Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2009, 08:55
bramxp
bramxp is offline
zoals de title vas wel weergeeft ik heb best moeite met praten
niet op de pc of zo maar in real life ook niet op mijn werk( stage ) daar praat ik de oren van mijn colega,s af maar tegen mijn eigen leeftijds genoten lukt het me dus niet pas na een paar dagen lukt het me om tegen 1 iemand te praten maar zodra het er 2 worden
sla ik dicht tenzij ik ze al maanden ken beide

is nogal probleem mensen denken soms dat ik er niet ben ( wat 1 keer leuk was meisje die dacht dat ze alleen was .. ) maar over algemeen is dit niet leuk

dus mijn vraag is ben ik nu zo verlegen of is er iets mis met me?

en kan ik er iets tegen doen? contact zoeken werkt niet sla dicht en mensen denken dan dat ik raar ben

bij voorbaat excuse voor missen van leestekens en correcte spelling
Oud 09-04-2009, 12:48
Verwijderd
Offtopic: Dude, als je de moeite neemt om je excuses aan te bieden voor het missen van interpunctie en je spelfouten, waarom dan niet gewoon je post nalezen en corrigeren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 16:37
Chariot
Chariot is offline
Ik herken dit zo goed! Er is niets mis met je, dat is alvast één ding die ik je vertel. Ik herken mezelf in jouw verhaal.. Ik was altijd heel erg op mezelf, nu nog steeds, dat zal nooit veranderen. Maar ik ben wel wat opener geworden. Ik denk niet dat je jezelf moet verplichten te veranderen, maar je moet het gewoon willen en stap voor stap opbouwen. Zorg dat één van je beste, vaste vrienden je erin steunt. Ga naar een kroeg of concert, een plek waar veel mensen zijn, zorg dat er wat mensen zijn die begrip voor je hebben. Het moeten wel mensen zijn waarbij jij je op je gemak voelt, dus misschien mensen met hetzelfde karakter of dezelfde intresses? Het moeten veilig voelen, dus niet dat je een gesprek met één van hen aangaat, dat ze je achteraf staan uit te lachen, omdat jij misschien in een opwelling iets stoms zei, of stil viel. Het moeten mensen zijn met begrip. Ik denk dat je gewoon een goede vriend(in) moet hebben, die jou er een beetje door heen sleept en zo.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 20:42
DBZ
DBZ is offline
Ik begrijp je wel Vroeger had ik hetzelfde probleem, maar ik ben de afgelopen jaren veranderd. De afgelopen maand bijvoorbeeld heb ik 4 nieuwe vrienden gemaakt. Vrienden van vrienden. Gewoon na 1 keer praten waren we vrienden. Na 1 van hen 2 keer gezien te hebben, waren we zelfs met zijn tweeen naar de Efteling gegaan.
Ik heb dat veranderd door ervaring. Je moet gewoon proberen met mensen te praten. Probeer gewoon te praten met mensen die je niet kent. Als je voor lul komt te staan, maakt het niet uit, want je kent die persoon niet. Hoe vaker je met mensen praat, hoe beter je er in wordt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 14:01
janosch
janosch is offline
Ik herken het ook wel een beetje. Het kan lang duren voordat ik gewend ben aan iemand.
Maar probeer toch gewoon tegen iedereen aan te lullen, als het niet klikt merk je het vanzelf. En dat is dan jammer, er zijn meer meisjes op de wereld
En je moet niet denken dat mensen je raar vinden, want meestal is dat toch niet zo! Dat denk je zelf alleen maar, en daardoor ga je het geloven. Je moet wat meer zelfvertrouwen krijgen en niet te veel erover nadenken, gewoon doen. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Je moet niet denken aan wat andere mensen van je vinden, want zij kijken net zo naar jou als jij naar hen. Het zijn maar mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten