Hee
Ik heb een probleem en dat is dat ik echt niet weet wat voor studie ik wil gaan doen. Ik weet wel wat ik leuk vind, maar er zitten voor- en nadelen aan bepaalde opleidingen.
Dansen is mijn grootste passie en ik zou dus graag een dansopleiding willen doen. Ook lijkt het me leuk om les te geven, dus dacht ik aan de opleiding docent dans bij Artez. Het lijkt mij super leuk, maar ook zwaar en er worden ongeveer 25 mensen van de 60 toegelaten. Zo goed vind ik mijzelf ook weer niet.
Dan kan ik ook nog mbo doen, bijvoorbeeld bij Rijnijssel, maarja, dan heb ik niks aan mijn havo en het lijkt mij minder leuk. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verschil is tussen hbo dans en mbo dans.
Ik kan ook de fast track dans opleiding bij Rijnijssel doen, die bestaat uit 2 jaar waarna ik meer kans heb op toelating bij Artez. Dat was mijn eerste optie, maar dan zit je met de studiefinanciering. Dat wordt volgend jaar waarschijnlijk afgeschaft en dan moet ik dus gaan lenen, wat een dikke studieschuld betekent, en daar zit ik niet op te wachten.
Naast dansen ben ik ook creatief en vind ik het leuk om kunstig en creatief bezig te zijn. Ik zou ook graag iets met interieur willen doen. Dat kan bij Saxion in Deventer, de opleiding interior design & styling, maar dat is zo'n 4000 euro per jaar. Dan moet ik dus weer gaan lenen. Dan heb je nog allround styling in Amsterdam of Rotterdam, maar dat is 6000 euro per jaar.
Heeft iemand ervaring met een dansopleiding of interieur of heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Of met wie zou ik hierover kunnen praten?
xxx