Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2014, 18:24
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Ik ben verliefd en dat haalt niet echt het beste uit me naar boven. Ik wil diegene aanspreken maar ik doe het gewoon niet... Ik ben super verlegen. Ik weet dat je niet slecht over jezelf moet spreken maar het is gewoon zo. Soms heb ik van die momenten dat ik dan spijt heb dat ik niets heb gedaan en dit is er een van. Het voelt zo rot Ik kan me niet concentreren en dat tijdens de pta week!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2014, 07:56
Verwijderd
Nou, dan spreek je de volgende keer diegene gewoon wel aan. Succes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 13:50
Verwijderd
Dit is geloof ik al de 3e keer dat je een topic opent over hoe verlegen je bent, dus ik zal nog een keer het juiste advies geven:

Man the fuck up.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 09:11
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Dit is geloof ik al de 3e keer dat je een topic opent over hoe verlegen je bent.
Uhm ja sorry daarvoor :/ Dit is dan ook de laatste keer dat ik zo'n topic post.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2014, 13:23
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Mensen die niet weten hoe het is zijn er altijd zo droog over.. verlegen mensen kunnen gewoon heel moeilijk praten, alsof je mond op slot gaat.. Iig je kan altijd een keertje bij haar gaan zitten en misschien over huiswerk praten, of iets basics, en dan later op facebook vragen of ze naar de film wilt?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 07:32
RobertG
RobertG is offline
Verlegenheid komt inderdaad veel voor bij puberende jongeren. Wanneer de hormonale keuken op zijn kop staat uit zich dit het meest.
Lees eens hier: http://www.ikbenverlegen.nl/jongeren
Misschien haal je er iets nuttigs uit.
Wat helpt is:
Neem een goede vriend in vertrouwen die je al wat jaartjes kent, oefen eventueel met hem toekomstige situaties waar je tegenop ziet, roll play games zijn vaak nog lachen ook en heeft geeft je langzaamaan wat meer vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 10:22
Verwijderd
Degenen die zeggen "gewoon ophouden met verlegen zijn" hebben op zich gelijk, maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Maar denken "ik kan dat helemaal niet" is ook niet de goede instelling. Verlegenheid is iets om stapje voor stapje overheen te groeien tot je op een punt komt dat het je niet belemmert. Telkens merken: "ok, dus er gebeurt niets ergs", en dat geeft je het zelfvertrouwen om de volgende stap te zetten.
Het meisje op wie je verliefd bent uitvragen is dan best een grote stap! Wat is iets waarvan je denkt dat je het misschien wél zou durven? Dus niet iets wat je al regelmatig doet (dat is alleen een pas op de plaats) en ook niet iets waarbij je het hart in je keel voelt kloppen bij het idee alleen al. Maar iets wat je nu eigenlijk nooit of bijna nooit doet omdat het wel spannend is, maar waarvan je ook denkt dat het eigenlijk wel zal meevallen.

Om bij dat meisje te beginnen: alleen "hoi" tegen haar zeggen? Als ze doorgeeft dat je naar haar kijkt, niet snel wegkijken maar even naar haar glimlachen? Als ze een gesprek heeft met een groepje mensen, je bij dat gesprek aansluiten zonder rechtstreeks iets tegen haar te zeggen?

Of misschien is het handiger om er eerst aan te werken zonder dat je verliefdheid het moeilijker maakt. Hardop een grapje maken in de klas, zomaar een praatje maken met een klasgenoot met wie je normaal niet zo om gaat, je oma opbellen terwijl je nooit weet wat je moet zeggen aan de telefoon. Als je minder verlegen bent in het algemeen, is dat ook nuttig.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Mensen die niet weten hoe het is zijn er altijd zo droog over.. verlegen mensen kunnen gewoon heel moeilijk praten, alsof je mond op slot gaat.. Iig je kan altijd een keertje bij haar gaan zitten en misschien over huiswerk praten, of iets basics, en dan later op facebook vragen of ze naar de film wilt?
En je denkt dat Reverend en ik nooit verlegen zijn geweest, nooit voor het eerst op een meisje hebben moeten afstappen ook al vonden we dat toen verschrikkelijk eng? Wij weten juist heel goed hoe het is en daarom geven we de enige tip die werkt: het gewoon doen, hoe eng het ook is. Dat is de enige manier om er vanaf te komen.

Citaat:
Degenen die zeggen "gewoon ophouden met verlegen zijn" hebben op zich gelijk, maar zo simpel is dat natuurlijk niet..
Niemand zegt hier dat hij moet ophouden met verlegen zijn. Wel dat in plaats van topic na topic er over te maken, het beter is om degene op wie hij verliefd is, eens aan te spreken. Wij weten heus wel hoe moeilijk dat lijkt te zijn, maar het werkt wel om van de verlegenheid af te komen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Dit is geloof ik al de 3e keer dat je een topic opent over hoe verlegen je bent, dus ik zal nog een keer het juiste advies geven:

Man the fuck up.
Met alle respect voor je maar komaan, Reverend... Verlegen personen hebben het eenmaal moeilijk en jouw reactie helpt hen niet.
--
Praat is met haar, zet alles van je af. En begroet haar is, enkel "hoi" is genoeg. Sterker nog, het beste, bewezen enkele wetenschappelijke onderzoeken. Begin is over algemene onderwerpen, dan komt het goed en zal je verlegenheid wat moeten afnemen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 08:30
Verwijderd
Jawel, helpt wel. Niet zo pamperen, dat helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 08:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Met alle respect voor je maar komaan, Reverend... Verlegen personen hebben het eenmaal moeilijk en jouw reactie helpt hen niet.
--
Praat is met haar, zet alles van je af. En begroet haar is, enkel "hoi" is genoeg. Sterker nog, het beste, bewezen enkele wetenschappelijke onderzoeken. Begin is over algemene onderwerpen, dan komt het goed en zal je verlegenheid wat moeten afnemen.

Succes!
Welke wetenschappelijke onderzoeken?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Welke wetenschappelijke onderzoeken?
Seizoen 2013 aflevering 3 van Over de Kop, werd uitgezonden op NPO2 (toentertijd nog Nederland 2).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 08:53
RobertG
RobertG is offline
Ook hier staan gouden tips om je verlegenheid te overwinnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl...verwinnen.html

keypoints:
Wacht niet af
Voel je niet minder
Gesprekken trainen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Iedereen is in die situatie verlegen en man-the-fuck-uppen is exact wat TS nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 09:23
RobertG
RobertG is offline
Citaat:
Iedereen is in die situatie verlegen en man-the-fuck-uppen is exact wat TS nodig heeft.
Zegt degene die zich verschuilt achter uiterlijke schoonheid alwaar met regelmaat in de spiegel van zijn six-pack wordt genoten. Hoezo onzeker.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 12:20
Verwijderd
Oh kijk, nog iemand die zoals mij wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 18:59
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Verlegenheid komt inderdaad veel voor bij puberende jongeren. Wanneer de hormonale keuken op zijn kop staat uit zich dit het meest.
Lees eens hier: http://www.ikbenverlegen.nl/jongeren
Misschien haal je er iets nuttigs uit.
Wat helpt is:
Neem een goede vriend in vertrouwen die je al wat jaartjes kent, oefen eventueel met hem toekomstige situaties waar je tegenop ziet, roll play games zijn vaak nog lachen ook en heeft geeft je langzaamaan wat meer vertrouwen.
Mijn verlegenheid is niet echt gebonden aan de puberteit, want daarvoor was ik het ook al :/

Citaat:
Degenen die zeggen "gewoon ophouden met verlegen zijn" hebben op zich gelijk, maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Maar denken "ik kan dat helemaal niet" is ook niet de goede instelling. Verlegenheid is iets om stapje voor stapje overheen te groeien tot je op een punt komt dat het je niet belemmert. Telkens merken: "ok, dus er gebeurt niets ergs", en dat geeft je het zelfvertrouwen om de volgende stap te zetten.
Het meisje op wie je verliefd bent uitvragen is dan best een grote stap! Wat is iets waarvan je denkt dat je het misschien wél zou durven? Dus niet iets wat je al regelmatig doet (dat is alleen een pas op de plaats) en ook niet iets waarbij je het hart in je keel voelt kloppen bij het idee alleen al. Maar iets wat je nu eigenlijk nooit of bijna nooit doet omdat het wel spannend is, maar waarvan je ook denkt dat het eigenlijk wel zal meevallen.

Om bij dat meisje te beginnen: alleen "hoi" tegen haar zeggen? Als ze doorgeeft dat je naar haar kijkt, niet snel wegkijken maar even naar haar glimlachen? Als ze een gesprek heeft met een groepje mensen, je bij dat gesprek aansluiten zonder rechtstreeks iets tegen haar te zeggen?

Of misschien is het handiger om er eerst aan te werken zonder dat je verliefdheid het moeilijker maakt. Hardop een grapje maken in de klas, zomaar een praatje maken met een klasgenoot met wie je normaal niet zo om gaat, je oma opbellen terwijl je nooit weet wat je moet zeggen aan de telefoon. Als je minder verlegen bent in het algemeen, is dat ook nuttig.
Klopt. Ik ben niet sociaal achterlijk ofzo, maar soms heb ik niet echt een 'reden' om te praten want dan heb ik niet echt iets te zeggen. Ik ben daardoor soms een beetje afstandelijk.

Citaat:
Steeds nieuwe topics openen zal me niet echt verder helpen. Ik heb haar natuurlijk al eens aangesproken maar ik ben nooit echt verder gegaan ofzo. Daar zit ik een beetje mee
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 16:58
FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Citaat:

Man the fuck up.

Zeg toch eens iets nuttigs
Oud 12-11-2014, 21:01
Verwijderd
In dit geval geeft hij het enige nuttige advies dat mogelijk is. Lees de inhoud, niet de vorm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten