Citaat:
Ik ben verbaasd dat je hierover verbaasd bent. Misschien is het omdat ik altijd veel met jongens ben omgegaan maar het is een heel normaal iets. Er wordt misschien alleen niet altijd zo vaak over gesproken. Wedstrijdje wie het verst kan spuiten met komen is ook vrij normaal. Net als dat meisjes van alles samen met elkaar doen terwijl ze hun lichaam ontdekken. Volgens mij zijn jongens ook helemaal niet homofoob op een bepaalde leeftijd, zeker niet op die leeftijd, want het is alleen voor spel. Maar dat is mijn ervaring. Bij dieren zie je ook vaak dat ze seksuele dingen doen voor de lol (of om te oefenen). Het hoort bij het opgroeien tot volwassene.
|
Ja, maar dat is het hem nu net. 95% van mijn vrienden zijn ook mannen en ik heb er nooit iets van vernomen. Zoals ik al zei: Het maakt me verder ook niet uit, hoor. Ik ben een groot voorstander van doen wat je niet laten kan, whatever andere mensen ook denken. Persoonlijk ben ik ook niet het meisje geweest dat van alles met andere meisjes deed (afgezien van soms een keer zoenen en een occasional trio), maar dat is weer een ander verhaal.
Ik weet ook dat 'shocked' of 'verbaasd' misschien verkeerde woorden zijn, want het is niet alsof ik met mijn mond open dit topic heb gelezen, maar ik had echt niet verwacht dat dit op grote schaal gebeurde. Dat jongens homofoob zijn is overigens wél waar, volgens mij. Het wordt niet voor niets zo vaak als scheldwoord gebruikt en bijvoorbeeld dat topic op Psychologie een tijdje geleden geeft wel aan dat jongens er ook echt mee kunnen zitten als ze (terecht of onterecht) zo worden genoemd. En vooral op de leeftijd 13-17 (of iets in die richting) had ik niet verwacht dat jongens dit met elkaar zouden doen, want op die leeftijd is het roddelcircuit heel erg actief (middelbare school is vreselijk wat dat betreft) en zo'n 'risico' nemen is nogal wat.
Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar meh. Had het toch echt niet verwacht.