Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2013, 15:20
Verwijderd
Hee

Ik heb een probleem en dat is dat ik echt niet weet wat voor studie ik wil gaan doen. Ik weet wel wat ik leuk vind, maar er zitten voor- en nadelen aan bepaalde opleidingen.

Dansen is mijn grootste passie en ik zou dus graag een dansopleiding willen doen. Ook lijkt het me leuk om les te geven, dus dacht ik aan de opleiding docent dans bij Artez. Het lijkt mij super leuk, maar ook zwaar en er worden ongeveer 25 mensen van de 60 toegelaten. Zo goed vind ik mijzelf ook weer niet.

Dan kan ik ook nog mbo doen, bijvoorbeeld bij Rijnijssel, maarja, dan heb ik niks aan mijn havo en het lijkt mij minder leuk. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verschil is tussen hbo dans en mbo dans.

Ik kan ook de fast track dans opleiding bij Rijnijssel doen, die bestaat uit 2 jaar waarna ik meer kans heb op toelating bij Artez. Dat was mijn eerste optie, maar dan zit je met de studiefinanciering. Dat wordt volgend jaar waarschijnlijk afgeschaft en dan moet ik dus gaan lenen, wat een dikke studieschuld betekent, en daar zit ik niet op te wachten.

Naast dansen ben ik ook creatief en vind ik het leuk om kunstig en creatief bezig te zijn. Ik zou ook graag iets met interieur willen doen. Dat kan bij Saxion in Deventer, de opleiding interior design & styling, maar dat is zo'n 4000 euro per jaar. Dan moet ik dus weer gaan lenen. Dan heb je nog allround styling in Amsterdam of Rotterdam, maar dat is 6000 euro per jaar.

Heeft iemand ervaring met een dansopleiding of interieur of heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Of met wie zou ik hierover kunnen praten?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2013, 21:08
Pluis
Pluis is offline
als dansen je grootste passie is dan zou ik voor die dansopleiding gaan. Meestal is voor de start van het schooljaar al bekend of je geaccepteerd wordt, dus als het niks wordt kun je altijd nog een plan B in de vorm van die fast track dansopleiding.
Wat betreft die dure design &styling opleidingen: zoek eens uit wat die mensen na hun afstuderen gaan doen. Biedt dat hoge collegeld je écht meer kansen om het te maken in de designwereld?

Als je meer wilt weten over de inhoud van de opleiding kun je altijd de opleidingen zelf aanschrijven. Meestal hebben die wel een website met een e-mail adres waar je je vragen naartoe kunt mailen. Je decaan op school zou je ook kunnen helpen (dat is zijn/haar werk )
Oud 19-11-2013, 21:13
rawbananas
rawbananas is offline
Citaat:
als dansen je grootste passie is dan zou ik voor die dansopleiding gaan. Meestal is voor de start van het schooljaar al bekend of je geaccepteerd wordt, dus als het niks wordt kun je altijd nog een plan B in de vorm van die fast track dansopleiding.
Wat betreft die dure design &styling opleidingen: zoek eens uit wat die mensen na hun afstuderen gaan doen. Biedt dat hoge collegeld je écht meer kansen om het te maken in de designwereld?

Als je meer wilt weten over de inhoud van de opleiding kun je altijd de opleidingen zelf aanschrijven. Meestal hebben die wel een website met een e-mail adres waar je je vragen naartoe kunt mailen. Je decaan op school zou je ook kunnen helpen (dat is zijn/haar werk )

Ik ken trouwens je probleem hoor, ik ben VWO gaan doen omdat ik maar niet kon kiezen.
Reageren

Regels voor berichten