Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2016, 09:41
Maatje66
Maatje66 is offline
Hoi mensen,

Ik heb al jaren een abonnement met telefoon. Nu loopt mijn abonnement af en twijfel ik er over om een sim only abonnement te nemen en mijn s4 te houden of een abonnement met een s5 te nemen. Ik heb hier gekeken om de prijzen van sim only te vergelijken. Nu is de goedkoopste sim only met wat ik wil 350 per maand en het abonnement met een s5 708 per maand. Is de s5 zoveel beter dan de s4, dat het dit prijsverschil waard is?

Maatje66
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2016, 21:08
Sphaxy
Sphaxy is offline
Uhm zeker, het is een nieuwere generatie aangezien er alweer een s7 aankomt zou ik overwegen minimaal een s6 te nemen of iets vergelijkbaars wil je er nog even mee door
Met citaat reageren
Oud 18-02-2016, 06:00
Elin3
Elin3 is offline
Als je toestel nog prima functioneert kan je inderdaad voor Sim Only gaan. Wees dan wel verstandig om een abonnement te nemen waar je maximaal een jaar aan vast zit. De telefoons van tegenwoordig zijn niet gemaakt om vele jaren mee te gaan, en het is fijn om wanneer dat nodig is weer een toestel en abonnement samen te nemen.
Oud 26-02-2016, 11:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
De telefoons van tegenwoordig zijn niet gemaakt om vele jaren mee te gaan
Waar baseer je dat op?
Oud 26-02-2016, 11:21
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waar baseer je dat op?
De klachten van mensen in mijn omgeving. Na een jaar of twee ondervinden veel mensen problemen met hun telefoon (ongeacht het merk of de prijsklasse) of is er geen software update meer beschikbaar voor dat model.
Toen ik in de brugklas een (voor dat moment vrij goede) telefoon kocht ging die telefoon zes jaar zonder problemen mee. Veel smartphones hebben niet meer zo'n lange levensduur. De producenten willen ook gewoon blijven verkopen, dus voor hen is een telefoon die een leven lang meegaat vaak ook niet interessant
Oud 26-02-2016, 12:18
Carn
Carn is offline
commercieel gewin terzijde; er zijn genoeg telefoons die 2+ jaren mee gaan; zeker modellen van de afgelopen paar jaren. Je moet je alleen realiseren dat het qua updates e.d. op een gegeven moment minder gaat worden; maar dat staat doorgaans de werking van de telefoon niet in de weg; zeker niet als je een een degelijk model koopt (en niet zwicht voor bepaalde budgetmodellen).

Verder is 'klachten van mensen in mijn omgeving' anekdotisch bewijs; zo ken ik genoeg mensen 'in mijn omgeving' die jaren met hun telefoon doen, dus tja.

OT: als je huidige toestel nog prima mee kan dan kan je vrij snel uitrekenen of je goedkoper uit bent met Sim Only. Ik zou Sim Only sowieso aanraden gezien er tegenwoordig genoeg 'betaalbare' smartphones zijn van prima kwaliteit. Als je perse een high-end toestel wil kan een abonnement handig zijn, want het is gewoon een vorm van verspreide betaling; maar de laatste keer dat ik wat sommetjes maakte ontliep het allemaal niet veel (nog geen paar tientjes op jaarbasis).
Oud 26-02-2016, 21:17
Sphaxy
Sphaxy is offline
Ik ben het met Elin3 eens de gemiddeldd telefoon kun je beter na 2 jaar vervangen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten