Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2013, 15:30
nathalie02
nathalie02 is offline
Hoe zouden jullie reageren dat er op school in de klas iemand zal zitten die transexueel is en zich laat ombouwen van jongen naar meisje?

Korte samenvatting

Ik zit op een midelbare school waar heel openlijk wordt gedaan over homo's en lesbiennes zitten ook op deze school die openlijk uit de kast zijn daar wordt niet moeilijk overgedaan.
Ik zelf sta bekend als een vrouwelijke homo. Maar achter de schermen heeft zich het een en ander afgespeeld bij mij de laatste jaren en ik zit niet lekker in mijn lichaam waar door ik veel bij gespreks groepen heb gezeten. Nu is daar uit voort gekomen dat ik transexueel ben en nu heb ik eindelijk groen licht gekregen om vanaf februarie met hormonen te gaan beginnen waar door ik langzaam ga veranderen van man naar vrouw. Dit houdt ook in dat ik binnen 6 maanden volledig als vrouw ga leven. Echter op school weten ze dit nog niet en moet ik nog uit de kast komen dat ik me laat ombouwen.
Vandaar dat ik mij hier orienteer wat de reakties zijn en wat ik kan verwachten op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2013, 15:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ga van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen... succes ermee in ieder geval.
Oud 29-12-2013, 15:59
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Ga van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen... succes ermee in ieder geval.
Dat kan alsnog zwaar tegenvallen.

In ieder geval goed dat je dit doet als je je er fijn bij voelt. Weet dat meer mensen je steunen dan dat er je afkraken. Succes
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 17:38
Verwijderd
Mij persoonlijk zou het compleet siberisch laten maar reken er maar niet op dat dat automatisch van toepassing is op je klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 11:56
anoniempje1997
anoniempje1997 is offline
iederren zal je haten bij ons school. succes
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 13:58
Verwijderd
Bij ons op school is er een paar jaar geleden een meisje een jongen geworden. Hij kreeg natuurlijk wel opmerkingen, zowel gemeen als gewoon een beetje flauw, maar over het algemeen viel het alles mee.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 13:58
Jus00
Jus00 is offline
mensen gaan je raar vinden, of je dat nou bent of niet. Sterkte
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 14:57
Verwijderd
Citaat:
iederren zal je haten bij ons school. succes
Fijne school...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hoe zouden jullie reageren dat er op school in de klas iemand zal zitten die transexueel is en zich laat ombouwen van jongen naar meisje?

Korte samenvatting

Ik zit op een midelbare school waar heel openlijk wordt gedaan over homo's en lesbiennes zitten ook op deze school die openlijk uit de kast zijn daar wordt niet moeilijk overgedaan.
Ik zelf sta bekend als een vrouwelijke homo. Maar achter de schermen heeft zich het een en ander afgespeeld bij mij de laatste jaren en ik zit niet lekker in mijn lichaam waar door ik veel bij gespreks groepen heb gezeten. Nu is daar uit voort gekomen dat ik transexueel ben en nu heb ik eindelijk groen licht gekregen om vanaf februarie met hormonen te gaan beginnen waar door ik langzaam ga veranderen van man naar vrouw. Dit houdt ook in dat ik binnen 6 maanden volledig als vrouw ga leven. Echter op school weten ze dit nog niet en moet ik nog uit de kast komen dat ik me laat ombouwen.
Vandaar dat ik mij hier orienteer wat de reakties zijn en wat ik kan verwachten op school.
Gelukkig zijn ze vrij open minded bij jou op school als ik het zo lees. Als mensen dom of gemeen doen komt dat vaak door onwetendheid en onzekerheid bij henzelf. Tip: neen je mentor of andere leraar in vertrouwen waar je het goed mee kan vinden. Er zijn vast tv programma's of film's over dit onderwerp gemaakt. Als jullie die nou eens met de klas bekijken voor je het bekend maakt.. dan zijn ze onder de indruk van de film en bij evt opmerkingen tijdens de film kan de leraar dat op ingaan en uitleg erover geven. Goed idee? Succes met alles!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 15:24
Pluis
Pluis is offline
Omdat je topic niet over seks gaat, maar juist over de sociale kanten van transseksueel zijn, heb ik je topic naar psychologie verplaatst. Hier komen vaker mensen met genderdysforie, dus dan heb je ook nog eens kans dat een lotgenoot zijn/haar ervaringen deelt.
Reageren

Regels voor berichten