Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2013, 10:10
lanastar
lanastar is offline
heey,

ik ben een meisje van 13,
ik wil graag weten hoe je snel bruin word en dan vooral mijn gezicht, ik word snel bruin maar mijn gezicht dan niet, weet iemand daar wat op?
ik heb een gevoelige gezichtshuid.

xxx
lana
Oud 22-07-2013, 10:25
Verwijderd
Heel veel zonnen. Evt zou je snelbruiner kunnen proberen, maar deze werken niet allemaal en ik weet niet hoe je huid daarop reageerd (omdat je een gevoelige huid hebt).

Je kan ook onder de zonnebank gaan, maar daar word je minder mooi bruin van dan van de zon en het is niet zo goed voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 10:33
lanastar
lanastar is offline
ik ben ook al best bruin, maar mijn gezicht niet, ik heb een boot waar ik elk weekend heenga met mooi weer dus dan zon ik ook veel maar mijn gezicht word niet bruin
Oud 22-07-2013, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook onder de zonnebank gaan, maar daar word je minder mooi bruin van dan van de zon en het is niet zo goed voor je lichaam.
De zonnebank is niet veel slechter voor je dan de normale zon hoor. En hoezo zou je daar minder mooi bruin van worden?

lanastar, smeer je ten alle tijde goed in, je bent nog jong, ook al wil je graag snel bruinen. Nu een mooi tintje weegt niet op tegen huidkanker later. Er zijn bepaalde zonnebrandcrèmes die wat extra kleur meegeven, misschien zou je die op je gezicht kunnen gebruiken, maar ik gebruik zelf zulke dingen niet, enkel zonnebrand als ik überhaupt in de zon kom. Eventueel zijn er dingen als BB crème van Nivea die zelf een tintje hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 12:10
Verwijderd
Mutant, hier is de medische wereld de laatste jaren een beetje op terug aan het komen, artsen raden bijvoorbeeld in Engeland steeds vaker juist mensen aan om iedere dag minstens een kwartier ZONDER bescherming in de zon te gaan zitten. De voordelen zijn groter dan de nadelen, zo blijkt.

TS: voor jou maakt bovenstaande natuurlijk weinig uit, je zit al genoeg in de zon. Bij mij is mijn hoofd ook zo ongeveer het minst bruine gedeelte van mijn lichaam, dat hebben meer mensen. Dat ligt geloof ik aan de opbouw van de huid of zoiets. En er kan ook wat minder pigment zitten in je gezicht.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 12:38
Verwijderd
Ik heb daar niet voor gestudeerd natuurlijk of onderzoek naar gedaan, maar een kwartier zonder bescherming in de zon is voor mij iets anders dan 5 uur op het strand liggen (al dan niet met bescherming). Als ik nu buiten kom, heb ik ook geen zonnebrand op, dus ik word ook wel een kwartier blootgesteld aan de zon. Ik denk niet dat het hem daar in zit.
Ik denk vooral aan hoe ik zelf was destijds, onbeschermd uren in de zon liggen, want dan werd ik sneller bruin.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 22:16
TheHunter
TheHunter is offline
blijkbaar heb je gewoon weinig pigment in je gezicht, kan je niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant, hier is de medische wereld de laatste jaren een beetje op terug aan het komen, artsen raden bijvoorbeeld in Engeland steeds vaker juist mensen aan om iedere dag minstens een kwartier ZONDER bescherming in de zon te gaan zitten. De voordelen zijn groter dan de nadelen, zo blijkt.
Wat zijn die voordelen dan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn die voordelen dan?
Bijvoorbeeld dit:

Citaat:
Onbeschermd zonnen goed voor vitamine-D-aanmaak
Laatste update: 17 december 2010 16:59 info
AMSTERDAM - Zeven Britse organisaties hebben gezamenlijk het advies uitgebracht om ’s middags korte tijd onbeschermd in de zomerzon te zitten. Dit omdat de huid onder invloed van zonlicht vitamine D aanmaakt.
Foto: NU.nl/Els Bax Organisaties als Cancer Research UK en the National Osteoporosis Society menen dat het goed is om meerdere keren in de week tien a vijftien minuten zonder zonnebrandcrème op in de zomerzon door te brengen, meldt BBC news.

Het advies werd afgegeven omdat deskundigen vermoeden dat de angst voor huidkanker mensen te voorzichtig heeft gemaakt met zonnestraling.

Rood

Volgens de experts is het prima om even in de felle zon te komen, zolang mensen de onbeschermde huid voordat hij rood wordt bedekken met kleding of insmeren.

"Volledige bescherming door middel van een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor is niet ideaal voor het vitamine-D-gehalte”, zegt professor Rona Mackie van the British Association of Dermatologists.

Volgens haar vormt het nieuwe advies een goede balans tussen een adequaat vitamine-D-gehalte en het risico op huidkanker.

Aandoeningen

De Britse overheid adviseert zwangere vrouwen en kinderen onder de vijf jaar al om vitamine D te slikken. Vitamine D, dat onder andere in vette vis en lever zit, houdt de botten stevig en beschermt tegen aandoeningen als osteoporose.

Verder is er enig bewijs dat een laag vitamine-D-gehalte in het bloed verband houdt met het risico op het ontwikkelen van kanker.
Citaat:
Vitamine D beschermt tegen darmkanker
Laatste update: 22 januari 2010 10:04 info
UTRECHT - Vitamine D verlaagt het risico op dikkedarmkanker. Mensen met hoge concentraties in hun bloed hebben 40 procent minder kans om de ziekte te krijgen.
Foto: ANP Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek waaraan het UMC Utrecht en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meewerkten. De resultaten staan vrijdag in het wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal.
En ik kan het niet meer terugvinden maar er was dit jaar of vorig jaar ook een vrij uitgebreid onderzoek dat aantoonde dat gemiddeld gezien de kwaliteit van leven van mensen die regelmatig onbeschermd zonden, beter was dan die van mensen die dat niet deden, omdat die mensen gelukkiger waren. Of zoiets. Ik weet niet meer wat het precies was.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 07:34
Verwijderd
Laat ik overigens voor de duidelijkheid stellen dat het nooit goed is om te verbranden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 19:26
wanted010
wanted010 is offline
Snel bruin worden, dat verschilt per persoon , de andere word sneller bruin en de andere trager.
Als je traag bruinword , moet je meer tijsbesteden aan zonnen , in jouw geval vooral je gezicht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten