Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2014, 01:11
Muziek
Muziek is offline
Beste leden,

Een tijd geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriend (inmiddels ex) ondanks dat ik veel gevoelens heb/had voor hem omdat ik mij niet veilig voelde bij hem en vooral omdat mijn mening nooit telde en het altijd maar om hem draaide en niet om wat ik wil. Tijdens de relatie heb ik dat meerdere malen aangegeven dat hij probeert rekening te houden met mij,maar dat kon hij niet. Hij blijft me nu nog berichten sturen en dat het sterker is dan hemzelf.

En fin, ik heb het dus uitgemaakt omdat het gewoon beter was om ermee te stoppen want ik ben nog liever alleen dat met slecht gezelschap.

Het probleem is nu dat mijn gevoelens voor hem steeds niet willen overgaan. Ik mis hem, maar ik besef ook dat terug met hem gaan niet zou lukken, want de reden waarvoor ik het uitmaakte is er steeds.

Ik wil hier gewoon mijn ei kwijt omdat het me enorm frustreert dat ik zoveel gevoelens heb voor iemand waarmee ik niet kan zijn

Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst gewijzigd op 25-07-2014 om 02:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2014, 01:29
Muziek
Muziek is offline
Waarom zie ik "gevoelens" telkens in een kleur? ik ben hier nieuw. Is dit normaal?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 07:21
Muziek
Muziek is offline
Die gevoelens blijven steeds lastig. Ik begin me af te vragen of dit zo ga blijven...erg frustrerend, dan heb je wel eindelijk gevoelens voor iemand maar kan je er niet mee zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 09:33
bierkoning
bierkoning is offline
Zoals je dit hier verteld is dit de beste optie. Jij verdient beter dan deze jongen. Het zal misschien nog een tijdje vervelend zijn. Maar je zal over hem heen raken. Het kost gewoon tijd. Sterkte!
Oud 25-07-2014, 11:19
Barca1
Barca1 is offline
Als een relatie uitgaat, is het vaak moeilijk. Maar je hebt het met een reden uitgemaakt. Dus de relatie werkt niet, die gevoelens zullen nog wel een tijd(je) blijven. Denk dat die periode voor iedereen anders zal zijn.

Uiteindelijk zal je een andere leuke jongen vinden, die WEL naar je mening luistert.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 13:55
Muziek
Muziek is offline
Heer erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal wat geduld hebben met mijn gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 00:34
Muziek
Muziek is offline
Het is misschien dom om te zeggen, maar ik ben bang dat ik dit nooit meer zal voelen. Dat hij de enige is voor wie ik het zou gevoeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 00:56
Barca1
Barca1 is offline
Je bent nog jong, dan denk je dat altijd. Maar uiteindelijk vind je iemand anders, waar je het zelfde of zelfs meer voor voelt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 01:56
Muziek
Muziek is offline
Ik zal proberen wat afleiding te zoeken zodat ik met wat anders bezig ben. En ik ga hem blokkeren want hij bijft berichten sturen. Ik denk dat ik er minder mee bezig zal zijn door hem te blokkeren en afleiding te zoeken.

Laatst gewijzigd op 01-08-2014 om 02:05.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 11:56
Barca1
Barca1 is offline
Je moet hem inderdaad gewoon proberen te vergeten. Lijkt in het begin lastig, maar als het contact verwatert, je iemand anders ontmoet, gaat het allemaal veel sneller.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 16:01
Muziek
Muziek is offline
Ja dat is waar.

Vandaag werd ik laat in de nacht gebeld door een anonieme nummer. Aangezien ik hem geblokeerd heb, denk ik dat hij nu met een privé nummer belt. Misschien ook alle anonieme nummers blokkeren!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 16:46
Barca1
Barca1 is offline
Maar anonieme nummers kan je niet blokkeren, omdat je de nummers niet weet. Of kan je het uitschakelen, dat je anoniem gebeld wordt? Of je moet een nieuw nummer nemen, als het te erg wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 17:16
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Maar anonieme nummers kan je niet blokkeren, omdat je de nummers niet weet. Of kan je het uitschakelen, dat je anoniem gebeld wordt? Of je moet een nieuw nummer nemen, als het te erg wordt.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Ik heb een iPhone sinds 3 weken geleden. Dat zal moeten lukken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2014, 20:20
Muziek
Muziek is offline
Ik heb het geprobeerd maar het is onmogelijk om anonieme nummers te blokkeren. Je had dus gelijk.
Een ander nummer nemen lijkt mij te ver gaan. Dan moet ik me aanpassen aan hem , terwijl hij me lastig valt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 07:59
bierkoning
bierkoning is offline
Negeren. Dan zal hij merken dat het zinloos is. En dan hopelijk ophouden.
Oud 08-08-2014, 08:22
hookee
hookee is offline
Je doet 't prima; negeren. Ga afleiding zoeken en het zal verwateren. Het gaat nog veel sneller als je een ander vriendje hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 00:32
Scirocco
Scirocco is offline
Blijft hij je ondertussen nog steeds 's nachts bellen?
Oud 09-08-2014, 01:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Er zit een prachtige uit-knop op je telefoon. Gebruik die, vooral als je graag slaapt.
Oud 09-08-2014, 13:59
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Blijft hij je ondertussen nog steeds 's nachts bellen?
Ja, ik zet mijn mobiel nu altijd uit als ik ga slapen. Maar leuk is het allemaal niet. Zoals meeste mensen hier zeggen, ga ik alleen moeten negeren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 08:09
bikinigek
bikinigek is offline
heb ooit nacht bellers gehad en dan nam ik op en legde me gsm neer konden ze mijn snurken bewonderen (kost hun bel minuten)
maar klinkt beetje dat hij stalk neigingen heeft...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 23:30
Muziek
Muziek is offline
Ja klopt, bedoel je dat het beter is om mijn mobiel aan te laten in de nacht?

Laatst gewijzigd op 13-08-2014 om 02:17.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2014, 07:07
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ja klopt, bedoel je dat het beter is om mijn mobiel aan te laten in de nacht?
nou jah ik nam op (anoniem nr) en legde de gsm weer op nachtkastje dus niet opgehangen. hield die 3x 20min vol daarna nooit meer gebelt.

doe ik ook met ongewenste verkopers enzo
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 02:00
Muziek
Muziek is offline
Oh dank je , ik zal dat ook eens proberen! Thanks
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 17:25
Muziek
Muziek is offline
Eigenlijk is het hilarisch. Eerst dacht ik dat die gevoelens nooit zouden overgaan en nu heb ik de indruk dat het al veel minder is. Ik ben dus blij met het openen van dit topic, het geeft me kracht en steun.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 17:51
Barca1
Barca1 is offline
Dat is heel goed om te horen! Heeft ie je nog gebeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2014, 06:08
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Eigenlijk is het hilarisch. Eerst dacht ik dat die gevoelens nooit zouden overgaan en nu heb ik de indruk dat het al veel minder is. Ik ben dus blij met het openen van dit topic, het geeft me kracht en steun.
goedzo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 22:37
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Dat is heel goed om te horen! Heeft ie je nog gebeld?
Ik blijf hem negeren. Op mobiel is hij geblokkeerd en in de nacht doe ik mijn gsm uit, in geval hij me opnieuw in de nacht anoniem zou bellen.
Vandaag hem in het stad tegengekomen maar gewoon voorbij gestapt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 22:38
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
goedzo
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 13:31
Muziek
Muziek is offline
Ik heb een vraagje:

Vinden jullie het normaal dat een meisje vaak betaalt voor een etentje/drank en dat de man het normaal vindt?
Vooral dat de man er niets over zegt? Wat betekent dat?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 14:13
Muziek
Muziek is offline
???
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 14:18
Scrimble
Scrimble is offline
Is niet heel normaal nee. Kan helaas niet concreet zeggen wat ze bedoelingen hiermee zijn, zoals lekker makkelijk en kost me verder niks zo. Dus verklaar je nader, misschien kunnen we het wel wat meer achterhalen als je wat meer informatie hebt over een voorbeeld situatie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 14:52
Muziek
Muziek is offline
ah ok. Sorry dan zal ik meer info geven.

Ik heb een jongen leren kennen tijdens het uitgaan. We vinden elkaar leuk, maar ik wil geen relatie met hem ofzo. Gewoon vriendschap, want een relatie is nog te vroeg voor mij.

Het is een jongen uit Spanje die sinds een maand in NL is komen wonen, hij is op zoek naar werk en een eigen woning. Hij woont nu ergens bij een neef.

We zijn al twee keer iets gaan eten en ik heb toen betaald alsof het zo hoorde, hij stond erbij en zei niets. Ik had nadien verwacht dat hij er iets van zou zeggen maar dat deed hij de tweede keer ook niet. Dus ben ik ervan uitgegaan dat hij misschien geen geld heeft. Maar ik vind het toch nog een beetje vreemd omdat hij doet alsof het zo hoort ofzo. Hij heeft wel al eens een glasje betaald in een club, maar meer niet.

Of misschien kan hij niet zeggen dat hij geen geld heeft omdat hij zich dan niet goed zou voelen.
Ik weet het niet.

Ik wil maar zeggen: hoe kan ik weten dat hij geen misbruik maak van mijn "goedheid" als hij zelfs niet "dankbaar" lijkt?

Moet ik gewoon aannemen dat hij geen geld heeft?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 14:55
Muziek
Muziek is offline
Het gaat niet om dat geld, maar om de manier waarop hij (niet) reageert. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik voel mij er raar bij. Ik kan niet altijd voor hem betalen ofzo. En als hij geen geld heeft kunnen we dus dan geen leuke dingen samen doen? Ik snap er niks van.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Ik snap er niks van.
Dan moet je hem ernaar vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 16:49
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Dan moet je hem ernaar vragen.
Ja dat is waar, maar is dat niet raar om te vragen naar "waarom moet ik altijd betalen"?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 16:52
Muziek
Muziek is offline
Hoe moet ik dat vragen? Zoals :

"ik vind het niet leuk dat ik altijd moet betalen"

Of beter:

"Heb je momenteel niet veel geld voor uit te gaan?"

Of zou ik zeggen:

"sorry ik kan komende week niet uitgaan want ik heb geen geld meer" en dan zijn reactie daarop zien?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 22:55
Muziek
Muziek is offline
Iemand advies ???
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 23:10
Muziek
Muziek is offline
Of moet ik er toch vanuit gaan dat hij mij wil gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 05:43
Verwijderd
"waarom wacht je steeds tot ik betaal" of "ik vind het niet leuk dat ik altijd moet betalen" lijkt mij prima. Ernaar hinten heeft niet zo veel zin.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 13:57
Muziek
Muziek is offline
Zal ik proberen. Dank je.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 23:21
Scrimble
Scrimble is offline
Je kan het misschien ook met een smiley of lach doen en dan zeggen: oke, nu is het jouw beurt om te trakteren. Je kan dan altijd kijken welke reactie hier op komt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 14:00
Muziek
Muziek is offline
Ik vind het heel onmakkelijk om discussies te voeren over geld , vooral omdat het nog zo nieuw is. Ik vind het erg spijtig dat hij het zo van zelfsprekend neemt en helemaal geen gebaar van dankbaarheid laat zien. Alsof het normaal is dat hij zich laat trakteren. Of misschien is dat een ander cultuur? Aangezien het een Spanjaard is.

Ik vind het nu te veel van mijn kant. Dat is het probleem.

Erg vreemd en vervelend.

Misschien is het beter om niet meer af te spreken met hem. ik vind het erg moeilijk om dit bespreekbaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 14:38
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je, na je vorige relatie, bang bent dat het stellen van een eerlijke vraag een boze of zelfs agressieve reactie oproept. Maar dat is niet hoe het normaal gesproken gaat in een relatie of als mensen aan het daten zijn. Helemaal niet meer afspreken zou jammer zijn als het hier om een misverstand zou gaan - en dat zou best kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 14:56
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je, na je vorige relatie, bang bent dat het stellen van een eerlijke vraag een boze of zelfs agressieve reactie oproept. Maar dat is niet hoe het normaal gesproken gaat in een relatie of als mensen aan het daten zijn. Helemaal niet meer afspreken zou jammer zijn als het hier om een misverstand zou gaan - en dat zou best kunnen.
Al zou hij geen geld hebben, is dat toch geen reden om ondankbaar te zijn voor wat ik tot nu toe doe voor hem? Niet alleen voor etentjes die ik betaal, maar ook administratief help ik hem, zijn documenten in orde te zetten, naar de gemeente gaan enz. Maar hij zegt nooit een klein woordje van "dank je" of iets dat erop trekt. Hij moet zeker niet gaan knielen, maar als ik in een land zou toekomen waar ik bijna niemand ken en ik word door een nieuw persoon geholpen zou ik dankbaar zijn en het uiten naar die persoon.
Telkens als ik hem met iets help zegt hij "waarom kon je dat niet eerder bedenken, ik vind jouw ideëen goed". En nooit "oh dat leuk je me wilt helpen".

Mijn frutratie is gewoon dat hij niet dankbaar is. Moet ik hem dan vragen waarom hij niet dankbaar is? Ik vind het een gek idee om dat zo te gaan verwoorden.

Andere niet onbelangrijke detail is dat hij zegt verliefd op mij te zijn en dat hij later voor mij goed zal zorgen, maar ik heb hem al aangegeven dat ik nu geen relatie wil, maar toch blijft hij zeggen dat ik zijn vriendin ben en dat hij op mij gaat wachten tot als ik er ooit klaar voor ben.

Hij kan heeeeel veel mooie dingen zeggen, maar woorden zeggen toch niks? het gaat toch om wat iemand doet, niet om wat iemand zegt? Daarom vind ik het moeilijk om te weten of hij eerlijk is enz.

Laatst gewijzigd op 30-08-2014 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 15:21
Muziek
Muziek is offline
Ik zou het trouwens ook erg jammer vinden om niet meer af te spreken door dit, maar ach...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 15:24
Muziek
Muziek is offline
Eigenlijk wil ik gewoon vermijden dat hij mij vanzelfsprekend zou nemen. Dat is mijn grootste angst.

Laatst gewijzigd op 30-08-2014 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 23:00
Verwijderd
Ah, dat is inderdaad wel een wat uitgebreider verhaal dan alleen het betaal-issue! Dan lijkt de vraag meer of je m zo wel de moeite waard vindt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 20:14
bikinigek
bikinigek is offline
maar je gaat uit enzo met die jongen.. denk je niet dat hij wel een relatie of seks zoekt? denk even als jongen hé
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 10:33
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
maar je gaat uit enzo met die jongen.. denk je niet dat hij wel een relatie of seks zoekt? denk even als jongen hé
Dat klopt. Hij wil een relatie. Ik heb ondertussen met hem gepraat en hij zei dat hij volgende keer ook iets ging trakteren. Ik vind het nog wat vreemd dat hij zo ondankbaar is en hij het gewoon vond dat ik betaalde. Maar ik ben tenminste al blij dat hij kan toegeven dat het fout was. Ik heb er nog een raar gevoel over. Ik weet niet naar wat het gaat leiden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 10:35
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ah, dat is inderdaad wel een wat uitgebreider verhaal dan alleen het betaal-issue! Dan lijkt de vraag meer of je m zo wel de moeite waard vindt.
Ik weet nog niet goed of hij de moeite waard is, omdat ik hem nog maar net ken. Daarom is het misschien toch beter om gewoon niet meer te betalen voor hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten