Ik heb over het algemeen geen miserabel leven, ik zit op sport en zangles, ik heb vrienden die een klas hoger zitten dan ik ( zie ik dus alleen in de pauzes ) en ik heb het ( op wat puber-ruzietjes na ) goed thuis.
Alleen zit ik in een klas waar ik niet echt bij hoor, ik zit hier al twee jaar, en heb vorig jaar overwogen om naar een andere klas over te stappen. Met mijn mentor van toen heb ik beslist om te kijken hoe het begin van dit jaar zou zijn. Dat heb ik gedaan, en na de eerste dag merkte ik eigenlijk al dat ik er helemaal niet bij hoor. Toen heb ik met de vertrouwenspersoon en de coördinator van mijn leerjaar afgesproken dat ik naar een andere klas gezet zou worden, maar mijn nieuwe mentor was het daar dus niet mee eens. Ik heb naar haar geluisterd en ben niet overgestapt.
Later nog een gesprek met haar gehad, over wat er precies gebeurd. Ik dacht ( en heb eigenlijk nog steeds het idee ) dat ik best wel hard mijn best doe om te socializen met mijn klas, maar dat ze alles afslaan, ik niet mee mag met hun leuke uitjes ( en andere zaken ) en ze me zelfs soms compleet negeren.
Zij ( mijn mentor ) gaf de zaak toch wel anders kleur, zij zei ( althans, dat heb ik eruit begrepen )dat ik mezelf zou isoleren, door buiten de groep te gaan staan en niet mijn best doe om een gesprek te beginnen met mijn klasgenoten en ook niet mijn best doe om met hun in een groepje samen te werken bij schoolzaken ( wij hebben nu namelijk een drukke schoolweek in aantocht, waar we voor biologie, aardrijkskunde en geschiedenis in groepjes onderzoekjes gaan doen. Ik vorm in dit geval een groepje met mezelf )
Maar, nu zie ik het alles dus niet zitten, niet alleen omdat mijn klas me totaal niet ziet staan, maar ook omdat mijn vriendinnen allemaal dingen afspreken met elkaar als ze bij elkaar in de les zitten, en plannen maken voor de toekomst, waar ik dan weer niet bij betrokken word.
Ik weet dat mijn familie om mij geeft, dat weet ik écht, maar nu ben ik wel zover gekomen dat ik het zeer sterk overweeg om vanavond zelfmoord te plegen. En om heel eerlijk te zijn ben ik al de hele dag op zoek naar een goede reden ( buiten familie ) om het niet te doen.
Iemand?
|