Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2014, 22:24
GCBoy
GCBoy is offline
Hoi iedereen!

Ik ben 16 jaar, en ik ben er ongeveer 2 jaar geleden achter gekomen dat ik homo ben maar ik voel aan me zelf dat ik het niet langer geheim kan houden. Dus hoe kan ik uit de kast komen zonder gepest te worden? wat is jullie advies?

Gr. Sander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2014, 06:22
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Kun je t niet vertelen als.t gesprek ovdr meiden gaat? Dat je zegt dat je toch meer met mannen hebt dan met vrouwen?
Oud 15-03-2014, 11:06
Verwijderd
Vertellen en de eerste die lacht uitschakelen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 13:16
Lucd1999
Lucd1999 is offline
Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om dit aan iemand te vertellen. Vertel het eerst een heel goede vriend (liefst een die niet bij je op school zit). En wanneer je het tegen je ouders vertelt moet je zelf bepalen. Doe het op een moment wanneer het goed voelt. Of kijk samen met hun een film over dit onderwerp, misschien dat zij dan de eerste stap zetten.
Als je het aan iedereen wilt openbaren zal ik wachten tot je van de middelbare af bent, de meesten kunnen het niet hebben dat iemand homo is. Begin maar eerst in je vriendenkring.
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 13:22
luna-23
luna-23 is offline
het lijkt me dat je van de meeste van je vrienden wel weet hoe ze ertegen aan kijken over dat onderwerp. Misschien vind je het fijner om hetn iet aan iedereen tegelijk te vertellen maar eerst gwn persoonlijk aan een paar goede vrienden. Als het goede vrienden zijn gaan ze er niet raar over doen en als t geen goede vrienden zijn horen ze er alsnog niet raar over te doen want t is toch volkomen normaal? succes!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 21:39
tarwewrat
tarwewrat is offline
Ik heb zelf niets tegen homo's, vaak zijn ze gezellig en aardiger aps andere jongens. Ik zou het eerst tegen je ouders vertellen, als je van ze weet dat ze niets tegen homo's hebben is de Kans zeer Klein dat ze het niet goed vinden. En je ouders Zullen je vast niet uitlachen. als je het tegen hen hebt verteld zult het misschien al opluchten. vaak.hebben ouders van homo's het al vaak door dat hun zoon homo is ze Zullen trots op je zijn dat je het verteld. als je het aan meer mensen wilt.vertellen zou.Ik het aan vertrouwde mensen doen, die je al lang Kent. of die heel veel respect hebben. miss kunnen je ouders ook wel helpen. veel geluk sterkte en succes!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2014, 09:36
Martiño
Martiño is offline
Je hoeft het niet van de daken te schreeuwen, het gaat vreemden en vage bekenden op school natuurlijk weinig aan op wie je valt, of je nu homo of hetero bent.

Zoals luna-23 al zegt zul je bij je directe omgeving wel een idee hebben hoe ze over homoseksualiteit denken. Als je vermoedt dat ze daar positief op reageren zou ik gewoon de gok wagen... Je hoeft het niet aan iedereen tegelijk te vertellen, begin met een familielid (ouder, broer/zus) of goede vriend die je vertrouwt, en bouw het van daaruit langzaam uit.

Als je dat fijn vindt kun je het uit de kast komen gewoon beperken tot een klein groepje (directe familie en goede vrienden), zodat je wel je ei kwijt kan en niet meer zo'n zwaar geheim hebt, en vragen of ze een beetje discreet blijven en het niet verder vertellen zo lang jij dat niet fijn vindt. Het is nergens voor nodig dat iedereen al direct weet dat je toevallig op mannen valt.

Je kunt het dan zelf stap voor stap uitbouwen (of bijvoorbeeld bij familie vragen of je ouders de rest van de familie al kunnen voorbereiden) of, misschien wel het allermakkelijkste, als je op een gegeven moment een vriendje krijgt daar veel mee optrekken en dan zullen de meesten het vanzelf wel doorhebben (en anders stel je hem voor als 'mijn vriend').

Succes!
Oud 25-05-2014, 18:45
alfa77
alfa77 is offline
Citaat:
Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om dit aan iemand te vertellen. Vertel het eerst een heel goede vriend (liefst een die niet bij je op school zit). En wanneer je het tegen je ouders vertelt moet je zelf bepalen. Doe het op een moment wanneer het goed voelt. Of kijk samen met hun een film over dit onderwerp, misschien dat zij dan de eerste stap zetten.
Als je het aan iedereen wilt openbaren zal ik wachten tot je van de middelbare af bent, de meesten kunnen het niet hebben dat iemand homo is. Begin maar eerst in je vriendenkring.
Succes ermee
Vanuit mijn eigen ervaring lijkt het niet-vetgedrukte gedeelte mij een uitstekend 'stappenplan.' Het dikgedrukte stukje is onzin, want in dit geval geldt: schijn bedriegt.

Heel veel succes!
Oud 25-05-2014, 19:37
Pancakelover
Pancakelover is offline
Zelf een paar dagen geleden uit de kast gekomen (eerder ondergoed la want het is half half (bi) ) in gesloten kringen (beste vriend(innen) en ouders, samen met 3 andere mensen (kwam ik dus ook pas toen achter ) Mijn beste vrienden maakte het niks uit en mijn beste 2 vriendinnen vonden het geweldig, ouders zeiden dat ze niet minder van mijn zouden houden en zusje was ook dolblij, alleen broertje was eerst een beetje van wtf....
Maar het ligt er dus aan wat voor ouders en vrienden heb jij? echte vrienden zullen je niet in de steek laten als je het hun vertelt en ouders al helemaal niet!

Geen idee of je hier wat mee kan maar:

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 02:59
Verwijderd
Citaat:
Hoi iedereen!

Ik ben 16 jaar, en ik ben er ongeveer 2 jaar geleden achter gekomen dat ik homo ben maar ik voel aan me zelf dat ik het niet langer geheim kan houden. Dus hoe kan ik uit de kast komen zonder gepest te worden? wat is jullie advies?

Gr. Sander
Zoals ook gezegd door anderen, zou ik het eerst aan ouders en eventuele broers en zussen vertellen.
En dan aan je beste vrienden/vriendinnen.
Op school zou ik niet direct doen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 11:36
AceofSpades
AceofSpades is offline
Is er dan een gevaarlijke manier om uit de kast te komen dan? Ik ben zelf hetero maar mijn tip zeg het als eerst aan je ouders en daarna aan je vrienden. Als ze er lullig over gaan doen of geen vrienden meer met je zijn zijn het geen echte vrienden. Daarnaast kan je ook gewoon mensen testen op hun mening over homo's door subtiel vragen over die dingen te stellen of het een keer op te brengen en je vraagt gewoon aan de mensen waarvan je weet dat je die kan vertrouwen of ze het niet gaan rond lullen dan zal je er niet mee gepest worden dat is zeker. Daarnaast vind ik het al idioot dat je daarom iemand pest omdat hij homo is. Er is nooit een goede reden voor pesten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 22:33
Rachelll
Rachelll is offline
Als eerste thuis zeggen, waarschijnlijk heeft iedereen het al wel door (Dat is vaak zo). Vertel het daarna aan je beste vriend(innen) en kijk hoe het opgepakt word. De rest hoeft het niet te weten en als ze het vragen zeg je gewoon ja dus? heb je er last van? zeggen ze ja kun je mooi zeggen: hoeft niet want jou zou ik nooit willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten