Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Om je ei over iets kwijt te kunnen is het natuurlijk fijn als je dat bij een voor jou bekend en vertrouwd persoon kan doen. Maar je kunt natuurlijk ook je verhaal delen met iemand op bijvoorbeeld een forum. Gewoon iemand die je niet kent. Natuurlijk hoeft niet iedereen mee te lezen daarom kun je privé berichten sturen i.p.v. een topic erover te starten. Er zitten op dit forum heel wat mensen die je vast begrijpen en willen helpen. Ook de kindertelefoon is misschien een goede site. En anders misschien een ander familielid als je moeder zoals een neef of nicht?
||
Citaat:
![]() Ook iets suffs als boksen op de Wii vind ik heerlijk, omdat ik er mijn agressie een beetje in kwijt kan.
|
Wow, wat mist iedereen het punt ineens in die laatste paar posts. Het is niet de bedoeling dat we marieke aan manieren helpen om daadwerkelijk iets te breken, het klinkt vooral alsof ze van die behoefte af wil.
Mensen die zichzelf pijn doen, doen dat vaak omdat het helpt om spanning kwijt te raken, maar dat is natuurlijk niet gezond. Waarschijnlijk gaat jouw behoefte om jezelf pijn te doen pas over als je goed hebt leren omgaan met de privéredenen waar je het eerder over had. In de tussentijd kun je iets anders verzinnen om spanning kwijt te raken op de momenten waarop je jezelf pijn wilt doen. Bijvoorbeeld muziek luisteren, sporten, met een elastiekje tegen je arm petsen, in een kussen schreeuwen, verzin het maar.
||
Citaat:
![]() Maar goed, begrijp ik het goed dat je professionele hulp via/op school hebt geweigerd (clb)? Is dat wel verstandig? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en dan vraag je of het op een plek in school kan waar de leraren dat niet kunnen. en je kan anders altijd nog via bijvoorbeeld de huisarts opzoek gaan naar iemand waar je wel mee kan praten en hulp kan krijgen
|
Als je merkt dat mensen je verkeerd begrijpen kan je ze corrigeren. Liegen over dit soort dingen zal je waarschijnlijk niet verder helpen, mensen kunnen je niet helpen als ze niet weten waarmee je zit.
Als je bij de mensen waar je eerder hulp van kreeg je niet op je gemak voelt, zoek dan andere mensen. Veel scholen hebben bijvoorbeeld maatschappelijk werkers in dienst, die je goed kunnen begeleiden in de dingen die jij lastig vindt. Simpelweg door naar jou verhaal te luisteren en met jou te bespreken hoe jij je ergens bij voelt en hoe je je ergens bij zou willen voelen. Anders kan je misschien een keer in gesprek met je huisarts. Die heeft sowieso geheimhoudingsplicht.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Marieke, helaas reageer je niet op veel nuttige dingen die gezegd worden
![]() Vrienden, klasgenoten, maatschappelijk werk/clb, je moeder, docenten heb je allemaal al afgewezen voor hulp in vorige posts. Ik zie niet zo goed waar dit topic nu nog heen moet, Marieke ![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2015 om 17:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Momenteel zijn we opzoek naar een huisarts, de vorige is vorige week op pensioen gegaan. Wat pluisje zei heb ik ook niet zo veel aan. Muziek luisteren doe ik al letterlijk de hele dag (in de vakantie) Sporten hebben we geen geld voor. Laatst gewijzigd op 19-02-2015 om 23:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-02-2015 om 00:48. |
![]() |
|
Probeer toch meer te vertellen... Hoe lastig ook. Dan hebben ze wel meer inzicht in wat je dwars zit en lucht het voor jou misschien ook wel meer op omdat je niet een deel voor jezelf hoeft te houden. Dan kan je gewoon open praten en en daardoor beter geholpen worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Eten & Drinken |
Nog nooit gekookt - Tips? NadeHAVO | 14 | 21-11-2012 18:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de islam en het omgaan met dieren en milieu CraigDavid | 22 | 14-08-2005 10:38 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
Drugs & Alcohol |
space cake, of andere gerechten... slisje | 18 | 20-03-2002 22:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |