Hey scholieren,
Ik ben 16 jaar en heel dit schooljaar zat er bij mij een meisje in de klas. Ik had er nooit over nagedacht of ik haar leuk zou vinden totdat op een dag ik door de gangen en liep en een goede vriendin van het meisje riep: 'Hey Tim, wil je met (meisje).' Ik dacht (en ik weet het nog steeds niet) dat het een grapje was dus ik gaf een vage reactie en liep door. Ik ben toen na gaan denken van wat als dat meisje mij echt leuk vond? Wat zou zal wel niet gedacht hebben toen ik die reactie gaf? Ik heb verder nooit meer echt wat gehoord of dat ze mij leuk vond of iets en voor dat 'incident' plaats vond heb ik ook eigenlijk nooit contact met haar gehad. Wel vond ik een beetje opvallend dat ze bij de les economie opeens achter mij kwam zitten maar dit kan ook toeval zijn aangezien de plekken wel vaker werden veranderd. Aan het eind van het jaar was er een 'eindgala'. Zij was daar aanwezig en ik ook. Ik zag haar staan aan de andere kant van de zaal. Ze keek even naar mij (recht in mn ogen) en ze keek weer weg. Na al die tijd begon ik haar ook wel leuk te vinden. Ik heb 1 of 2x wat tegen haar gezegd en ze reageerde terug. Niks opvallends of gekke dingen. Helaas was dit m'n examenjaar en we zijn allebei geslaagd. Zij gaat naar een andere school en opleiding dan ik dus ik zal haar niet vaak meer zien. Het enige wat ik nog van haar heb is haar facebook, instagram en haar twitter. Ik durf haar op geen van deze platformen te contacteren omdat ik bang ben dat ze mij helemaal niet leuk vind en dat ik straks voor schud sta dat ik haar een berichtje heb gestuurd aangezien ik echt nooit met meisjes praat. Ik heb geen enkel meisje haar nummer, ik ben niet actief op social media als twitter etc. Ik heb geprobeerd om een facebook account te maken en haar toe te voegen (met een vervalsde naam). Helaas negeerde ze dit verzoek en word het voor mij vrijwel onmogelijk om nog met haar in contact te komen aangezien ik zelf geen twitter of iets gebruik. Ik heb geen idee of ze mij echt leuk vind en ik heb geen idee hoe ik ooit nog met haar in contact kan komen. Ook was ik niet echt populair op school dus heb ik geen idee of ze me ziet staan. Hebben jullie een idee wat ik kan doen? Of moet ik het meisje gewoon laten gaan? Ik vond haar wel echt heel leuk dus haar laten gaan lijkt me ontzettend moeilijk.