Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2013, 23:23
MaartenNL18
MaartenNL18 is offline
Hoi,

Ik vroeg me af of ik dit het beste onder drugs en alcohol kan plaatsen of bij lichaam en gezondheid, ik heb er toch voor gekozen om het hier bij lichaam en gezondheid te doen.

Ik ben 2 maanden terug in het ziekenhuis beland omdat er een galsteentje in mijn galwegen zat, die is toen verwijderd, en ik ben toen een maand later weer naar het ziekenhuis gegaan omdat ze me hele galblaas wilden verwijderen. Dat is nu gebeurd, de dokters gaven mee dat ik eigenlijk alles kon doen maar dat ik alleen voorzichtig moest zijn met vet eten en alcohol.

En daar gaat mij vraag over, ik heb altijd wel bier gedronken, en nu is mijn vraag kan ik dat nog steeds? Ik heb al een keer 4 biertjes op en daar heb ik geen verschil van gemerkt, maar als ik een keer flink wil drinken wat gebeurt er dan?

Is dat echt een probleem, en is het gevaarlijk? Ik wil liever eerst weten wat de gevolgen zijn dan dat ik straks in coma lig ofzo, dus mijn vraag is Wat kan er misgaan zonder galblaas, is dit gevaarlijk, en is het ook zo dat ik eerder aangeschoten/dronken ben zonder galblaas, of heeft dat er niets mee te maken?

Bvd,
Maarten uit zaltbommel
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 23:28
Verwijderd
Geen idee, wel vraag ik me af waarom je dat soort dingen niet meteen aan de doktoren vraagt. Als iemand een sluitend antwoord over zoiets kan geven zijn zij het wel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 10:24
MaartenNL18
MaartenNL18 is offline
Omdat ik daar toen samen met mijn ouders zat, die niet hoeven te weten dat ik zo veel drink.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 11:17
Silvano08
Silvano08 is offline
Er zijn op het web volgens mij genoeg websites waarbij online consultatie gegeven wordt, maar voor een echt en betrouwbaar antwoord zou je toch echt weer een afspraak moeten maken met je huisarts (misschien dit keer wel zonder je ouders). Die hebben geheimhoudingsplicht en weten het 't beste..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 12:22
Pluis
Pluis is offline
gal is nodig om vet eten te verteren. Zonder galblaas kan je lichaam minder gal in eens leveren om je eten te verteren, waardoor mensen vet eten na een galblaasoperatie minder goed verdragen. Je zult er dus sneller buikklachten van krijgen. En dat geldt ook voor buikklachten bij alcohol. Het is dus niet levensgevaarlijk om het te gebruiken, maar je kunt er wat betreft maagdarmgestel wat minder goed tegen.
Oud 31-10-2013, 14:19
MaartenNL18
MaartenNL18 is offline
Ah oké, dus in het ergste geval krijg ik fikse buikpijn, het heeft dus verder ook geen invloed op hoe snel ik dronken word bijv.?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik daar toen samen met mijn ouders zat, die niet hoeven te weten dat ik zo veel drink.
Dat hoef het ook niet helemaal niet te insinueren. Het gaat erom dat je je hele leven met 'dit' moet rondlopen, dan is het nogal handig om te weten waar je grens ligt en of je dus extra voorzichtig moet zijn.

Lijkt me sterk dat je ouders gaan zeuren omdat je informatie over je gezondheid aan het inwinnen bent.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 15:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ah oké, dus in het ergste geval krijg ik fikse buikpijn, het heeft dus verder ook geen invloed op hoe snel ik dronken word bijv.?
nee, maar je gaat wel sneller over je nek als je pech hebt.
De vraag is alleen wat nou het nut is van enorm dronken worden, maar ik denk dat je nog iets te jong bent voor dat soort filosofische vraagstukken.
Oud 31-10-2013, 19:01
Verwijderd
Als je me levervragen zit, er zijn ook nog andere dingen van invloed daarop. Steenvruchten, pikant eten. Vragen wat de algemene invloed van de verwijdering van de galblaas op de lever gaat zijn, van alcohol tot kersen vreten in de zomer, lijkt me niet zo vreemd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten