Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2014, 19:06
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Sinds het begin van dit schooljaar ben ik verliefd op een meisje uit mijn klas. Ik ken haar niet zo goed en dat zal waarschijnlijk nu niet gebeuren, want we praten bijna nooit echt met elkaar. Ik ben nogal verlegen en er is bijna nooit een gelegenheid dat ik een gesprek met haar kan aangaan. Ze is nooit alleen :/

De kans dat ik opeens met haar ga praten is klein. Het zou raar zijn als ik opeens uit het niets zonder reden tegen haar zou praten. Dat zou veel te geforceerd zijn. Ik maak het waarschijnlijk groter dan het eigenlijk is, maar zo voel ik het.

Ik ben ook best wel onzeker. Ik denk dat dat komt doordat ik niet veel doe naast school. Echt veel uitgaan doe ik niet. Ik heb vrienden waar ik op school mee omga, maar we ondernemen niet echt veel. We hebben het ook allemaal druk met school. Het is daarnaast niet echt een vriendengroep waar ik het over heb.

Mijn verliefdheid is nu best wel oppervlakkig. Ze heeft van die mooie ogen waar ik helemaal weg van ben en ze komt wel aardig over bij mij, maar echt veel meer weet ik niet van haar. Ik zou haar gewoon beter willen leren kennen, maar mijn verlegenheid houdt me tegen... Ik zit er nogal mee dat ik nog geen eens normaal gesprek met haar voeren. Ik heb nog niet het punt bereikt waarmee ik gewoon met haar uit het niets over iets kan praten.

Moet ik gewoon accepteren dat ik als persoon nog niet klaar voor een relatie ben? Het klinkt een beetje raar want ik heb nog helemaal geen relatie met haar.. Ik verwacht ook niet meteen haar 'vriend'vriend te zijn. Nee, maar als ik alleen al maar een stapje dichterbij kwam.. Zou ik me nu op andere dingen moeten focussen, zoals mijn sociale leven in het algemen, en zou het dan wel gewoon allemaal goed komen? Zal er dan een moment komen dat ik gewoon naar haar op durf te stappen, omdat ik dan zekerder ben over mezelf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2014, 07:27
bierkoning
bierkoning is offline
Veel te veel gedachtes. Gewoon doen. Stap op haar af. Met afwachten gebeurt er in ieder geval niets.
Oud 09-10-2014, 08:53
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Veel te veel gedachtes. Gewoon doen. Stap op haar af. Met afwachten gebeurt er in ieder geval niets.
Klopt

Ik ben een nogal afwachtend type en ik weet niet zo goed hoe ik dat moet veranderen. Het gewoon doen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 14:09
miss-paraplu
miss-paraplu is offline
Je denkt al 20 stappen voor uit... waarom niet eerst gewoon wat oogcontact zoeken, wanneer je dat hebt haar keertje aanspreken en dat lijkt moeilijker dan het is, je kunt haar een keer gewoon dan vragen over school/huiswerk / vakken... en als dat klikt.. zie je wel weer verder..
Succes
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Klopt

Ik ben een nogal afwachtend type en ik weet niet zo goed hoe ik dat moet veranderen. Het gewoon doen is makkelijker gezegd dan gedaan.
"Gewoon doen" is voor iedereen makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker de eerste keer. Er zit alleen niets anders op dan het gewoon een keer te doen, anders komt er niets van.

Dus groei die ballen en gaan. Zal je merken dat als je haar over een jaartje al lang weer vergeten bent het ook een stuk makkelijker gaat bij andere chix.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten