Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2014, 19:16
Badgalriri
Badgalriri is offline
Hoi ik heb een meisje in mijn klas en ze is 14 maar ze is al omtmaagd maar dat doet er niet toe ,

Ze neukt met jongens van 19-21 en ze is zelf 14 is dat dan strafbaar ik had zoeits gehoord van mensen uit me klas maar ik was nieuwschierig
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 19:59
Verwijderd
Hij is strafbaar, omdat hij seks heeft met een minderjarige
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 20:16
Elin3
Elin3 is offline
In de praktijk, als beide partijen er mee instemmen, wordt dit vrijwel nooit bestraft. Niemand die er ook aangifte van zal doen, gok ik.

Waarom vraag je je dat eigenlijk af?
Oud 14-12-2014, 21:37
Yannickje
Yannickje is offline
De wettelijke leeftijd om seks te hebben is 16 jaar in België. Als iemand seks heeft met een min zestienjarige, zelfs al is die akkoord, dan is dat aanranding van de eerbaarheid.
Oud 14-12-2014, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Hij is strafbaar, omdat hij seks heeft met een minderjarige
Hoe kom je daarbij?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 22:31
Verwijderd
Citaat:
De wettelijke leeftijd om seks te hebben is 16 jaar in België. Als iemand seks heeft met een min zestienjarige, zelfs al is die akkoord, dan is dat aanranding van de eerbaarheid.
In Nederland is er geen minimumleeftijd om seks te hebben en het lijkt me eigenlijk sterk dat die er in België wel is. Er is wel een minimumleeftijd waarop je seks mag hebben met een volwassene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of...pe#Netherlands
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 22:33
Verwijderd
18 en 15 lijkt misschien een beetje raar maar we moeten niet te preuts doen, veel mannen zijn op hun 18e nog 12 en veel vrouwen zijn op hun 15e al veel verder. Het is een moeilijk en grijs gebied en ik denk dat onze wetgeving eigenlijk al te streng is en zou liever zien dat de wet van voor 2002 weer ingesteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 22:44
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
18 en 15 lijkt misschien een beetje raar maar we moeten niet te preuts doen, veel mannen zijn op hun 18e nog 12 en veel vrouwen zijn op hun 15e al veel verder. Het is een moeilijk en grijs gebied en ik denk dat onze wetgeving eigenlijk al te streng is en zou liever zien dat de wet van voor 2002 weer ingesteld wordt.
uhh sorry, welke wet was dat ookal weer?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 23:02
Axel11
Axel11 is offline
Puur wettelijk in Nederland:
-het is strafbaar om seks te hebben met personen onder de 12
-of het strafbaar is om seks te hebben met iemand van 12 t/m 15 jaar hangt af van de omstandigheden (leeftijdsverschil, misbruik maken van situatie, geestelijke vermogens etc.).

Seks bestaat hier uit tenminste het binnendringen van het lichaam (vaginale/anale penetratie, pijpen, uitgezonderd zoenen). Voor andere handelingen geldt een wat lichter regime.

Laatst gewijzigd op 14-12-2014 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 23:27
Verwijderd
Citaat:
uhh sorry, welke wet was dat ookal weer?
In het wetboek van strafrecht. In de citations vind je wel welk artikel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 13:03
Verwijderd
Ze verdient inderdaad een paar stokslagen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je daarbij?
als persoon van boven de 18 ( volwassene), die seks heeft met iemand onder de 18 ( kind) is dus strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 14:05
bloodyb
bloodyb is offline
Nee die leeftijd is wat Axel al zei: 16 jaar.
Oud 15-12-2014, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Nee die leeftijd is wat Axel al zei: 16 jaar.
En zelfs dan is het nog maar de vraag of en hoe daar tegen opgetreden wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 15:25
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En zelfs dan is het nog maar de vraag of en hoe daar tegen opgetreden wordt.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 19:14
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Veel vrouwen denken dat ze op hun 15e al heel volwassen zijn. De meeste meisjes die ik ken die op hun 15e seks hadden gehad, helemaal met meerdere jongens hadden in veruit de meeste gevallen een extreem negatief zelfbeeld/eigenwaarde.
Overigens vind ik niet dat het strafbaar zou moeten zijn, maar een beetje meer preuts kan in veel van die gevallen geen kwaad.
Oud 15-12-2014, 19:24
Yannickje
Yannickje is offline
Citaat:
In Nederland is er geen minimumleeftijd om seks te hebben en het lijkt me eigenlijk sterk dat die er in België wel is. Er is wel een minimumleeftijd waarop je seks mag hebben met een volwassene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of...pe#Netherlands

Hoho: artikel 245, Wetboek van Strafrecht in Nederland:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Oud 15-12-2014, 19:59
Badgalriri
Badgalriri is offline
Citaat:
In de praktijk, als beide partijen er mee instemmen, wordt dit vrijwel nooit bestraft. Niemand die er ook aangifte van zal doen, gok ik.

Waarom vraag je je dat eigenlijk af?
Mensen in mn klas zeiden het maar ik wist het niet zeker
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Veel vrouwen denken dat ze op hun 15e al heel volwassen zijn. De meeste meisjes die ik ken die op hun 15e seks hadden gehad, helemaal met meerdere jongens hadden in veruit de meeste gevallen een extreem negatief zelfbeeld/eigenwaarde.
Overigens vind ik niet dat het strafbaar zou moeten zijn, maar een beetje meer preuts kan in veel van die gevallen geen kwaad.
De gemiddelde leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben gaat al een poosje omhoog. En van de week bekend geworden dat er weer minder abortussen bij tieners zijn geweest. Prima ontwikkeling opzich.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Hoho: artikel 245, Wetboek van Strafrecht in Nederland:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Twee kinderen van 15 die met elkaar neuken die beweren dat het vrijwillig is zullen nooit en te nimmer straf krijgen van de rechter. Zo simpel als je het daar poneert is het in de praktijk gewoonweg en gelukkig niet.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 20:35
Axel11
Axel11 is offline
In aanvulling op deadlock: in dat wetsartikel staat het woord "ontuchtige". De handelingen moeten een "ontuchtig" karakter hebben en niet alle seksuele handelingen met jongeren van 12 t/m 15 jaar hebben dat (juridisch): seks met jongeren is niet per definitie ontuchtig.

Wanneer kan het onder meer heel goed niet ontuchtig zijn:
-een gering verschil in leeftijd
-binnen een (langdurige) liefdesrelatie
-geen enkele reden om aan te nemen dat de jongere de handelingen tegen zijn/haar zin heeft verricht en hij/zij ook geen ondergeschikte positie heeft
Met citaat reageren
Oud 16-12-2014, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat 't afhangt van je sociale omgeving. In mijn vriendenkring destijds had je genoeg meisjes die weliswaar net zo onvolwassen waren als alle andere vijftienjarigen, maar gewoon oké waren met zichzelf en seks hadden omdat ze 't leuk vonden.

Verder vind ik preutsheid adviseren een erg glibberig concept.

Citaat:
De gemiddelde leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben gaat al een poosje omhoog. En van de week bekend geworden dat er weer minder abortussen bij tieners zijn geweest.
Gevolgen van goede seksuele voorlichting.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2014, 10:01
Verwijderd
Ik vind preutsheid adviseren juist nogal droogjes.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten