Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2015, 19:15
Eragor
Eragor is offline
Hallo, ik krijg dus 12,50 per maand van mijn ouders, maar de volgende dag is dat alles allemaal al op aan dingen die ik waarschijnlijk niet eens nodig heb, zoals een nietmachine maar dan in mint-groen ofzo, of een 5 euro bluetooth speaker die na 2 weken weer kapot is, dus mijn vraag is, hebben mensjes tips om geld te besparen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2015, 19:23
Elin3
Elin3 is offline
Zorg dat je een spaarpot hebt, of laat (een deel van) het geld op je rekening storten zodat je er niet bij kunt of het op een spaarrekening kunt zetten.

Probeer ook met jezelf af te spreken hoeveel je maximaal ergens aan uit wil geven. Je mag bijv. voor maximaal €5,- snoep koper per maand.

Zorg dat je geen impuls-aankopen doet. Ik weet niet of je ver van het centrum woont, maar misschien kan je gewoon naar de winkels niet te veel geld meenemen. Hou je geld thuis en is iets echt heel mooi, dan kan je altijd terug om geld te halen.

Misschien helpt het ook om precies op te schrijven (langere tijd) hoe je je geld uitgeeft.
Oud 05-07-2015, 08:22
Verwijderd
Niet uitgeven.

/topic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 18:08
CrazyImraan
CrazyImraan is offline
Elke keer dat je eigenlijk iets wilt kopen dat je niet nodig hebt, wacht dan 30 dagen en vraag jezelf af of je het nog steeds wilt hebben. Je zult ontdekken dat de drang om te kopen vaak snel voorbij is en je hebt weer wat geld bespaard puur door te wachten. Als je wilt kun je een 30-dagen lijst bijhouden waar je opschrijft wat je wilde kopen en de dag dat je dat graag wilde kopen. Je kan het ook in je hoofd bijhouden, zo vergeet je namelijk de onbelangrijke dingen weer
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 18:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij alles wat je koopt bedenken of je het echt nodig hebt.
Oud 06-07-2015, 21:15
Durian
Durian is offline
Citaat:
Bij alles wat je koopt bedenken of je het echt nodig hebt.
Nou, ik wil dus nog een paar schoenen erbij kopen, heb nu eigenlijk 1 paar goede schoenen.
En die schoenen die ik wil kopen zijn 90 euro
Oud 06-07-2015, 21:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou, ik wil dus nog een paar schoenen erbij kopen, heb nu eigenlijk 1 paar goede schoenen.
En die schoenen die ik wil kopen zijn 90 euro
Zijn deze schoenen 90 euro waard? Kan jij 90 euro missen? Zijn deze schoenen zoveel geweldiger dan alle minder dure schoenen?
Oud 06-07-2015, 21:47
Durian
Durian is offline
Citaat:
Zijn deze schoenen 90 euro waard? Kan jij 90 euro missen? Zijn deze schoenen zoveel geweldiger dan alle minder dure schoenen?
Nee, nee en ja
Oud 06-07-2015, 21:58
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee, nee en ja
Geld dat je niet kunt missen moet je niet uitgeven.
Oud 06-07-2015, 22:39
Durian
Durian is offline
Citaat:
Geld dat je niet kunt missen moet je niet uitgeven.
Ik heb het geld wel, maar dan geef ik spaargeld uit zeg maar, dus da's niet echt heel raar. Het enige probleem is dat ik zelf geen inkomen heb, ben helemaal afhankelijk van mijn ouders, dus op een gegeven moment moet ik wel een bijbaan nemen als ik bepaalde dingen wil blijven doen/kopen.
Oud 08-07-2015, 21:23
quintyy
quintyy is offline
Citaat:
Ik heb het geld wel, maar dan geef ik spaargeld uit zeg maar, dus da's niet echt heel raar. Het enige probleem is dat ik zelf geen inkomen heb, ben helemaal afhankelijk van mijn ouders, dus op een gegeven moment moet ik wel een bijbaan nemen als ik bepaalde dingen wil blijven doen/kopen.
Waarom koop je geen goede paar ANDERE schoenen? 90 euro is best veel. Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2015, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Waarom koop je geen goede paar ANDERE schoenen? 90 euro is best veel. Hoe oud ben je eigenlijk?
90 euro is een uurtje werken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2015, 06:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
90 euro is een uurtje werken.
Wil jij dan nieuwe schoenen voor Durian kopen?
Oud 27-07-2015, 16:39
Vallone
Vallone is offline
Mijn stappers zijn dan 110€, maar ik heb ook gewoon schoenen van Jack & Jones waar niks mis mee is tho. Volgens mij hebben die weer heel wat nieuwe schoenen toegevoegd, de meesten rond de 40€. Ik heb er laatst ook nog schoenen voor de zomer gekocht, en ze zijn kwalitatief ook gewoon goed. Ik zou als ik jou was gewoon even verder zoeken als je het geld niet kunt missen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2015, 16:48
Durian
Durian is offline
Citaat:
Wil jij dan nieuwe schoenen voor Durian kopen?
Ik heb andere schoenen gekregen #bofkont

Als school begint ga ik proberen minimaal 6 uur per week te gaan werken.
Oud 28-07-2015, 16:50
Vallone
Vallone is offline
Hey, tip; leg briefjes van 5 opzij. Gewoon elk briefje van 5 euro dat je tegenkomt (wisselgeld, whatever) doe je in een potje waar je van jezelf niet aan mag komen en dan heb je uiteindelijk een mooie bonus.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 21:49
trololo
trololo is offline
Wat ik vaak doe is weinig geld mee (meestal 2-5 euro) en als ik grote aankopen doe een paar dagen mee wachten en afvragen of het wel zo nodig is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten