Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2015, 17:35
Verwijderd
Hey,

Wie kan me wat tips geven hoe ik naar een meid kan luisteren (echt puur luisteren) zonder dat ik gelijk probeer te helpen om het probleem op te lossen.

wat van dingen kan ik allemaal zeggen? want als ik zeg Oei, dat is lastig dan krijg je meestal iets van inderdaad als antwoord. Hoe zou ik het beste kunnen reageren.

(normaal zal ik its zeggen van Oei , dat is lastig. Je zal dit is kunnen proberen....)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2015, 18:06
shiznutz
shiznutz is offline
Nou gewoon luisteren..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2015, 18:12
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Gewoon luisteren inderdaad. En vooral geen advies geven, tenzij je dat zelf wilt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2015, 18:21
Elin3
Elin3 is offline
Luisteren, laten merken dat je luistert en niet te veel zeggen of mening geven. Doorvragen wordt wel gewaardeerd, dan toon je interesse.
Oud 14-05-2015, 19:11
Verwijderd
Ik bedoel meer , hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom.
Als ik afentoe oke , ja , inderdaad ,etc zeg lijkt het of ik zeer ongeintreseerd over kom
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 19:20
Verwijderd
iemand een idee ?
"hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 20:07
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Je bedoelt gewoon luisteren terwijl ze dat door heeft..... gwn in dr ogen kijken....
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel meer , hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom.
Als ik afentoe oke , ja , inderdaad ,etc zeg lijkt het of ik zeer ongeintreseerd over kom
Ook dingen zeggen die aangeven dat je daadwerkelijk hebt gehoord waar het over gaat, zoals "oh echt?" of "haha" of "wat kut zeg" enzo. En vragen stellen over wat ze vertelt, je mening geven, enzovoort. Hetzelfde als wanneer iemand anders je wat vertelt wat je boeiend vindt.

En je mag best advies geven als je dat hebt, als je eerst maar hebt laten merken echt naar het probleem te hebben geluisterd. Anders kom je inderdaad ongeïnteresseerd over.
Stel jouw computer is stuk, je hebt alles al geprobeerd, je neef die er verstand van heeft, heeft ook mee gekeken maar het helpt allemaal niet, en de volgende dag kom je op school en zegt tegen een vriend "m'n computer doet het niet meer" en die vriend reageert met "dan moet je 'm opnieuw opstarten". Dat lijkt alsof het 'm niets boeit, toch? En alsof hij denkt dat je dom bent.
Daarom eerst luisteren, interesse tonen, laten merken dat je doorhebt dat wat iemand vertelt stom/leuk/verrassend/zielig/etc is. Daarna mag je gaan proberen te helpen. En misschien kun je het wel helemaal niet oplossen, dat weet je pas als je weet waar het over gaat.

Laatst gewijzigd op 15-05-2015 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 12:54
Verwijderd
Dankje, is zal het de volgende keer is proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten