Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2014, 22:45
teeto
teeto is offline
Eerst en vooral ik weet niet of deze topic hier moet of bij sexualiteit!

Nu heb ik een vraag, vinden jullie sex en alles eromheen NODIG in een relatie of vinden jullie dat een relatie perfect mogelijk is zonder sex?
- er wel even bij vermelden of je mannelijk/vrouwelijk en hetero/bi bent aub -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2014, 22:53
Verwijderd
Verschilt per persoon.

Sommige mensen zijn aseksueel of hebben een heel laag libido. Die kunnen prima een gezonde, stabiele, diepgaande relatie hebben waarin seks geen rol speelt.

Voor mensen die 'n normaal tot hoog libido hebben wordt het lastiger, omdat seks voor hen al snel een basisbehoefte is. Dan wordt 't op de lange termijn wel onmisbaar, ja.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 02:07
hitz0r
hitz0r is offline
Een relatie zonder seks is een vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 02:37
Verwijderd
Citaat:
Een relatie zonder seks is een vriendschap.
Aseksuelen kunnen verliefd worden zonder seks te verlangen, dus liefdevolle romantische relaties zonder seks bestaan gewoon. Het is niet hetzelfde als vriendschap.

Dat er ook veel mensen zijn die eigenlijk niet (meer) romantisch geïnteresseerd zijn in elkaar maar toch bij elkaar blijven omdat ze 't op zich wel gezellig hebben samen is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 05:46
hookee
hookee is offline
Ik kan me er geen voorstelling van maken...
Het kan waarschijnlijk wel, maar waarom zou je?
Een pizza zonder tomatensaus of kaas? Nee toch?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 18:04
onizuka-
onizuka- is offline
volgens mij hoort het er toch bij?
kan je zelf ook voor kiezen als je dat niet wil...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 11:33
AceofSpades
AceofSpades is offline
Het hoort er wel bij maar het is niet onmisbaar je kan ook gewoon verliefd op elkaar zijn zonder seks hangt er van af welke leeftijd je bent en of jij of je partner er aan toe zijn. Het is onzin dat een relatie zonder sex een vriendschap is want er zijn ook friends with benefits en die hebben geen liefde relaties die doen het alleen voor de sex.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 11:50
Verwijderd
Het is in het algemeen ongetwijfeld mogelijk een relatie te hebben zonder seks, er zijn niet voor niets aseksuelen. Daarnaast genoeg stellen die op zich niet aseksueel zijn maar wel bij elkaar blijven ondanks dat de seks er niet meer is en die ongetwijfeld verder best gelukkig, of op zijn minst tevreden, met elkaar zijn.

Voor mijzelf zou dat niet werken, dan liever geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 13:30
KomkommerInABox
KomkommerInABox is offline
Okee je kan dus aseksueel zijn (met zn tweeen) en dan geen seks willen/hebben in je relatie. Daar gaat het denk ik niet over.

@ teeto: Dus eerst een vraag aan de vraagsteller, gaat het hier over seksuele stellen?

Ik denk, dat een relatie gestript van alle fysieke gebaren van affectie mogelijk is, maar over de definitie van zo'n relatie en wat dat precies betekent voor beide individuen laat ik de volgende poster kwebbelen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Okee je kan dus aseksueel zijn (met zn tweeen) en dan geen seks willen/hebben in je relatie. Daar gaat het denk ik niet over.
Waarom niet? Eén op de honderd mensen is aseksueel, best een substantiële groep.

Je hebt ook vrijwillige cuckolds, die houden ervan om weinig/geen seks te hebben terwijl de ander zich buitenechtelijk uitleeft. En er zijn ook best veel mensen voor wie kuisheid een kink is, die dragen dan bijvoorbeeld moderne kuisheidsgordeltjes. Voor die twee groepen is juist het gebrek aan seks onmisbaar in een relatie.

Als TS alleen maar wil horen of de forummers hier graag neuken of niet moet 'ie geen algemene vraag stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 19:36
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Een pizza zonder tomatensaus of kaas? Nee toch?
Pizza rosso, pizza bianca.
Oud 13-06-2014, 13:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pizza rosso, pizza bianca.
Voor de preutsen onder ons
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 00:11
hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Waarom niet? Eén op de honderd mensen is aseksueel, best een substantiële groep.

Je hebt ook vrijwillige cuckolds, die houden ervan om weinig/geen seks te hebben terwijl de ander zich buitenechtelijk uitleeft. En er zijn ook best veel mensen voor wie kuisheid een kink is, die dragen dan bijvoorbeeld moderne kuisheidsgordeltjes. Voor die twee groepen is juist het gebrek aan seks onmisbaar in een relatie.

Als TS alleen maar wil horen of de forummers hier graag neuken of niet moet 'ie geen algemene vraag stellen.
Je blijft de aseksuelen maar aanhalen. Aseksualiteit is niet normaal, en odds are dat TS niet doelt op mensen met een afwijking.

Cuckolds worden juist opgewonden bij het feit dat hun partner met anderen aan het seksen is en dat leidt weer tot seks tussen de cuckold en zijn/haar partner.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 03:43
Verwijderd
Citaat:
Je blijft de aseksuelen maar aanhalen. Aseksualiteit is niet normaal, en odds are dat TS niet doelt op mensen met een afwijking.
Aseksualiteit is geen afwijking, maar een normale menselijke variatie. Het komt ongeveer net zo vaak voor als rood haar. Bovendien is het niet zo dat je óf aseksueel bent, óf driemaal per week van bil wil.

De norm is het dan weer niet, natuurlijk. Maar de TS vraagt niet naar de norm, de vraag is wat er mogelijk is.

Citaat:
Cuckolds worden juist opgewonden bij het feit dat hun partner met anderen aan het seksen is
Correct.

Citaat:
...en dat leidt weer tot seks tussen de cuckold en zijn/haar partner.
Dit dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 22:45
marcel90
marcel90 is offline
Ik ben aseksueel. Ik weet dat ik best verliefd kan worden op een meisje, zonder dat de idee naar boven komt dat ik daar ooit seks mee moet hebben. Ik ben hetero, ik heb totaal geen gevoelens voor mannen. Als ik verliefd word, is dat op een vrouw, en niets anders. Maar seks met een vrouw vind ik ronduit degoutant. Evenals wat de maatschappij een mooie, sexy naakte vrouw zou noemen, trekt me in het geheel niet aan. Ik zou perfect een liefdevolle relatie kunnen aangaan zonder seks, indien de partner daar ook voor openstaat. Het is volgens mij dus mogelijk. Al ben ik op dit moment best blij dat ik vrijgezel ben, want dan heb je ook de last niet van een partner en doe je lekker je zin. Masturbeer ik als aseksueel? Jazeker, maar dan zo weinig mogelijk en alleen met de bedoeling om dat irritante gevoel weg te krijgen. En op dat moment denk ik liefst aan niks, want als ik aan een vrouw denk terwijl ik masturbeer, dan 'lukt' het niet. Is dit afwijkend gedrag? Ik vind van niet, ik kan perfect normaal functioneren in de wereld om me heen. En wat een ander daarvan denkt, interesseert mij eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 04:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben aseksueel. Ik weet dat ik best verliefd kan worden op een meisje, zonder dat de idee naar boven komt dat ik daar ooit seks mee moet hebben. Ik ben hetero, ik heb totaal geen gevoelens voor mannen. Als ik verliefd word, is dat op een vrouw, en niets anders. Maar seks met een vrouw vind ik ronduit degoutant. Evenals wat de maatschappij een mooie, sexy naakte vrouw zou noemen, trekt me in het geheel niet aan. Ik zou perfect een liefdevolle relatie kunnen aangaan zonder seks, indien de partner daar ook voor openstaat. Het is volgens mij dus mogelijk. Al ben ik op dit moment best blij dat ik vrijgezel ben, want dan heb je ook de last niet van een partner en doe je lekker je zin. Masturbeer ik als aseksueel? Jazeker, maar dan zo weinig mogelijk en alleen met de bedoeling om dat irritante gevoel weg te krijgen. En op dat moment denk ik liefst aan niks, want als ik aan een vrouw denk terwijl ik masturbeer, dan 'lukt' het niet. Is dit afwijkend gedrag? Ik vind van niet, ik kan perfect normaal functioneren in de wereld om me heen. En wat een ander daarvan denkt, interesseert mij eigenlijk niet.
Heel goed dat het je niet interesseert wat een ander daarvan denkt! Waar ik benieuwd naar ben is wat je "dat irritante gevoel" noemt. Ik vind het zelf een opgewonden/lekker gevoel, maar hoe ervaar jij dat? Voel jij het als een soort prikkeling of druk? Of bedoel je dat je dan maar even gaat masturberen om van die stijve af te komen? Ik gun je echt in de toekomst een leuke relatie met een vrouw die ook geen behoefte heeft aan seks. Goodluck.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 12:49
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Heel goed dat het je niet interesseert wat een ander daarvan denkt! Waar ik benieuwd naar ben is wat je "dat irritante gevoel" noemt. Ik vind het zelf een opgewonden/lekker gevoel, maar hoe ervaar jij dat? Voel jij het als een soort prikkeling of druk? Of bedoel je dat je dan maar even gaat masturberen om van die stijve af te komen? Ik gun je echt in de toekomst een leuke relatie met een vrouw die ook geen behoefte heeft aan seks. Goodluck.
Ik zal het zo proberen te verwoorden: je hebt mensen die houden van massages en daar echt van kunnen genieten, maar je hebt er ook die het bvb. niet kunnen verdragen dat iemand aan hun rug of nek komt. Bij mij is het daarmee vergelijkbaar.

Dat gevoel bij masturberen is zoiets als 'dringend naar de wc moeten'. Ik ervaar er geen genot in. Al ben ik op het einde wel blij dat ik ervan af ben.

Dat is de beste manier hoe ik het kan verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 13:01
marcel90
marcel90 is offline
En verliefd worden gaat bij mij dus puur op de persoonlijkheid. Het karakter van dat meisje, haar interesses, haar visie op de wereld, haar toekomstvooruitzichten. Kortom hoe zij als persoon in de wereld staat, en hoe zij naar die wereld kijkt. Maar uiterlijke kenmerken zijn echt ondergeschikt. Het maakt mij geen zak uit of ze nu blond, of brunette, of ros is, of wat de maat van haar borsten is, of ze al dan niet geschoren is op de intieme regionen, ... dat maakt mij niet uit, terwijl ik het gevoel heb dat dit bij anderen meestal de eerste zaken zijn waar ze naar kijken eer ze iemand aantrekkelijk vinden. Men moet al te vaak eerst 'uiterlijk' iemand mooi vinden, voor men toenadering zoekt. Bij mij gaat dat niet op.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 13:18
Qimm
Qimm is offline
Ja, als je geen fysieke aantrekkingskracht voelt dan zal uiterlijk inderdaad wel het laatste zijn waar je om geeft
Oud 16-06-2014, 14:01
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Ja, als je geen fysieke aantrekkingskracht voelt dan zal uiterlijk inderdaad wel het laatste zijn waar je om geeft
Klopt. Het enige wat voor mij op uiterlijk vlak eigenlijk telt, is dat mensen met respect omgaan met hun lichaam.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 22:25
Rachelll
Rachelll is offline
Verschilt per persoon. Maar voor de meeste mensen zeker wel!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het zo proberen te verwoorden: je hebt mensen die houden van massages en daar echt van kunnen genieten, maar je hebt er ook die het bvb. niet kunnen verdragen dat iemand aan hun rug of nek komt. Bij mij is het daarmee vergelijkbaar.

Dat gevoel bij masturberen is zoiets als 'dringend naar de wc moeten'. Ik ervaar er geen genot in. Al ben ik op het einde wel blij dat ik ervan af ben.

Dat is de beste manier hoe ik het kan verwoorden.
Hallo Marcel,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het uit te leggen!
Ik vind het altijd interessant, hoe andere mensen dingen ervaren en probeer me altijd wel in te leven in anderen.

Ja soort van tintelingen/rillingen, ik snap wat je bedoelt.

Dat van dat "dringend naar de wc moeten" is tijdens het m'beren of meer bij de : "ontlading"? Ik weet namelijk wel, dat sommigen gasten het gevoel van klaarkomen een beetje te vergelijken vinden met het gevoel wat je hebt wanneer je eindelijk naar de wc kan nadat je het een tijd op hebt moeten houden.

Groeten!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 10:11
Metallies
Metallies is offline
Seks is meer dan alleen lust, je hebt een relatie met elkaar omdat je om elkaar geeft en met geluk die gene ook de ware is. En met seks deel je de liefde met elkaar vandaar ook: Liefde bedrijven. Dus naar mijn mening, als er geen behoefte is aan seks dan is er ook geen aantrekkingskracht, zonder aantrekkingskracht moet je eens gaan bedenken of de gevoelens inderdaad wel meer zijn dan alleen maar vriendschap en niet gewoon een vergissing.
Oud 28-06-2014, 19:07
jiujitsuman
jiujitsuman is offline
Wat mij betreft hoort er seks bij een relatie. Anders kun je net zo goed gewoon goede vrienden zijn.

Mannelijk hetero
Met citaat reageren
Oud 13-07-2014, 22:26
hil1807
hil1807 is offline
Nodig anders is het vriendschap
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2014, 08:43
stoelpooten
stoelpooten is offline
hoezo is het anders vriendschap, jullie kennen dat kriebelende gevoel? dat heet verliefd zijn? Als het bij jullie alleen om t seks gaat wrm gaan jullie dan niet gezellig naar zoon huis met hoeren, want dan heb je echt een relatie blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:19
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Voor mij wel, maar het verschilt uiteraard per persoon.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja, in het algemeen wel.
Reageren

Regels voor berichten