Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 22:13
Krekker
Krekker is offline
Ik ben voor mijn volgende telefoon aan het denken aan een Sony Ericsson P910i .

Hij ziet er zo uit:

en hij kost los € 525,-

De specificaties zijn:
Functionaliteiten

Imaging
* Long SMS (tekstberichten)
* Foto-wallpaper
* Displayverlichting
* Afbeeldingengalerie
* Geluidsrecorder
* Color LCD 262K
* Afbeeldingeneditor
* Foto-telefoonboek
* Geïntegreerde camera
* MMS-sjablonen
* Displaythema’s
* QuickShare™
* MMS-video
* MMS (Multimedia Messaging)
* Document readers
* Streaming video
* EMS (Enhanced Messaging)
* VGA-camera
* Handschriftherkenning
* Video opnemen
* Videoclips
* Screensaver
* Zoekerdisplay
* Predictive text input (T9)

Entertainment

* On-line-inhoud
* MP3-audio
* Mediaspeler
* MPEG4-video
* Games downloaden
* Musictones
* Java™
* Ingebouwde games

Connectiviteit

* Draadloze Bluetooth™-technologie
* Sync ML
* Infraroodpoort
* Memory Stick Duo™
* GPRS
* High Speed Data
* USB-ondersteuning
* Ondersteuning RS232-kabel
* Pc-synchronisatie

Internet

* WAP 1.2.1
* WAP 2.0
* cHTML
* Modem
* OTA-instellingen
* WTLS

Besturingselementen

* Trilalarm
* Sluimermodus
* Menukeuzenummers
* Jog Dial
* Cameraknop
* Internettoets
* Optietoets
* Aanraakdisplay
* SIM-kaartblokkering
* Voicemail
* Spraakbesturing

Organizer

* File Manager
* Gesprekkenlijst
* Rekenmachine
* Klok
* Luidsprekerfunctie
* Conferentiegesprekken
* PIM Sync
* Geheugen van 64 MB
* Taken
* Contactpersonen
* Wekker
* Agenda

Verdere leuke feature die ik hier niet bij zie staan is het QWERTY toetsenbord aan de binnenkant van het klepje.

Nu is het speeltje niet echt het goedkoopste van het goedkoopste, dus leek het me wel verstandig om eerst advies te vragen. Ik vraag me af of deze telefoon goed genoeg is voor zijn prijs, of dat er betere telefoons te vinden zijn in die prijsklasse.

Ik ben bereid tot ± €32,50 abonnementskosten te betalen per jaar ehm... maand . Daarmee kan ik de telefoon bij diverse aanbieders krijgen voor zo'n 110-130 euro.

Als iemand nog andere aanbiedingen kent dan zou ik die ook graag in dit topic horen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 22:57
Verwijderd
Prachtig apparaat vind ik zelf ook, maar ik zou er pas een kopen als ik echt zeker zou weten dat ik veel van de functionaliteiten zou gebruiken. Het grootste voordeel ten opzichte van "normale" telefoons is natuurlijk dat het ook een PDA is en dus een makkelijker te gebruiken agende heeft en betere multimedia speler (en nog veel meer).
Dat is echter ook het grootste nadeel, want het ding is niet echt handzaam vind ik, je stopt het niet zomaar in je broekzak zoals je met een normale telefoon makkelijk kan. Ik zou bijvoorbeeld ook bang zijn dat het mooie grote scherm beschadigd bij het uitgaan ofzo...
Maar als je veel van de features gaat gebruiken dan zou ik zeker deze kopen, want het is natuurlijk wel een supervette telefoon

Edit: ik mis aan dit ding trouwens wel een ding wat ik heel belangrijk zou vinden als ik zo'n telefoon zou kopen: WiFi, iets wat een communicator 9500 wel heeft, maar die ziet er weer niet uit vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 01:34
Tiño
Tiño is offline
Tja, na de p800 en p900 deze weer, net iets nieuwer, en beter...maar
Over een tijdje komt dus de p1000 alweer, en zo wordt het steeds weer nieuwer allemaal, dus nu loop je met iets leuks, overmorgen is het alweer achterhaald.

Verder best leuk spul allemaal van SE ,maar het is niet je van het.

Ik zou je toch aanraden ook eens naar PDA's met belfunctie te kijken, omdat het PDA gedeelte van de p910, waar je em toch voor koopt denk ik, niet echt super is.

Maar als het je allemaal niet zoveel uitmaakt, het is een aardig toestel waar je wel t een en ander mee kan.
Oud 21-04-2005, 23:22
Krekker
Krekker is offline
Tja, het enige mooie wat ik verder nog kan vinden die wel WLAN heeft is die van HP, maar die heeft een antenne en die zijn volgens mij vrij breekbaar. Ook is het zo dat de HP op windows draait . Niet dat ik expliciet iets tegen windows of MS heb, maar ik ga liever voor open source (Symbian op P910i) om de open source community aan te moedigen. Ik vind het kortweg gewoon niet ethisch om een smartphone met windows te kopen

Verder vind ik de P910i ook een leuke PDAphone, omdat hij er met een dichte klep uitziet als een gewone telefoon. (maar dan groter )

Maargoed, het duurt nog twee maanden voor mijn huidige abonnement is afgelopen, dus ik kijk gewoon in de tussentijd of er nog iets nieuws op de markt verschijnt. Zo niet, dan wordt het deze.

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:41
Verwijderd
de hp 6515 en hp 6715
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 23:54
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Krekker schreef op 22-04-2005 @ 00:22 :
Tja, het enige mooie wat ik verder nog kan vinden die wel WLAN heeft is die van HP, maar die heeft een antenne en die zijn volgens mij vrij breekbaar. Ook is het zo dat de HP op windows draait . Niet dat ik expliciet iets tegen windows of MS heb, maar ik ga liever voor open source (Symbian op P910i) om de open source community aan te moedigen. Ik vind het kortweg gewoon niet ethisch om een smartphone met windows te kopen

Verder vind ik de P910i ook een leuke PDAphone, omdat hij er met een dichte klep uitziet als een gewone telefoon. (maar dan groter )

Maargoed, het duurt nog twee maanden voor mijn huidige abonnement is afgelopen, dus ik kijk gewoon in de tussentijd of er nog iets nieuws op de markt verschijnt. Zo niet, dan wordt het deze.
Vind ik wel raar. Maargoed, als je zo graag Open Source wilt.. al is Symbian dat maar gedeeltelijk en niet helemaal. Zo is de broncode van Symbian ook niet openbaar voor jou, maar voor de hardwarefabrikant. Dus zelf erin gaan knutselen zoals Linux zit er niet in.

Heb je al gekeken naar de Nokia 9500 Communicator, met fullsize keyboard, 640x200 scherm, Wifi (!), Bluetooth 80 MB intern geheugen, MMC geheugenkaartslot? Draait Symbian Series 80.

BTW de P910i is oude wijn in nieuwe zakken. Niet kopen dat ding want het is een minimaal verschil met de P900. Wacht desnoods op de P1000 of andere Symbiantoestellen met Wireless LAN. Ik kan je nu alvast vertellen dat de 352x416 pixel schermen eraan komen, wat een verdubbeling is van 176x208 (huidige S60 toestellen) Verder komt er natuurlijk ActiveSync aan voor Symbian en touchscreen support voor S60.

Komt veel leuks aan, en dat vind ik ook super, zelfs al ben ik meer van de Windows Mobile-toestellen. (Ik vind ze veel mooier, mogelijkheden zijn nu nog ook beter) Aan het eind van het jaar spreken we elkaar nog, dus heb ff geduld
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:19
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 24-04-2005 @ 00:54 :
*knip
Ergens heb je wel gelijk. Er zit veel nieuws aan te komen. Dat had ik op zich wel verwacht aangezien ik de laatste tijd weinig vernieuwing heb gezien. Het probleem is alleen dat mijn contract al is afgelopen en dat ik nu dus eigenlijk voor niks extra kosten maak. Ofwel door geen nieuw abonnement + nieuw toestel te nemen, ofwel door geen sim-only abonnement met korting te nemen. Ik herinner me gelezen te hebben dat de P1000 ergens in september of oktober uitkomt. Daar wil ik eventueel nog op wachten. Zeker als die wifi biedt en al helemaal als daar ook nog eens een megapixel camera in zit. Graag zou ik het horen als iemand meer weet over deze telefoon.

De nokia communicators vindt ik overigens lelijk en onpraktisch. Als je die opengeklapt wil gebruiken heb je een plek nodig om hem neer te zetten. Om even snel een aantekening te maken moet je alsnog het numerieke toetsenbord gebruiken en op die manier kan ik het nu ook al met mijn 6510.

Bedankt voor dit zeer waardevolle advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten