Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2015, 18:56
Roeltjeh
Roeltjeh is offline
Hi,

Ik heb over anderhalve week een wiskunde proefwerk waar ik minimaal een 9.5 voor moet halen om mijn cijfer op te halen naar een voldoende. Als dit niet lukt sta ik op zitten blijven en daar heb ik totaal geen zin in.
Het proefwerk gaat over allerlei verbanden, i.e.: exponentiële groei, periodieke verbanden, machtsfuncties, vergelijkingen...
Heb zojuist mijn account en dit topic aangemaakt, omdat een 9.5 erg hooggegrepen ligt en dit dus een roep om hulp is.

Ik zou het heel erg kunnen waarderen als jullie me tips zouden kunnen geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2015, 19:00
Durian
Durian is offline
Weet je al wat de opdracht is?
Oud 13-06-2015, 19:10
mathfreak
mathfreak is offline
Wat ik je in ieder geval kan aanraden is om van ieder begrip dat je moet kennen een voorbeeld op te zoeken en zelf ook probeert om voor een gegeven begrip een passend voorbeeld te vinden. Op die manier weet je of, en in hoeverre, je een bepaald begrip al of niet goed kent. Zoek bij ieder begrip een opgave daarover en probeer zelf ook opgaven daarover te bedenken. Op die manier weet je of, en in hoeverre, je in staat bent om met een bepaald begrip te kunnen werken.
Oud 13-06-2015, 19:32
Roeltjeh
Roeltjeh is offline
Citaat:
Weet je al wat de opdracht is?
Hoe bedoel je? Ik heb diverse paragrafen met opdrachten die ik moet gebruiken om te leren, maar ik weet nog niet wat voor opdrachten er op de toets komen.

Citaat:
Wat ik je in ieder geval kan aanraden is om van ieder begrip dat je moet kennen een voorbeeld op te zoeken en zelf ook probeert om voor een gegeven begrip een passend voorbeeld te vinden. Op die manier weet je of, en in hoeverre, je een bepaald begrip al of niet goed kent. Zoek bij ieder begrip een opgave daarover en probeer zelf ook opgaven daarover te bedenken. Op die manier weet je of, en in hoeverre, je in staat bent om met een bepaald begrip te kunnen werken.
Dankje! De voorbeelden die ik gaf (zoals de exponentiële groei) worden allemaal uitgelegd in verschillende paragrafen, met opdrachten erbij. Opdrachten heb ik dus al genoeg! Zelf opdrachten bedenken klinkt als een goed idee, zal ik zeker doen!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 09:35
Ruben_Djr
Ruben_Djr is offline
VEEL OEFENEN
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 19:08
JustFun4Ever99
JustFun4Ever99 is offline
Je moet gewoon een overzicht maken van al je stof (en dat je het snapt).
Dat doe je door een docent of iemand of hulp/bijles te vragen en daarna zelf opdrachten te maken.
Je kan ook via internet aan uitleg komen.

succes! -R-
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 20:30
quintyy
quintyy is offline
Elke dag héél veel oefenen, wel met pauzes natuurlijk.
En als je over gaat of blijft zitten... voor de volgende keer: huiswerk bijhouden en niet een week van te voren pas beginnen met oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten