Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2013, 15:35
Jay1
Jay1 is offline
Hallo,

Ik zit dit jaar in een mavo-tl klas aangezien ik niet mocht doubleren vorig jaar in H3. Dit valt mij erg tegen. Zowel de leerstof als mijn klasgenoten. De leerstof lijkt mij niet echt ''challenging'', en mijn klasgenoten tja..
Laat ik het zo stellen, in de drieënhalf jaar dat ik op school heb gezeten zijn er nog nooit etui's afgepakt en/of rondgegooid door in mijn klas. Ik moest meedoen met het ''pesten'' van iemand. Ik weet niet waarom, maar naar mijn idee heeft mavo een paar trekjes wat mij totaal niet bevalt.
Naast dit, is het taalgebruik ook gewoon storend.. Hier een voorbeeld uit een whatsapp gesprek:
wat vint jy hier van XD lolzzz=grappug XDD en dat soort fratsen.
Dit tsja.. Bevalt mij gewoon niet.
Mijn vraag nu, hoe pas ik mijzelf aan? Hoe zorg ik ervoor dat ik geen buitenbeentje wordt zonder dat ik mensen moet pesten/jassen verstoppen/etui's door de klas heen moet gooien etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2013, 15:42
Elin3
Elin3 is offline
Er werden in mijn VWO (brug)klas ook etui's door de klas gesmeten, dus dat zegt niet zo heel veel.

Hou gewoon vast aan je eigen principes en doe niks waar je zelf niet achter staat.Het zijn maar klasgenoten, je hoeft er geen beste vrienden mee te worden, enkel je schooldagen mee door te komen.
Probeer je er zo min mogelijk aan te ergeren, je zit op school om te leren. Leuke klasgenoten zijn dan een fijn extra'tje, maar uiteindelijk zit je er voor jezelf.
Oud 16-12-2013, 16:34
Silvano08
Silvano08 is offline
Hou gewoon het doel dat je voor ogen hebt in gedachten en pas je niet aan aan dingen die jou niet trekken. Klasgenoten hoeven niet per sé je vrienden te zijn, ik hoop dat je die ook nog buiten je klas hebt. Blijf jezelf.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 18:42
Verwijderd
Waarom zou je je aanpassen?

Heeft trouwens weinig te maken met de mavo en des te meer met jouw klas.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 19:28
Jay1
Jay1 is offline
De ene helft bestaat uit dat soort mensen, en de andere helft uit die tja.. Hoe zou ik het verwoorden, van die swagfag Gucci dragende flikkertjes. En dan heb je natuurlijk de buitenbeentjes die niet echt sociaal zijn. Ik wil daar niet bij toebehoren, zou daarom het ontwijken van mijn klasgenoten het beste zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 20:44
Verwijderd
Je hoeft niemand te ontwijken. Gewoon doen wat je zelf goed acht. Ik heb ook bij genoeg clowns in de klas gezeten. Ging ermee om als het me uitkwam en als ik er geen zin in had was ik weg. Zo lastig is het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Ik moest meedoen met het ''pesten'' van iemand.
Je moet niets. Het is vervelend dat je nieuwe klas niet bevalt en dat je bij hele andere klasgenoten in de groep zit dan je gewend bent, das gewoon echt balen.
Probeer gewoon jezelf te blijven en wat reverend ook al zei: ga met ze om als je ze nodig hebt.

als je verder niet met hun om wil gaan is dat ook prima en je oude klasgenoten huppelen ook nog wel ergens rond in school toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten