Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2014, 18:51
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
Hallo,
ik heb wat op internet gelezen over het afterburn effect.
een manier om snel vet etc. te verliezen.
Ik vroeg me af of iemand deze methode al heeft geprobeerd en wat zijn/haar ervaring er mee was, of het goed of slecht werkt en welke oefeningen je doet.

Hoop snel op reacties.

Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 21:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gewoon het feit dat je lichaam meer energie verbruikt dan in rust, tijdens en vlak na het sporten?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 07:46
Verwijderd
Zoals Fizzle al zegt is het helemaal geen specifieke methode maar gewoon dat je lichaam na het sporten nog wat extra calorietjes blijft verbranden. Er staat een hoop onzin over op interwebs, maar de wetenschap heeft nog altijd niet kunnen aantonen dat er verschil zit tussen (bijvoorbeeld) aerobe en anaerobe training op dit gebied. Afterburn effect is het grootst bij consequent trouw herhaalde intensieve trainingen (en dan maakt het vrij weinig uit welke training precies). Aangezien je op zoek bent naar een manier om snel vet te verliezen, heb je daar zo te lezen helemaal niet de discipline/mindset voor.

Wat doe je nu aan sport/wat heb je het afgelopen jaar aan sporten gedaan? Welke sport, hoe vaak per week etc? Waarom wil je snel vet verbranden, wat is je doel precies?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 19:00
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
Citaat:
Wat doe je nu aan sport/wat heb je het afgelopen jaar aan sporten gedaan? Welke sport, hoe vaak per week etc? Waarom wil je snel vet verbranden, wat is je doel precies?
Ik zit op de fitness alleen ik doe nu al een poosje buikspiertraining en ik merk alleen dat mijn buik boller word. Volgens instructeurs komt dat doordat er gewoon een vetlaagje over mijn buikspieren zit en als mijn buikspieren groeien dan lijkt het net alsof je dik(ker) bent.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 07:52
Verwijderd
Oh je wilt een sixpack. Grof gezegd zie je je buikspieren pas als je een vetpercentage lager dan 12,5% hebt. Ik heb geen interesse in het helpen van pubertjes die enkel op sixpack focussen, vraag maar iemand anders om hulp.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 15:14
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
Citaat:
Ik heb geen interesse in het helpen van pubertjes die enkel op sixpack focussen, vraag maar iemand anders om hulp.
Lol, ik vroeg jou niks en een sixpack is mij te veel moeite. het gaat mij er om wat ik kan en niet voor mijn uiterlijk. Een sixpack ziet er leuk uit maar ik wil vooral kracht en conditie opbouwen. dus niet zo stoer lopen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 15:55
Verwijderd
Okay sorry ik wil geen ruzie met een body builder
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 19:20
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
xD bodybuilder valt helaas momenteel nog mee.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 07:43
Verwijderd
Snap ik, als je een pubertje met vet op de buik bent, ben je duidelijk geen body builder.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 16:43
Oculus
Oculus is offline
als eerder genoemd, aan buikspiertrainingen heb je niet zoveel als je een te hoog vetpercentage hebt. Dus beter is het om duurtraining te doen en zakjes chips/repen chocolade te laten liggen in de supermarkt. Als je dan wat vet kwijt bent kun je altijd nog buikspieroefeningen doen, en dan geen situps, maar planken o.i.d.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten