Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2013, 14:05
xLumos
xLumos is offline
Ik ben blijve zitten en dit jaar kom ik een een klas met geen een vriendin terwijl er ook een paar zijn blijven zitten die ik ken. Alleen is het zo dat ik best nieuwe mensen wil leren kennen maarnik heb gewoon moeite.met contact leggen. Ik praat gewoon te snel denk ik, en hussel dan soms woorden door.elkaar gewoonweg omdat ik verlegen ben. Gewoon omdat ik denk dat ik minder ben dan anderen, nu is het mindee erg dan vroeger. Maar hebben jullie misschien tips om minder snel te praten en me niet zo zenuwachtig te voelen bij nieuwe personen. Gewoon spontaner en socialer zijn weetjewel :/
Ik type dit trouwens op mijn telefoon dus misschien zitten er spelfouten in enzo qua mistypen xd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2013, 15:14
Verwijderd
Dat heb ik dit jaar ook.

Ga eens naast iemand zitten die je leuk lijkt, en dan zeg je hoi. Meestal gaat het gesprek vanzelf. Sta in de pauze bij je nieuwe klasgenootjes. Laat je klasgenootjes aan het woord en luister. Toon interesse. Dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 15:15
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Als het allemaal echt niet lukt kun je je ook nog aansluiten bij allerlei clubjes, zoals de leerlingenraad, feestcommissie etc. Daar leer je ook mensen kennen
Oud 17-08-2013, 16:18
AzN
AzN is offline
Voor school zal je vast vaker groepsopdrachten moeten uitvoeren; zo leer je vanzelf je klasgenoten kennen .
Oud 17-08-2013, 17:24
Verwijderd
Als je eenmaal in gesprek bent soms bewust een seconde wachten voor je begint met praten. Dan denk je na over wat je wil zeggen, en op welk tempo. Overigens kijken mensen als het goed is heus wel heen door je snelle gepraat. Na de eerste keer heb je al contact en daarna wordt het vast steeds beter.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 22:08
Verwijderd
Ik heb dit volgend schooljaar ook. En ook het woordenhusselen, het snelle praten en bij mij dan ook nog onduidelijk en mijn accent erbij, ik herken je verhaal. Bij mij helpt het om er op te letten dat ik rustiger praat, probeer het maar eens; zodra je rustig praat hussel je minder woorden en praat je vaak automatisch duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:16
xLumos
xLumos is offline
Dankjewel voor jullie tips hoop dat ze morge zullen helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten