Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2015, 20:17
Verwijderd
Hallo iedereen,

Ik zit op dit moment in VWO3 en sta op het punt om mijn voorlopige profielkeuze te maken.
Ik weet vrij zeker dat ik voor E&M (Economie & Maatschappij) ga, met Wiskunde A.
Nu zit ik de laatste tijd erg veel met de studie Informatica in me hoofd en dat me dat heel leuk lijkt om na mijn middelbare school te gaan studeren.

Nu is mijn probleem: ik ben vrij slecht (heel slecht) in wiskunde, vandaar dat ik ook voor wiskunde A ga in de hoop dat ik dat wel kan.

Heb je voor de studie Informatica persé Wiskunde B nodig? Ik heb al een beetje gezocht en mensen zeggen dat je met wiskunde B een groot voordeel hebt in de Informatica. Ik ben er vrij zeker van dat het geen wiskunde B voor mij zal worden omdat ik hiervoor simpelweg gewoon niet goed genoeg ben in wiskunde.

Alle reacties en tips zijn welkom!

- Matthijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2015, 20:38
Verwijderd
Wiskunde B geeft zeker een voordeel, maar is niet noodzakelijk. Probeer wiskunde B gewoon. Als het echt niet gaat kun je altijd nog overstappen maar wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2015, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde B geeft zeker een voordeel, maar is niet noodzakelijk. Probeer wiskunde B gewoon. Als het echt niet gaat kun je altijd nog overstappen maar wiskunde A.
Bij mij op school worden de wiskunde B vragen apart getoetst en krijg je hier ook een apart cijfer voor. Heb nu 3x een 1 gehaald, dus wiskunde B "gewoon proberen" is een beetje teveel gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2015, 22:03
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Wiskunde B geeft zeker een voordeel, maar is niet noodzakelijk.
Dat hangt van het niveau af. Ik ken geen universiteit die wiskunde B niet als toegangseis heeft. Voor hbo-opleidingen geldt dat niet, maar dat geeft natuurlijk wel wat aan over de verschillen in inhoud tussen beide studies.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt van het niveau af. Ik ken geen universiteit die wiskunde B niet als toegangseis heeft. Voor hbo-opleidingen geldt dat niet, maar dat geeft natuurlijk wel wat aan over de verschillen in inhoud tussen beide studies.
Maar denk je dat ik met wiskunde A het ook aankan?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 10:58
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar denk je dat ik met wiskunde A het ook aankan?
HBO Informatica bedoel je dan? Aan de universiteit word je immers zonder wiskunde-B niet toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 10:59
Tochjo
Tochjo is offline
Als je wiskunde B op het vwo niet aankan, denk je dan dat je een universitaire studie die wiskunde B als ingangseis heeft, aankan?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 10:08
WolterB
WolterB is offline
Wiskunde B op de uni is verplicht als toelatingseis vor informatica en als je er op het VWO al moeite mee hebt en, stel dat je het kiest, slaagt met dat vak, dan ga je het op dat niveau absoluut niet redden.
Oud 12-01-2015, 10:10
Naimin
Naimin is offline
Het hangt er vanaf waar je naartoe wilt gaan. Op HBO wordt er helemaal niets aan wiskunde gedaan, op Universiteit daarentegen, is wiskunde B zeker een vereiste
Oud 12-01-2015, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde B op de uni is verplicht als toelatingseis vor informatica en als je er op het VWO al moeite mee hebt en, stel dat je het kiest, slaagt met dat vak, dan ga je het op dat niveau absoluut niet redden.
En als ik informatica op HBO niveau wil gaan doen, zou ik het dan wel aankunnen? Want degene hierboven zegt dat op HBO niveau niet naar wiskunde niveau word gekeken?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 20:54
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En als ik informatica op HBO niveau wil gaan doen, zou ik het dan wel aankunnen? Want degene hierboven zegt dat op HBO niveau niet naar wiskunde niveau word gekeken?
Aangezien je bij informatica op HBO-niveau zelfs probleemloos wordt toegelaten met een Havo-diploma zonder enig wiskundevak, lijkt me VWO met wiskunde-A geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten