![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of...pe#Netherlands |
![]() |
|
Puur wettelijk in Nederland:
-het is strafbaar om seks te hebben met personen onder de 12 -of het strafbaar is om seks te hebben met iemand van 12 t/m 15 jaar hangt af van de omstandigheden (leeftijdsverschil, misbruik maken van situatie, geestelijke vermogens etc.). Seks bestaat hier uit tenminste het binnendringen van het lichaam (vaginale/anale penetratie, pijpen, uitgezonderd zoenen). Voor andere handelingen geldt een wat lichter regime. Laatst gewijzigd op 14-12-2014 om 23:19. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik niet dat het strafbaar zou moeten zijn, maar een beetje meer preuts kan in veel van die gevallen geen kwaad.
||
![]() |
Citaat:
Hoho: artikel 245, Wetboek van Strafrecht in Nederland: Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In aanvulling op deadlock: in dat wetsartikel staat het woord "ontuchtige". De handelingen moeten een "ontuchtig" karakter hebben en niet alle seksuele handelingen met jongeren van 12 t/m 15 jaar hebben dat (juridisch): seks met jongeren is niet per definitie ontuchtig.
Wanneer kan het onder meer heel goed niet ontuchtig zijn: -een gering verschil in leeftijd -binnen een (langdurige) liefdesrelatie -geen enkele reden om aan te nemen dat de jongere de handelingen tegen zijn/haar zin heeft verricht en hij/zij ook geen ondergeschikte positie heeft |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik preutsheid adviseren een erg glibberig concept. Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||