Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2015, 22:06
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Haii, ik ben een jongen van 13 ik heb een beetje dubbel gevoel de ene keer weet ik het zeker de andere keer niet help asjeblieft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2015, 18:57
naomiexxx
naomiexxx is offline
Leg is uit wat je voeld? En wanneer? Dus zegmaar oo welke momenten weet je zeker dat je een jongen bent en op welke momenten dat je een meisje bent?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:17
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Als ik op school ben voel ik me jongen de rest van de dag niet
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:21
Pluis
Pluis is offline
He jongen/meisje, dat is wel heel verwarrend ja.
Hoe komt het dat je op school je wel je als een jongen voelt, maar de rest van de dag niet? En wat vind je het fijnst voelen?

Overigens ben je niet gelijk transseksueel als je je een meisje voelt, maar dat heet transgender. Als je er meer over wilt weten kun je eens googlen op transgender of genderdysforie (het officiële woord voor een jongen zijn, maar je een meisje voelen of andersom).
Het is ook voor iedereen die transgender is anders: je hoeft je helemaal niet 100% jongen of 100% meisje te voelen. Een beetje van allebei mag best, zeker als je nog maar 13 bent.
Oud 27-01-2015, 19:24
bloodyb
bloodyb is offline
Voel je je op school jongen of gedraag je je daar als een jongen omdat je denkt dat dat van je wordt verwacht?
Oud 27-01-2015, 19:27
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ja daar gedraag ik me een beetje jongen me vrienden pakken een etui af van een meid uit me klas ik sta er maar gwn bij kvind t ook best zielig dan
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:30
bloodyb
bloodyb is offline
Maar hoe gedraag je je dan buiten de school en thuis?
Oud 27-01-2015, 19:34
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik probeer het een beetje te verbergen maar als ik alleen thuis ben gedraag ik me 90% meisje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:38
bloodyb
bloodyb is offline
Dus je ouders weten het wel? Wat vinden die er van?
Oud 27-01-2015, 19:42
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ze kunnen ermee omgaan en vinden het niet erg
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:45
bloodyb
bloodyb is offline
En denk je zelf dat je liever 100% meisje zou willen zijn dus niet alleen als je thuis bent?
Oud 27-01-2015, 19:46
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik ben vooral bang voor de reactie van mij vrienden Als ik hormonen ga slikken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:47
naomiexxx
naomiexxx is offline
Als jij jezelf niet kan zijn bij hun zijn zij jou niet waard (sorry mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:51
bloodyb
bloodyb is offline
Als zij vervelend tegen je gaan doen als je daar mee zou beginnen zijn ze je vriendschap helemaal niet waard. Misschien is het een idee om een keer via je huisarts met iemand te gaan praten die verstand heeft van genderdisforie?
Oud 27-01-2015, 19:56
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben vooral bang voor de reactie van mij vrienden Als ik hormonen ga slikken
Dat kan ik me best voorstellen ja. Weet je mentor op school wel dat je je zo voelt? Misschien is dat een plek om eens te beginnen.
Soms wordt er op scholen een speciale biologieles gegeven, waarbij er uitleg wordt gegeven over dingen als transgenderisme, maar bijvoorbeeld ook homseksualiteit. Dan kunnen je klasgenootjes wennen aan het idee, zonder dat ze gelijk weten om wie het gaat.

Jongens doen trouwens in groepjes vaak heel stoer, maar als je ze alleen spreekt is het vaal heel anders. Heb je anders een goede vriend/vriendin waar je het in vertrouwen mee over kunt hebben? Je hoeft het ook niet gelijk van de daken te schreeuwen he?
Oud 27-01-2015, 20:04
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Nee, mijn mentor weet het niet ik ken wel iemand waarmee ik het over kan hebben.
En ik ben meer bang voor als andere klasgenote er achter komen want ze vinden me al raar want ik ben die ene stille verlegen jongen achter in de klas
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 20:09
naomiexxx
naomiexxx is offline
Misschien als ze weten dat je je een meisje voeld dat ze dat juist interessant vinden en je wel mogen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 20:11
bloodyb
bloodyb is offline
Ga dan eens met die persoon praten; het zal je goed doen om je hart eens te luchten. Praat je er ook wel eens met je ouders over?
Oud 27-01-2015, 20:13
Pluis
Pluis is offline
Ach, die klasgenootjes zijn gewoon nieuwsgierig. Ze hebben echt wel door dat je ergens mee zit, ze weten alleen niet precies wat. En ja dan gaan ze naar je kijken, om te zien of ze erachter kunnen komen.

Je kunt ook je ouders vragen om je te helpen he? Misschien willen zij wel voor jou met school gaan praten, om een plan te maken.
Je kunt ook eens op zoek gaan naar lotgenoten. Zo vond ik hier al een topic op fok! met lotgenoten: http://forum.fok.nl/topic/2141695 en op deze website staat ook vanalles: http://www.iedereenisanders.nl/21/tr...de=transgender
Oud 27-01-2015, 21:19
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik ga morgen een psycholoog proberen te regelen
En nog een paar vraagjes (ik denk niet dat je het weet)
Als je het wel weet, hoelang moet je puberteid remmers injecten
Op welke leeftijd moet je hormonen slikken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 21:45
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik weet het niet vlgns mij heeft iemand me in de war gebracht en gehersenspoeld wamt voordat ik hem kende was ik dol gelukkig maar door hem depresief ik loog tegen jullie dat spijt me me ouders weten het niet en ik gedraag me er maar 20% naar masr toch lijkt een meisje zijn fijner omdat ze een fijner lichaam hebbe vind ik maar als ik me laat ombouwen heb ik natuurlijk nooit een mooi lichAam
Ik ben echt in de war en depressief
Toch denk ik ook weer niet dat ik het ben omdat ik in me hart ern jongen wil blijven
Ik ben gewoon dat type jonge wat hetzelfd doet bij ze vrienden en zonder

Laatst gewijzigd op 27-01-2015 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 23:21
bloodyb
bloodyb is offline
Puberteitsremmers krijg je vóór de puberteit begint vanaf je 12e jaar. Ga eens kijken op de website www.vumc.nl en zoek dan op genderdysforie. Daar kun je ook een antwoord op andere vragen vinden. Wat je in je laatste post zei over dat je door iemand was gehersenspoeld en zo was me niet helemaal duidelijk. Kan je dit eens uitleggen?
Oud 28-01-2015, 05:59
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik weet niet hoe maar we hadden een gesprek waarin voorkwam dat ik zei dat ik eigenlijk een meisje zou willen zijn hij zei toen dat ik dan transseksueel was toen ging ik dingenberover opzoeke en toen was ik in de war
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 06:49
Elin3
Elin3 is offline
Je zegt dat je een meisjeslichaam mooier vindt, maar bedoel je dan dat je liever een meisje wil zijn of dat je meiden gewoon mooi vindt, zoals de meeste hetero jongens?

Dat jij (vaak kinderachtig) jongensgedrag niet altijd leuk vindt hoeft niet gelijk te betekenen dat je een meisje had moeten zijn. Jij hebt je eigen persoonlijkheid en vindt soms bepaald gedrag niet leuk. Betekent dat dan dat je direct een meisje had moeten zijn? Ik je wel meer jongens die wat rustiger of volwassener zijn. Wat lijkt je zo leuk/ zoveel beter aan meisje zijn? Waarom voel jij je een meisje?
Oud 28-01-2015, 11:46
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik weet het niet ik voel me 50% jongen 50% meisje en die 50% komt waarschijnlijk door mannelijke hormonen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2015, 12:09
Elin3
Elin3 is offline
Kan je bepaalde gevoelens of momenten noemen waardoor je je soms een meisje voelt?

Zijn er misschien ook andere dingen waar je je niet fijn door kan voelen? Bijvoorbeeld omdat je weinig vrienden hebt, of omdat het thuis niet zo goed gaat? Of is je genderidentiteit het enige waar je mee zit?
Oud 28-01-2015, 13:19
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Genderidentiteid en ik weet het niet het voelt gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 20:45
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een meisje wou zijn ik d8 het omdat ik depressief was maar ik ben gwn depressief omdat ik toe ben aan een vriendin
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 22:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een meisje wou zijn ik d8 het omdat ik depressief was maar ik ben gwn depressief omdat ik toe ben aan een vriendin
Toe aan een vriendin of gewoon toe aan zelfvertrouwen, toffe vrienden en het gevoel gewaardeerd te worden...?
Oud 28-01-2015, 22:30
Jongen/Meisje
Jongen/Meisje is offline
Ik word gewaardeerd ik heb toffe vrienden maar ik heb een vriendin modig en met vriendin bedoel ik een meid waar ik van hou en zij ook van mij
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 20:03
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik word gewaardeerd ik heb toffe vrienden maar ik heb een vriendin modig en met vriendin bedoel ik een meid waar ik van hou en zij ook van mij
Waarom?
Oud 30-01-2015, 20:24
naomiexxx
naomiexxx is offline
Je kan niet alles schuiven op ik wil een vriendin dus ben ik depressief dus denk ik dat ik transseksueel ben.. Of ben ik nu fout?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 22:07
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Dat licht diep man, zo zo..
Ik heb dat ook gehad, maar... Ow wowie! *met de stemmen van kud *

@Naomiexxx ik denk niet dat 'ik wil een vriendin' in verhouding staat met de rest...
Dat was iets waar hij gewoon nu mee kwam, het is nogal moeilijk om dat soort dingen uit te vinden, nogal verwarrend ook..
Hij was depressief (vond zich zelf misschien niet mooi ofzo (hypothetisch)) en wou dus een meisje zijn (mooier geslacht...)
En volgens mij schuift hij niets af, maar door de verwarring (niet bewust dus) het constant op iets anders gooien (dat gheb ik vaak (gehad) ).
Reageren

Regels voor berichten