Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2015, 16:44
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik heb gesnowboard en ben daarbij op mijn pols gevallen en op mijn schouder. Mijn pols doet heel erg pijn, dus ik vraag me af of het gekneusd of misschien wel gebroken is. Ik ben naar de ehbo daar geweest, maar daar had ik helemaal niets aan. En verder heb ik heel veel spierpijn!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn er geen foto's gemaakt?
Oud 20-02-2015, 19:10
-Marleen
-Marleen is offline
Nee ik kan pas maandag naar de huisarts en de ehbo kon niets.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het schijnt dat kneuzen meestal meer pijn doet dan breken, maar ik weet niet of dat ook voor je pols geldt. Mijn gekneusde pols ooit deed erg zeer en met een foto werd toen geconstateerd dat het geen breuk was.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je heel veel pijn hebt, zou ik de huisartsenpost bellen. Die kunnen je eventueel doorverwijzen voor een foto.
Oud 20-02-2015, 19:41
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Als je heel veel pijn hebt, zou ik de huisartsenpost bellen. Die kunnen je eventueel doorverwijzen voor een foto.
Oh hmm geen idee wat dat is maar ik zal het mn moeder vragen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:42
-Marleen
-Marleen is offline
Ik had wel ergens gelezen dat durende pijn meer naar een kneuzing wees, dus daar hoop ik maar op.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 20:53
Pluis
Pluis is offline
Als je gewoon in nederland bent, moet je je moeder de huisartsenpost laten bellen. Zij zullen je pols onderzoeken en bepalen of er een foto gemaakt moet worden.
Oud 21-02-2015, 07:52
-Marleen
-Marleen is offline
Mijn ouders willen dus niet bellen, ze vinden dat niet kunnen ofzo. Dus ik moet tot maandag wachten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 07:54
Elin3
Elin3 is offline
Het kan prima, alleen moet je betalen voor een bezoek aan de huisartsen post, in tegenstelling tot een voor hen gratis bezoekje aan de gewone huisarts na t weekend...
Oud 21-02-2015, 08:00
remco2015
remco2015 is offline
Wellicht gewoon beetje spierpijn, al die echt was gebroken had je wellicht al flink lopen huilen dus zal wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 08:38
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Wellicht gewoon beetje spierpijn, al die echt was gebroken had je wellicht al flink lopen huilen dus zal wel meevallen
Ik heb echt geen spierpijn in mijn pols hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 08:38
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Het kan prima, alleen moet je betalen voor een bezoek aan de huisartsen post, in tegenstelling tot een voor hen gratis bezoekje aan de gewone huisarts na t weekend...
Oh dat zou de reden dan wel zijn..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 09:02
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Misschien ben ik nog niet helemaal goed wakker, maar voor minderjarigen geldt geen eigen risico

Edit: voor de huisartsenpost geldt helemaal geen eigen risico, wordt gewoon gezien als huisartsenzorg ;d

Laatst gewijzigd op 21-02-2015 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 09:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn ouders willen dus niet bellen, ze vinden dat niet kunnen ofzo. Dus ik moet tot maandag wachten.
Tsja, als je pijn had en hebt, de huisartsenpost is voor dit soort dingen En Pluis is zelf dokter en adviseert het ook
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 09:20
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien ben ik nog niet helemaal goed wakker, maar voor minderjarigen geldt geen eigen risico

Edit: voor de huisartsenpost geldt helemaal geen eigen risico, wordt gewoon gezien als huisartsenzorg ;d
Ik dacht dat mijn moeder een aantal jaar terug aan het zeuren was, dat we 's avonds naar de HAP zijn geweest en dat dat zo duur was. Maar misschien kreeg ze dat uiteindelijk wel gewoon terug van de verzekering, dat weet ik niet...
Oud 21-02-2015, 10:35
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Ik zou wel naar de huisarts gaan ja, maar tot die tijd moet je je pols goed ondersteunen (heb je misschien iets van een mitella?).
Een paar puntjes waaraan je kan zien dat je pols gebroken is een afwijking van de stand van je pols (onnatuurlijke gebogen, al hoeft dit niet altijd het geval te zijn), een slappe hand (ook niet altijd het geval), een zwelling, pijn bij bewegen en het niet kunnen bewegen van de pols zoals jij dat gewend bent. Ik heb je niet over een onnatuurlijke stand van je pols gehoord, dus dat is al een goed teken ook in verband met het herstel mocht het wel een botbreuk zijn. Maar met verdenking op botbreuk ga ALTIJD naar een arts Je wilt niet dat je botten weer verkeerd naar elkaar groeien.
Oud 21-02-2015, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat mijn moeder een aantal jaar terug aan het zeuren was, dat we 's avonds naar de HAP zijn geweest en dat dat zo duur was. Maar misschien kreeg ze dat uiteindelijk wel gewoon terug van de verzekering, dat weet ik niet...
Als je naar de HAP gaat in een andere gemeente dan waar je woont moet je wel vooruitbetalen als je daar bent. Maar je krijgt het gewoon terug van de verzekering.

-Marleen, hebben ze op die EHBO je pols niet onderzocht? En was het een gewone EHBO-post van het skigebied, of de eerste hulp in een ziekenhuis?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:08
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Als je naar de HAP gaat in een andere gemeente dan waar je woont moet je wel vooruitbetalen als je daar bent. Maar je krijgt het gewoon terug van de verzekering.

-Marleen, hebben ze op die EHBO je pols niet onderzocht? En was het een gewone EHBO-post van het skigebied, of de eerste hulp in een ziekenhuis?
Gwn daar. Ze dachten eerst dat ik handschoenen wilde kopen en na veel gedoe begrepen ze dat er iets met mijn pols was. Toen vroegen ze me wat ik wilde dat ze gingen doen. Ik had geen idee, zij zijn van de ehbo. Ik niet. Vervolgens kreeg ik sneeuw in een plastic handschoen om het te koelen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:18
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Gwn daar. Ze dachten eerst dat ik handschoenen wilde kopen en na veel gedoe begrepen ze dat er iets met mijn pols was. Toen vroegen ze me wat ik wilde dat ze gingen doen. Ik had geen idee, zij zijn van de ehbo. Ik niet. Vervolgens kreeg ik sneeuw in een plastic handschoen om het te koelen
Met 2 weken ben je weer helemaal de oude
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:22
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Klinkt als een belabberde EHBO.
Hoe is het nu met de zwelling, neemt deze af of toe?
En hou je temperatuur (koorts?) in de gaten.
Ik heb je nog niet over de stand van je pols en beweegbaarheid verder gehoord, hoe is het daarmee?

en remco, volgens mij ben je geen arts, dus zou ik ook geen uitspraken doen over iets waar je geen verstand van hebt
Oud 21-02-2015, 14:34
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Klinkt als een belabberde EHBO.
Hoe is het nu met de zwelling, neemt deze af of toe?
En hou je temperatuur (koorts?) in de gaten.
Ik heb je nog niet over de stand van je pols en beweegbaarheid verder gehoord, hoe is het daarmee?

en remco, volgens mij ben je geen arts, dus zou ik ook geen uitspraken doen over iets waar je geen verstand van hebt
Mijn pols ziet er niet anders uit dan normaal, bewegen doet wel pijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:36
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Maar geen dof gevoel, tintelingen? (even complicaties uitsluiten)
Als je je pols beweegt, kan je dan alle kanten op bewegen die je gewend bent (ook al is het met pijn) en kan je niet opeens een beweging maken die je voorheen niet kon?
Oud 21-02-2015, 15:06
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Maar geen dof gevoel, tintelingen? (even complicaties uitsluiten)
Als je je pols beweegt, kan je dan alle kanten op bewegen die je gewend bent (ook al is het met pijn) en kan je niet opeens een beweging maken die je voorheen niet kon?
Dof gevoel? En ik kan wel alle kanten op bewegen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 15:15
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Citaat:
Dof gevoel? En ik kan wel alle kanten op bewegen.
Geen dof gevoel is een goed teken hoor Hetzelfde geldt voor de tintelingen.
Als je een dof gevoel zou hebben zou er een zenuw beklemt kunnen zitten, bijvoorbeeld door een botbreuk.
Oud 22-02-2015, 09:47
RWAKK
RWAKK is offline
Niet gebroken. Ooit mijn pols gebroken bij het skaten en geloof me, je wilt zo snel mogelijk naar de EHBO
Oud 22-02-2015, 10:18
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Om die conclusie met zekerheid te stellen zul je toch echt een arts moeten zien, de ene breuk is de andere niet.
Toch zou ik me inderdaad niet te veel zorgen maken dat je je pols gebroken hebt van wat ik van je hoor
Oud 23-02-2015, 20:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
En, wat zei de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 08:05
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
En, wat zei de huisarts?
Nog niet geweest, mijn ouders hebben geen tijd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 08:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je bent 15, je kunt prima zelf naar de huisarts bellen voor een afspraak.
Oud 24-02-2015, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Niet gebroken. Ooit mijn pols gebroken bij het skaten en geloof me, je wilt zo snel mogelijk naar de EHBO
Ik heb heel wat botbreuken gehad en met de meeste heb ik minimaal een dag rondgelopen voor ik toch maar eens een dokter opzocht. Misschien is de TS niet zo'n aansteller als jij.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 08:15
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Uhm, ik mag hopen dat je dan niet zoveel last meer ervan hebt

En mag gewoon zelf een afspraak maken hoor, het kost je ouders ook geen geld
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 09:37
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:

Ik weet geeneens welke huisarts wij hebben want wij hadden een huisarts maar die ging 2jaar geleden weg
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 09:38
-Marleen
-Marleen is offline
En ik denk niet dat mijn ouders het fijn vinden als ik dat ff zelf ga doen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 09:38
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:

Minder last inderdaad, maar soms zijn dr wel moment dat ik denk 'oei dat doet nog best wel pijn'
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 09:48
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan zeg/ mail/ app je "Mam, ik heb nog heel erg last van mij pols. Is het goed als ik een afspraak bij de huisarts maak?" Dan zal zij vast het nummer van de huisarts voor je hebben.
Oud 24-02-2015, 10:46
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Uhm, jij hebt pijn en je ouders' enige reden is dat ze "geen tijd" hebben? Ik krijg nu wel een beetje raar beeld van je ouders...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:10
-Marleen
-Marleen is offline
Pijn is weg
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:10
-Marleen
-Marleen is offline
Mn broertje is nu bij de huisarts voor zn teen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:12
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Mn broertje is nu bij de huisarts voor zn teen
Jeetje zeg, laten we hopen dat alles goed afloopt. Heeft je broertje er ook mentale klachten aan over gehouden? Heeft hij een bepaalde vorm van geesterlijke ondersteuning nodig?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:19
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Jeetje zeg, laten we hopen dat alles goed afloopt. Heeft je broertje er ook mentale klachten aan over gehouden? Heeft hij een bepaalde vorm van geesterlijke ondersteuning nodig?
Nee, maar ik denk dat jij dat wel hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:24
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Nee, maar ik denk dat jij dat wel hebt.
En hoezo denk je dat ik dat wel heb dan?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 13:45
-Marleen
-Marleen is offline
Wat er mijn pols is kan hij niet zo zien, maar omdat de pijn zo goed als weg is moet ik er gewoon rustig mee omgaan tot de pijn helemaal weg is en voor mn broertjes teen geldt dit ook
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 20:49
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
fijn dat de pijn weg is
veel beterschap! ook voor je broertje dan ^^

Regels voor berichten