ben je wel lekker een kwartier eerder uit.

Laatst gewijzigd op 17-08-2013 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 22:03
R-R
R-R is offline
Kreeg vandaag een brief thuis gestuurd, ze waren gewoon vergeten de pauze te roosteren.
Kan nu een slotje op!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten