Citaat:
Niemand wil ermee werken? Wat jammer. Ik heb via het examentrainingsinstituut waar ik werkte ook wel eens op scholen lesgegeven en dan waren de VMBO leerlingen vaak overdreven braaf en lief, zeker vergeleken met gooise VWO studenten die vinden dat ze zelf wel mogen bepalen hoe ze hun schooltijd besteden. Was wel VMBO-T, dat wel. Maar ook qua theater lijkt het me best wel verfrissend om af en toe te werken met kinderen die dat van huis uit misschien minder hebben meegekregen, maar zeker niet minder creatief zijn?
|
Natuurlijk niet niemand. Maar het zijn gewoon de ergste pubers, en pubers vind ik persoonlijk (en velen met mij) de ergste doelgroep om theaterles aan te geven. Want theater is natuurlijk allesbehalve cool en als het dan stiekem toch best leuk is, is het niet cool om dat te laten merken. Binnen schoolverband dan hè, pubers die zelf op theater gaan zijn fantastisch. Maar ik ben ook gewoon echt niet gemaakt om aan ongemotiveerde leerlingen te gaan trekken om theater toch leuk te vinden. Soms lukt het, maar vaak voel ik me er alleen maar doodongelukkig bij.
Dan geef ik liever les aan zwarte basisscholen, als ik een nieuw creatief vak wil brengen.