Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2013, 14:43
esssther
esssther is offline
hoi hoi,

Ik ben er sinds kort achter gekomen wat voor beroep ik wil gaan uitoefenen. Ik zit er nu alleen mee dat het een MBO opleiding is. Ik ben zelf van 4 mavo naar 4 havo gegaan en het jaar is net begonnen. Mijn vraag is nu: De stewardessenopleiding gaan volgen waar je alleen een vmbo diploma voor nodig heb of havo afmaken en dan die opleiding gaan doen? In principe heb ik dat havo diploma niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2013, 14:55
Verwijderd
De ROC varianten kun je verkort doen als je een Havo-diploma hebt en de interne opleiding van de KLM kun je pas doen als je 21 bent, dus wat dat betreft kun je die havo nu net zo goed af maken, voor het schooljaar 2013/2014 kun je nu toch geen andere opleiding meer beginnen. En een Havo-diploma is ook wel handig als je je ooit nog eens wil laten omscholen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 12:47
Pluis
Pluis is offline
Transavia neemt kennelijk wel al aan vanaf 18 jaar.
Overigens kun je ook iets hoger mikken dan mbo, en na je havo de opleiding hbo internationaal toeristisch management doen met een keuzevak luchtvaartdienstverlening. Dan hoef je daarna geen aanvullende opleiding meer te doen en heb je betere papieren dan iemand die van het mbo komt. Mocht je dan niet direct aangenomen worden bij een luchtvaartmaatschappij, kun je eerst aan de slag binnen een ander beroep dat met toerisme te maken heeft!
Oud 14-10-2013, 00:48
arPos
arPos is offline
maakt weinig uit, zowel emt HAVO als met MBO heb je een startkwalificatie voor HBO mocht je daar later nog aan willen beginnen, HAVO komt denk ik mooier uit qua stufi omdat de middelbare daar niet voor meetelt en MBO wel (als in jaren basisbeurs) (maar pin me daar niet op vast aub)
Oud 16-10-2013, 12:44
brands
brands is offline
Citaat:
HAVO komt denk ik mooier uit qua stufi omdat de middelbare daar niet voor meetelt en MBO wel (als in jaren basisbeurs) (maar pin me daar niet op vast aub)
MBO en HBO staan los van elkaar wat betreft basisbeurs. Ik had op het MBO 6 maanden stufi en op het HBO nog 4 jaar. Als je na je hbo nog WO gaat doen telt het wel dat je al 4 jaar gehad hebt en krijg je niet nog eens 4 jaar.
Oud 18-10-2013, 15:21
arPos
arPos is offline
als dat zo is moet ik maar gauw weer terug naar school om mn HBO te halen.
Oud 18-10-2013, 18:09
brands
brands is offline
Citaat:
als dat zo is moet ik maar gauw weer terug naar school om mn HBO te halen.
Dit geldt in mijn tijd in ieder geval. Duo geeft aan dat dit nog steeds zo is, de bron is deze:
Citaat:
Eerder studiefinanciering gehad
Heb je al eerder studiefinanciering gehad? Dan hoef je niet opnieuw aan te vragen. Het is voldoende om je studiegegevens te wijzigen in Mijn DUO. Eerder ontvangen studiefinanciering voor mbo telt niet mee. Je begint dus met een 'schone lei'. Staat op de site van DUO
Oud 19-10-2013, 00:43
arPos
arPos is offline
Thx, ga ik toch maar eens uitzoeken of verkort HBO in te passen is.
Oud 01-11-2013, 09:48
omnomnom
omnomnom is offline
Havo afmaken, op MBO is het niveau enorm laag en je komt er nergens mee.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Havo afmaken, op MBO is het niveau enorm laag en je komt er nergens mee.
Toch grappig dat grofweg 60% van de bevolking enorm laag niveau heeft en er nergens mee komt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 22:38
sabir12345
sabir12345 is offline
He allemaal !

ik ben sabir en ik doe 4 havo , dit is mn 2de keer want ik ben blijven zitten.
Het was geen lastig jaar voor mij maar ik ben blijven zitten omdat ik een 4 stond voor wiskunde en dat mag niet in 4 havo.
Dit probleem heb ik al heel lang want ik ben telkens over gegeaan met een 5 op mn rapport voor wiskunde (de rest is wel allemaal voldoende )
Nou doe ik 4 havo opnieuw en heb ik net mijn 1e cijferlijst ontvangen....en weer een 5 voor wiskunde (de rest is voldoende )

Ik weet niet wat ik moet doen? kan iemand me raad geven? zal ik het mbo een kans geven of zal ik mn jaar afmaken????
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 08:08
Verwijderd
Citaat:
He allemaal !

ik ben sabir en ik doe 4 havo , dit is mn 2de keer want ik ben blijven zitten.
Het was geen lastig jaar voor mij maar ik ben blijven zitten omdat ik een 4 stond voor wiskunde en dat mag niet in 4 havo.
Dit probleem heb ik al heel lang want ik ben telkens over gegeaan met een 5 op mn rapport voor wiskunde (de rest is wel allemaal voldoende )
Nou doe ik 4 havo opnieuw en heb ik net mijn 1e cijferlijst ontvangen....en weer een 5 voor wiskunde (de rest is voldoende )

Ik weet niet wat ik moet doen? kan iemand me raad geven? zal ik het mbo een kans geven of zal ik mn jaar afmaken????
Bijles voor wiskunde proberen te regelen! Het probleem met wiskunde is dat als je de basis niet stevig hebt, alle nieuwe dingen die je leert veel moeilijker zijn dan ze zouden hoeven zijn. Bijles kan daardoor een groot verschil maken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten