Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2014, 14:39
Distorted
Distorted is offline
Ik wil een nieuwe desktop gaan aanschaffen (zonder randapparatuur) en ben benieuwd of jullie nog tips of commentaar hebben. Ik zal het systeem met name gebruiken voor gamen en het budget ligt ongeveer rond de EUR 1.500,-. Daarnaast ben ik zelf niet handig met hardware, dus ik zal het systeem later assembleren en ik ga ook niet overclocken.

Op basis van o.a. recente tweaker guides heb ik het volgende systeem samengesteld bij Azerty:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B634348%5D=1

Hebben jullie nog suggesties voor upgrades of aanpassingen, die (binnen het budget) veel meer kwaliteit opleveren?

Veel dank alvast!
Oud 05-02-2014, 14:49
WolterB
WolterB is offline
Wat voor games wil je er vooral mee gaan spelen? Wil je naast gamen ook nog andere zwaardere dingen doen met die PC (denk aan videobeweking etc.).

Als ik er zo snel overheen kijk zie ik de volgende aandachtspunten:
Harde schijf: WD Green heb ik zéér slechte ervaringen mee. 6 defecte schijven uit verschillende batches de afgelopen 4 jaar. Persoonlijk zou ik eerder voor Seagate gaan tegenwoordig of anders voor de WD Blue.
Voeding: Zelfde verhaal als de harde schijf. Meerdere kapotte voedingen van CoolerMaster in verschillende machines. Als alternatief binnen dezelfde prijsklasse kan je beter naar Corsair of BeQuiet! gaan.
Assemblage met 3 jaar garantie: Persoonlijk vind ik dit nogal veel geld. Is er geen optie om die garantie te laten vervallen? Zeker aangezien de wettelijke garantie op bepaalde onderdelen soms al 3 jaar of langer is.
Koeler voor processor: De boxed koelers van Intel zijn vaak al ruim voldoende en stil (in tegenstelling tot die van AMD). Als je niet gaat overclocken is dit overbodig.
Oud 05-02-2014, 15:35
Distorted
Distorted is offline
Dank voor je input! Ik wil de komende 2-3 jaar er zeker van zijn dat ik nieuwe games op hoge settings kan draaien (maar niet per se maxed out). O.a. gaat het om de Witcher 3 en GTA 5. (High-end) gamen zal waarschijnlijk het meest veeleisend zijn voor het systeem.
Oud 05-02-2014, 22:10
Verwijderd
Persoonlijk vind ik je moederbord erg duur, er zijn genoeg goede van een paar tientjes minder. Dit geld kan je b.v. in je videokaart steken. Overigens zijn Hitachi schijven het betrouwbaarst, dus zou ik daarvoor gaan. Ook is, zoals gezegd, de koeler wat overbodig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 10:21
Distorted
Distorted is offline
Inmiddels heb ik gekeken naar een goedkoper moederbord, en betere kwaliteit voeding, harde schijf en videokaart. De koeler/ garantie heb ik nog maar even laten staan, daar twijfel ik nog over.

Dat brengt mij op het volgende systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B668511%5D=1

Hebben jullie nog meer suggesties? Ik vind het met name moeilijk om de juiste videokaart te kiezen.
Oud 06-02-2014, 10:42
Carn
Carn is offline
Mjah, de R9 290 is ongeveer het beste wat je kan kopen voor die prijs. De 290X is maar marginaal beter en je betaalt er toch al snel wat meer voor. Ze slurpen wel behoorlijk wat stroom geloof ik.

Ik weet verder niet wat je doel is; als je geen 4K-ambities hebt en voornamelijk in 1920x1080 blijft gamen dan kan je denk ik ook goed uit de voeten met een goeie R9 280X. Stuk goedkoper, stiller en zuiniger
Oud 06-02-2014, 21:54
hookee
hookee is offline
Ik weet ook niet of dat geheugen zo'n goede keus is, CL9 lijkt me beter, bijvoorbeeld de Kingston HyperX Genesis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 07:40
Vittorio
Vittorio is offline
Wanneer je echt future-proof wilt werken zou ik je adviseren om ergens op te besparen zodat je een 290(x) zou kunnen kopen, zeker wanneer je bij de volgende generatie games nog steeds constant 60fps wilt halen bij ultra.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2014, 13:46
Miliaan
Miliaan is offline
Ik zou ander geheugen nemen, als je graag 16Gb wilt dan kan je beter 4x4Gb nemen.
Videokaart is prima en zou ik niet inruilen voor 290.
Die hardeschijf zou ik niet nemen, geen Green hdd's nemen. Gewoon een normale.
Als je niet wilt overclocken dan kan je beter voor een i5 4570 gaan met een B85 moederbord, bespaart aardig wat geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten