Citaat:
Hoe zouden jullie reageren dat er op school in de klas iemand zal zitten die transexueel is en zich laat ombouwen van jongen naar meisje?
Korte samenvatting
Ik zit op een midelbare school waar heel openlijk wordt gedaan over homo's en lesbiennes zitten ook op deze school die openlijk uit de kast zijn daar wordt niet moeilijk overgedaan.
Ik zelf sta bekend als een vrouwelijke homo. Maar achter de schermen heeft zich het een en ander afgespeeld bij mij de laatste jaren en ik zit niet lekker in mijn lichaam waar door ik veel bij gespreks groepen heb gezeten. Nu is daar uit voort gekomen dat ik transexueel ben en nu heb ik eindelijk groen licht gekregen om vanaf februarie met hormonen te gaan beginnen waar door ik langzaam ga veranderen van man naar vrouw. Dit houdt ook in dat ik binnen 6 maanden volledig als vrouw ga leven. Echter op school weten ze dit nog niet en moet ik nog uit de kast komen dat ik me laat ombouwen.
Vandaar dat ik mij hier orienteer wat de reakties zijn en wat ik kan verwachten op school.
|
Gelukkig zijn ze vrij open minded bij jou op school als ik het zo lees. Als mensen dom of gemeen doen komt dat vaak door onwetendheid en onzekerheid bij henzelf. Tip: neen je mentor of andere leraar in vertrouwen waar je het goed mee kan vinden. Er zijn vast tv programma's of film's over dit onderwerp gemaakt. Als jullie die nou eens met de klas bekijken voor je het bekend maakt..

dan zijn ze onder de indruk van de film en bij evt opmerkingen tijdens de film kan de leraar dat op ingaan en uitleg erover geven. Goed idee? Succes met alles!