Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ah ok. Sorry dan zal ik meer info geven.
Ik heb een jongen leren kennen tijdens het uitgaan. We vinden elkaar leuk, maar ik wil geen relatie met hem ofzo. Gewoon vriendschap, want een relatie is nog te vroeg voor mij. Het is een jongen uit Spanje die sinds een maand in NL is komen wonen, hij is op zoek naar werk en een eigen woning. Hij woont nu ergens bij een neef. We zijn al twee keer iets gaan eten en ik heb toen betaald alsof het zo hoorde, hij stond erbij en zei niets. Ik had nadien verwacht dat hij er iets van zou zeggen maar dat deed hij de tweede keer ook niet. Dus ben ik ervan uitgegaan dat hij misschien geen geld heeft. Maar ik vind het toch nog een beetje vreemd omdat hij doet alsof het zo hoort ofzo. Hij heeft wel al eens een glasje betaald in een club, maar meer niet. Of misschien kan hij niet zeggen dat hij geen geld heeft omdat hij zich dan niet goed zou voelen. Ik weet het niet. Ik wil maar zeggen: hoe kan ik weten dat hij geen misbruik maak van mijn "goedheid" als hij zelfs niet "dankbaar" lijkt? Moet ik gewoon aannemen dat hij geen geld heeft? |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het heel onmakkelijk om discussies te voeren over geld , vooral omdat het nog zo nieuw is. Ik vind het erg spijtig dat hij het zo van zelfsprekend neemt en helemaal geen gebaar van dankbaarheid laat zien. Alsof het normaal is dat hij zich laat trakteren. Of misschien is dat een ander cultuur? Aangezien het een Spanjaard is.
Ik vind het nu te veel van mijn kant. Dat is het probleem. Erg vreemd en vervelend. Misschien is het beter om niet meer af te spreken met hem. ik vind het erg moeilijk om dit bespreekbaar te maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan me voorstellen dat je, na je vorige relatie, bang bent dat het stellen van een eerlijke vraag een boze of zelfs agressieve reactie oproept. Maar dat is niet hoe het normaal gesproken gaat in een relatie of als mensen aan het daten zijn. Helemaal niet meer afspreken zou jammer zijn als het hier om een misverstand zou gaan - en dat zou best kunnen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Telkens als ik hem met iets help zegt hij "waarom kon je dat niet eerder bedenken, ik vind jouw ideëen goed". En nooit "oh dat leuk je me wilt helpen". Mijn frutratie is gewoon dat hij niet dankbaar is. Moet ik hem dan vragen waarom hij niet dankbaar is? Ik vind het een gek idee om dat zo te gaan verwoorden. Andere niet onbelangrijke detail is dat hij zegt verliefd op mij te zijn en dat hij later voor mij goed zal zorgen, maar ik heb hem al aangegeven dat ik nu geen relatie wil, maar toch blijft hij zeggen dat ik zijn vriendin ben en dat hij op mij gaat wachten tot als ik er ooit klaar voor ben. Hij kan heeeeel veel mooie dingen zeggen, maar woorden zeggen toch niks? het gaat toch om wat iemand doet, niet om wat iemand zegt? Daarom vind ik het moeilijk om te weten of hij eerlijk is enz. Laatst gewijzigd op 30-08-2014 om 15:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|