Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2014, 20:00
vragenvragen
vragenvragen is offline
In Nederland is het de norm dat je één vriend of vriendin hebt. Een homo huwelijk is het taboe bijna vanaf. Maar wanneer het gaat om het hebben van meerdere relaties naast elkaar dan vinden we dat niet kunnen. Waarom het ene wel en het andere niet? Hoe kan dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2014, 20:08
Wolfclan
Wolfclan is offline
Omdat het hebben van meerdere relaties los staat van het feit of je hetero bent of niet. En aangezien 'vreemd gaan' dan ook een rol speelt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 23:10
Elin3
Elin3 is offline
Als je daar allemaal oké mee bent kan je prima andere verhoudingen kiezen binnen je relatie. Alleen trouwen met twee mensen is niet mogelijk. (Kan dat wel, aan twee mensen trouw beloven op zo'n verantwoordelijke manier?) De grondwet in NL is deels gebaseerd op de Christelijke religie omdat dit geloof lange tijd "staatsgodsdienst" was. Het is dus gebaseerd op bijbelse normen en waarden. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat een man zijn ouders verlaat om verder met zijn vrouw door het leven te gaan. Met dat in je achterhoofd is de manier waarop de wet betreft huwelijken in elkaar zit begrijpelijker.
Oud 06-11-2014, 01:14
Verwijderd
Bemoeizucht en jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 10:20
Verwijderd
In mijn sociale omgeving zijn open relaties wel vrij gangbaar.

Citaat:
En aangezien 'vreemd gaan' dan ook een rol speelt.
Als je een open relatie hebt of polyamoreus bent heeft dat niks met vreemdgaan te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 11:02
Verwijderd
De open relaties die ik ken, hebben wel afspraken over wat, wanneer en wie wel en niet mogen. Die afspraken zomaar overtreden voelt voor de ander waarschijnlijk hetzelfde aan als vreemd gaan in een monogame relatie. Geen idee of Wolfclan dat bedoelt, maar heb anders eigenlijk totaal geen idee waar hij het over heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 15:53
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Kan dat wel, aan twee mensen trouw beloven op zo'n verantwoordelijke manier?
Als het aan één kan, kan het ook aan twee, lijkt me.
Oud 07-11-2014, 16:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als het aan één kan, kan het ook aan twee, lijkt me.
Het lijkt mij lastig, de tijd die je aan de één besteed besteed je automatisch niet aan de ander. Stel dat je met twee vrouwen getrouwd bent die net op hetzelfde moment door een hele moeilijke periode heen gaan en allebei steun van jou verwachten, maar hun probleem allebei individueel met jou willen bespreken en niet met elkaar. Het lijkt me lastig er dan voor allebei voldoende te zijn. Je zal dan toch een soort prioriteit hebben en de één boven de ander stellen (denk ik).
Oud 07-11-2014, 16:14
Verwijderd
Ja hehe, die met de dikste tieten natuurlijk, dat snappen die twee zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2014, 00:17
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het lijkt mij lastig, de tijd die je aan de één besteed besteed je automatisch niet aan de ander. Stel dat je met twee vrouwen getrouwd bent die net op hetzelfde moment door een hele moeilijke periode heen gaan en allebei steun van jou verwachten, maar hun probleem allebei individueel met jou willen bespreken en niet met elkaar. Het lijkt me lastig er dan voor allebei voldoende te zijn. Je zal dan toch een soort prioriteit hebben en de één boven de ander stellen (denk ik).
Dat heb je toch ook bij vrienden en familie?

Ik zeg ook niet dat het niet lastig is, maar dat is trouw zijn aan één persoon voor veel mensen ook.
Reageren

Regels voor berichten