Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2014, 19:57
Mr. Cookie
Mr. Cookie is offline
Hallo

Ik ben een jongen van 15 jaar, 1 meter 82 (ongeveer) en ik wil graag afvallen
Ik vind het nodig omdat ik dik ben, zoals ik het zelf maar noem..
Het probleem is alleen dat ik totaal niet weet wat ik moet eten. Hierbij kan ik wel wat hulp gebruiken. wat moet ik per dag eten, ontbijt etc. om af te kunnen vallen?
Ik sport niet, ik fiets iedere dag al 11 km naar school en ik werk 4 keer in de week.
Iemand die mij wil helpen met een soort eet schema is meer dan welkom!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 20:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe zwaar ben je nu? Als je in de groei bent is het niet goed om te lijnen. Je kan wel opletten wat je eet (veel snoepen is voor niemand goed). Je kan beter gaan sporten of meer bewegen dan gaan lijnen.
Oud 18-02-2014, 21:25
Pluis
Pluis is offline
als je concreet advies wil over wat een gezonde jongen van 15 op een dag zoal hoort te eten kun je kijken op www.voedingscentrum.nl Daar staan een heleboel adviezen, ook gericht op jongens die zoals jij nog in de groei zijn. Want ondanks dat je lengtegroei nu waarschijnlijk wel bijna klaar is, is je lichaam nog lang niet volwassen en heeft daardoor veel energie nodig.
Dat fietsen naar school, doe je dat op je dooie gemakkie (dus dat je bijna van je fiets afvalt) of fiets je stevig door? daar zit namelijk al een aardig verschil qua inspanning.
Oud 01-03-2014, 21:23
haarlembiatchx
haarlembiatchx is offline
Je kan alles eten maar die calorien moet je verbranden. Alles in moderatie.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 14:31
Verwijderd
Meer beweging is altijd goed. 11km per dag fietsen is een beetje gering als je echt wilt afvallen. Allicht toch wat meer tijd vrijmaken in je schema voor wat echte sport.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2014, 02:54
Verwijderd
Citaat:
Hallo

Het probleem is alleen dat ik totaal niet weet wat ik moet eten. Hierbij kan ik wel wat hulp gebruiken. wat moet ik per dag eten, ontbijt etc. om af te kunnen vallen?
Ik sport niet, ik fiets iedere dag al 11 km naar school en ik werk 4 keer in de week.
Minder "cookies" eten, helpt al. Geen chips, pizza, nouja alles wat druipt van het vet eigenlijk.. Beter als je trek hebt: fruit of iets van snoeptomaatjes/-worteltjes nemen. Of een volkorenboterham met iets van kipfilet of rookvlees/rosbief. Ik koop zelf geen chips/koek/snacks want als ik het in huis heb, kan ik er niet vanaf blijven. Ipv een handje gaat dan de hele zak leeg.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2014, 10:39
Bagheera
Bagheera is offline
Citaat:
Hallo

Om te beginnen is het in ieder geval belangrijk om gezond en regelmatig te eten. 3x per dag een voedzame maaltijd. Nog beter is om bijv. 6x per dag te eten, maar kleine hoeveelheden. Daarnaast de benodigde hoeveelheid sporten (fietsen, wandelen, hardlopen fitness etc.)
Voldoende slapen is ook erg belangrijk. Vergeet niet te ontbijten en drink voldoende water per dag 1 liter per dag minimaal.

Laatst gewijzigd op 06-03-2014 om 08:37.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 18:16
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
begin met yoghurt + banaan/appel in de ochtend.
ga met de fiets naar school.
neem naar school 2/4 boterhammen mee met gezond beleg + een banaan/appel.
Drink alleen water, geen cola etc.
na school weer met de fiets naar huis.
als je thuis komt en na een tijdje krijg je trek, neem je een paar amandelnootjes/of andere gezonde noten.
Je kan ook altijd een gezonde koek ofz. nemen.
In de avond eet je gezond, vooral veel groentes.
Een uur na het eten kan je gaan hardlopen, of je kan oefeningen doen in je kamer.
Hierna moet je veel water drinken.
Naja,, dat was het wel.
xx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten