Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 15:49
I love stars
I love stars is offline
verboden voor alpha's

Mischien wel handig een topic met bèta's studies. Waar iedereen die een bèta studie doet verteld, wat voor studie hij doet , wat je er mee kan worden en over zijn ervaringen of het moeilijk is etc.

Oud 11-04-2005, 17:31
Fatality
Fatality is offline
Ik begin volgend jaar met een studie scheikunde en als ik bedenk dat mijn scheikundeleraar deze studie ook heeft afkunnen ronden verwacht ik niet dat ie bijzonder lastig zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 10:39
Global
Global is offline
ik twijfel nog tussen WB,TN en ET. en moet moe eigenlijk zo snel mogelijk inschrijven
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 13-04-2005 @ 11:39 :
ik twijfel nog tussen WB,TN en ET. en moet moe eigenlijk zo snel mogelijk inschrijven
TN natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:23
I love stars
I love stars is offline
WB is?
ET is?

TN = technische natuurkunde , dat weet ik

(@Meph.) Wat is eigelijk het verschil tussen natuurkunde en technische natuurkunde?
Oud 13-04-2005, 15:29
Verwijderd
Werktuigbouwkunde
Elektrotechniek
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 13-04-2005 @ 16:23 :
(@Meph.) Wat is eigelijk het verschil tussen natuurkunde en technische natuurkunde?
Natuurkunde is wat theoretischer (en dus TN wat praktischer). Bij TN krijg je meer practica en wordt er meer nadruk gelegd op het meten van natuurkundige grootheden en de interpretaties van die metingen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:27
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-04-2005 @ 13:49 :
Natuurkunde is wat theoretischer (en dus TN wat praktischer). Bij TN krijg je meer practica en wordt er meer nadruk gelegd op het meten van natuurkundige grootheden en de interpretaties van die metingen.
o ok. Dus geen TN voor mij
Oud 14-04-2005, 18:51
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
I love stars schreef op 14-04-2005 @ 19:27 :
o ok. Dus geen TN voor mij
Op al die practica was ik na een tijdje ook afgeknapt. En je moest ook nog eens leren programmeren, zodat je zelf je metingen kon verwerken.

Bah bah..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 19:25
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 14-04-2005 @ 19:51 :
Op al die practica was ik na een tijdje ook afgeknapt. En je moest ook nog eens leren programmeren, zodat je zelf je metingen kon verwerken.

Bah bah..
proggen is leuk , maar ik ben meer iemand van de theorie.
Oud 15-04-2005, 06:23
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Global schreef op 14-04-2005 @ 22:13 :
eigenlijk wel. dan weet ik aan wie ik wat kan vragen zodat ik mijn studiekeuze definitief kan maken (maarja 30 posts en niemand heeft gezegd wat hij/zij studeert)
dat is was ook zo'n beetje de bedoeling , althans voor mij een beetje kijken welke opleidingen er zijn. Het viel me namelijk op , dat er hier (deelfora studiekeuze) veel meer alpha opleidingen dan bèta opleidingen worden gepost.
Oud 15-04-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 14-04-2005 @ 20:25 :
proggen is leuk , maar ik ben meer iemand van de theorie.
Hmm, TN bestaat voor zo'n 70% uit theorie, schat ik.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-04-2005 @ 09:26 :
Hmm, TN bestaat voor zo'n 70% uit theorie, schat ik.
en natuurkunde/sterenkunde dan?
Oud 15-04-2005, 18:47
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Nou ja, ik studeer wiskunde en vragen mag. Om maar eens een bijdrage te leveren aan dit topic (want tot zover heeft nare man nog het meest zinnige gezegd )
Oud 16-04-2005, 09:44
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 15-04-2005 @ 19:47 :
Nou ja, ik studeer wiskunde en vragen mag. Om maar eens een bijdrage te leveren aan dit topic (want tot zover heeft nare man nog het meest zinnige gezegd )
Wat kun je nu met wiskunde?

maar als ik wi. gaat doen is het met combi natuurkunde of sterrenkunde. (maar das volgens mij erg zwaar )
Oud 16-04-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-04-2005 @ 10:44 :
Wat kun je nu met wiskunde?

maar als ik wi. gaat doen is het met combi natuurkunde of sterrenkunde. (maar das volgens mij erg zwaar )
In het eerste jaar kregen wij een verhaaltje te horen van iemand die afgestudeerd was in tech. wiskunde. Hij was nu manager van het één of ander. Zelf zei hij dat hij zijn eigen proefschrift waarschijnlijk niet meer zou begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-04-2005 @ 16:14 :
duz ...
Wat je ermee kunt: werken aan toepassingen waarin wiskunde een belangrijke rol speelt of manager worden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:32
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2005 @ 17:28 :
Wat je ermee kunt: werken aan toepassingen waarin wiskunde een belangrijke rol speelt of manager worden.
ok
Oud 18-04-2005, 08:54
Verwijderd
En nu lief zijn en ontopic posten. Als je de topic loos of oninteressant vindt, post dan gewoon niet en zoek een topic op die je wel loos en interessant vindt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer biomedische wetenschappen in Leuven. Ik vind het best een pittige studie, het is veel en de stof gaat er snel doorheen. Waarschijnlijk komt dit ook wel doordat ik een andere voorkennis heb omdat ik het middelbaar onderwijs in Nederland gedaan heb. Het eerste semester was heel algemeen (natuurkunde/wiskunde, scheikunde en biologie en het begin van anatomie) maar het tweede semester is al wat algemener (celbiologie 1 en 2, vervolg van anatomie, EHBO en filosofie). Ik vind het tweede semester persoonlijk leuker. Je hebt redelijk veel lessen en ook veel practica en werkzittingen dus ik vind het wel een zware studie. Je kan hiermee heel veel kanten uit maar de meeste mensen komen in het (medisch) onderzoek terecht.
Oud 18-04-2005, 17:35
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Global schreef op 13-04-2005 @ 11:39 :
Mijn vriend woont in Enschede, doet zelf WB en heeft huisgenoten en kennissen die ET doen... Elektrotechniek valt hen echt ontzettend tegen, te saai, droog o.i.d

Werktuigbouwkunde bevalt hem heel goed, het is best wel breed, je kunt er in je Master nog veel kanten mee uit, interessante dingen ontdekken enzo Hij heeft het erg naar zijn zin Wel is het (in Enschede iig) een studie met veel projecten waarbij je dingen zelf moet gaan uitzoeken... dat moet je dus een beetje liggen denk ik. Verder staat het bekend als een vrij zware studie, maar TN ook dus daar heb je vast geen problemen mee Als je vragen hebt kan ik ze aan vriendlief doorgeven

ben hier trouwens illegaal als uber-alfa
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:44
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik wilt technische wiskunde gaan doen.. maar dan beginnen in leiden omdat het in het eerste jaar het zelfde is en reistijd scheelt. Maar echt zeker weet ik het nog niet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:15
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Doet scheikunde.
Heel erg gaaf en goed te doen. Alleen is het erg veel werk, wat nevenactiviteiten nog niet in de weg staat

Tof is wel dat het heel erg breed opgebouwd is. Je krijgt wiskunde, natuurkunde, quantum- , fysische- , organische- en anorganischechemie en ook nog eens biochemie.

Alleen is het soms wel es te breed en moet je dingen doen die je niet echt intreseren waardoor andere leuke dingen minder behandeld worden.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:44
Verwijderd
Ik vond TN en ST/BT in Delft niet zo geweldig. Misschien is TN in Eindhoven of Twente aardiger, dat moet ik nog zien. Natuurkunde an sich lijkt me leuker.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 22-04-2005 @ 17:44 :
TN in Eindhoven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 23:40
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-04-2005 @ 13:15 :
Doet scheikunde.
Heel erg gaaf en goed te doen. Alleen is het erg veel werk, wat nevenactiviteiten nog niet in de weg staat

Tof is wel dat het heel erg breed opgebouwd is. Je krijgt wiskunde, natuurkunde, quantum- , fysische- , organische- en anorganischechemie en ook nog eens biochemie.

Alleen is het soms wel es te breed en moet je dingen doen die je niet echt intreseren waardoor andere leuke dingen minder behandeld worden.
Ok dan, ik begin in september ook met scheikunde, dan wel aan de UU. Heb net de inschrijving de deur uitgedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-04-2005 @ 12:03 :
en natuurkunde/sterenkunde dan?
Een maat van mij studeert dit in Utrecht, en zegt dat het analoog is in 70% theorie.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:07
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ninh schreef op 24-04-2005 @ 16:17 :
Een maat van mij studeert dit in Utrecht, en zegt dat het analoog is in 70% theorie.
ok mij iets te veel . Maar mischien is de afwisseling toch wel leuk. En mischien als ik mijn angst overwin voor practica dat het al wat beter gaat.

Maar het lijkt me juist leuk om theoretisch natuurkundige te worden of theoretisch sterrenkundige.
Dan lijkt mij de opleiding natuur- sterrenkunde , het best. Maar hebben jullie nog wat toe te voegen hierbij?

(sorry voor stomme formulering )
Oud 18-05-2005, 21:34
charlotte87
charlotte87 is offline
ik heb een half jaar biologie gedaan vond het helemaal niks.. veel te veel plantjes en te lange dagen... vond ik
Oud 19-05-2005, 17:59
Iboeboe
Iboeboe is offline
*Doet met ingang van volgend jaar elektrotechniek*
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 23:32
Keith
Keith is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-04-2005 @ 16:49 :
verboden voor alpha's

Mischien wel handig een topic met bèta's studies. Waar iedereen die een bèta studie doet verteld, wat voor studie hij doet , wat je er mee kan worden en over zijn ervaringen of het moeilijk is etc.

Wat: Luchtvaart - en Ruimtevaarttechniek te Delft
Wat voor: de gaafste studie die er is
Wat je er mee kan worden: Met name natuurlijk dingen in de techniek van het vliegen (in de lucht of erboven). Maar eigenlijk alles wat de technische kant op gaat. Het is een van de meest geavanceerde techniekgebieden.
Ervaringen: Ik vind het echt een kei leuke studie. Het is misschien moeilijk uit te leggen, maar het sluit gewoon goed aan bij wat ik leuk vind en ook bij mijn kunnen. Je moet wel een redlijk Natuur- en Wiskunde gevoel hebben voor de studie, maar het is naar mijn ervaringen minder zwaar dan de indruk die anderen mij gaven. Het is wel een studie waarvoor je bereid moet zijn om naar colleges te gaan, bij veel studies heb je minstens een dag in de week vrij, dat kan je bij LR wel vergeten, gebeurt soms, maar meestal niet.
Moeilijk? Voor sommigen vast, voor mij iig niet zo heel erg. Ik denk dat als je VWO haalt met redelijke cijfers voor NT-vakken dat het niet te moeilijk is (maar ik ben ook pas sjaars).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 20-05-2005 @ 00:32 :
*knip*
Bij ons was het ook zo dat het eerste jaar vrij druk was (in vergelijking tot het VWO en andere studies), maar in het tweede en derde jaar wordt dat minder. Ik heb nu in principe 5 dagen college per week, maar op woensdag en donderdag neem ik vrij en doe ik alles via zelfstudie. Het derde jaar is bij ons vrijwel volledig theoretisch, ik denk dat dat bij Lucht- en Ruimtevaarttechniek niet veel zal verschillen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:34
Verwijderd
ik doe nu me eerste jaar biologie in leiden en t valt best tegen. veel college, natuurlijk geen vakanties, pas zomer vanaf 15 juli, veel tentamens en te veel werken met computers (teveel afhankelijkheidheid van een computer met internet thuis, die ik dus niet heb)
dure materialen, suffe, erg jonge mensen, waarvan de helft t al opgegeven heeft

maar overall: ik deed hiervoor archeologie, wat ik nog steeds erg mis, maar ik mis meer de mensen dan de rets. i love beta
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:55
Saycheese
Saycheese is offline
Ik ben ook eerstejaars Biologie, maar dan in Utrecht, en mij valt het ontzettend mee. Ik heb het vanaf het begin ontzettend naar mijn zin gehad. De mensen zijn hier heel gezellig. Nou geef ik toe dat biologen toch wel een apart soort mensen is, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen zich daar thuis bij voelt. Maar als je dat wel doet heb je de tijd van je leven. En de enige manier om daar achter te komen is door er midden in te gaan zitten.
De studie zelf is best te doen. Hij sluit goed aan op het middelbaar onderwijs en het onderwijs in het eerste jaar is heel breed en evenwichtig. Je begint met Moleculaire Biologie en gaat uiteindelijk naar Ecologie. En er zit van alles wat in. Ik vond het studiesysteem met telkens een eenatal weken een cursus, dan tentamen, en dan een nieuwe cursus heel fijn, omdat je altijd maar met één vak bezig bent, maar dat systeem verandert helaas met ingang van volgend studiejaar. Het nieuwe systeem heeft veel voordelen in de zin dat je veel makkelijker cursussen bij andere faculteiten kunt volgen, maar voor Biologie heeft het ook nadelen, er gaat bijvoorbeeld veel tijd voor practica verloren, wat ik persoonlijk een slechte zaak vind.
Reageren

Regels voor berichten