Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2014, 20:07
Beertjex
Beertjex is offline
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik kan niet over mijn gevoelens praten.

Ik heb namelijk een vriend nu anderhalf jaar, hij is 18 jaar oud.
Het ging laatst uit, voor 3 dagen , omdat ik een opgever ben, ik had alles al opgekropt en had er geen zin meer in.

Hij belde mij de 3e dag dus op om ergens wat te gaan drinken.
Ik was erg emotioneel en begon dus direct, in het openbaar, te huilen, lekker genant.
We hebben toen wel gepraat over hoe ik mij voel en besloten we dat we vaker gingen praten en dat ik het niet moet opgeven.

Maaar ik vind het ontzettend moeilijk om over mijn gevoelens te praten.
Ten eerste weet ik niet hoe ik moet beginnen met zo'n gesprek.
Ten tweede ben ik altijd emotioneel bij het gesprek.
En als laatste vind ik het gewoon doodeng.

Hebben jullie misschien tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2014, 20:25
Elin3
Elin3 is offline
Toch gewoon proberen. Je hebt niet voor niets een relatie, dat is niet alleen voor het fysieke aspect en leuk gezelschap, maar ook omdat je elkaar kunt en wilt vertrouwen. Dat gaat niet vanzelf van de ene op de andere dag, maar probeer zo eerlijk mogelijk te zijn. Geef gerust toe dat je iets eng vindt en vraag hem ook om in die situaties op een bepaalde manier te reageren die voor jou prettig is.

Succes hiermee!
Oud 12-07-2014, 21:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mailen, whatsappen, een brief schrijven? Het is ook niet erg om te huilen als je praat over jezelf, maar als je het vaker doet, word je misschien ook minder snel emotioneel.
Het blijft vaak lastig, maar het is wel enorm belangrijk en dat inzicht helpt vaak al een hoop!
Oud 13-07-2014, 06:56
Verwijderd
Gewoon niet erover praten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2014, 10:15
Barca1
Barca1 is offline
Je moet er gewoon over praten, hoe moeilijk dan ook. Ik heb ook zo'n soort situatie meegemaakt. Wij hadden toen een avondje gepland, om alles te bespreken. Soms was dat moeilijk, maar achteraf een hele opluchting, omdat je niet meer met dat opgekropte gevoel loopt.

Je vriend staat er ook voor open, dus hij is bereidt om naar je te luisteren. Gewoon (proberen te) zeggen wat je dwars zit, praat er samen over, en kom samen tot een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2014, 01:07
hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
K heb het zelf ook. En met mn ex kon k dat ook nooit en nu in mn huidige relatie gaat het al veel beter. Ooit zul je moeten kiezen of praten of idd einde relatie. Het beste is gewoon om te praten. Meestal begin ik via app en later gewoon samen als we alleen zijn. Je voelt je er veel beterder door om te praten. En het lucht onwijs op.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 00:21
Beertjex
Beertjex is offline
Ja ik vind het raar dat ik het zo moeilijk vind.
Ik stuur hem nu een appje als ik naast hem zit dat ik graag wil praten en dan praten we.
Het werkt wel en uiteindelijk hoop ik dat ik geen appje meer hoef te sturen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten