Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2015, 18:01
12bambi34
12bambi34 is offline
Tijdje geleden heb ik een jongen ontmoet. Hij zat met zichzelf in de knoop, en was depressief. Afspreken ging toen ook heel moeilijk. Het werd ook vaak afgezegd. Daardoor schoot ik een beetje uit m'n slof en kregen we ruzie.

Nu appte ik hem laatst weer, en nu is het contact beter dan, dat het was. Destijds stond hij open voor een date, als hij zich goed voelde.

Nu gaat het beter tussen 'ons'. Wat zouden de date kansen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2015, 18:21
Obelise
Obelise is offline
Denk dat je wel aan een moeilijk project begint, wat je veel energie gaat kosten...

Maar als jij er voor wilt gaan, moet je dat doen
Liefde is grenzeloos!

Wat je ook doet, probeer er voor te zorgen dat je er niet spijt van krijgt!
En duidelijk grenzen te stellen mocht je er aan beginnen!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 19:29
12bambi34
12bambi34 is offline
Ik herken het van m'n ex. Dus ik ben er enigszins aangewend haha.

Ik weet niet of hij er voor openstaat. Dat is het enige. Als ik het zou vragen, word ik 'genegeerd'. Maar zo is hij. Doet hij bij iedereen. Had ik eerst een probleem mee. Tegenwoordig accepteer ik het. Hij toont ook meer interesse in me, dan eerst. En hij opent het gesprek ook vaker, dan eerst. Dus er zitten een hoop voordelen aan.

Eigenlijk is alles beter, dan het was. Daaraan merk ik ook dat het beter met hem gaat. Stapsgewijs, dat wel.

Hoe zou ik het, het beste kunnen brengen?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 19:40
Talenlover
Talenlover is offline
"Zou je het nog zien zitten om eens af te spreken?" of zoiets? Ik ken hem niet dus ik kan nogal moeilijk inschatten hoe hij reageert op welk soort vragen.
Denk er wel aan dat hij er misschien echt niet voor openstaat en dat dat de reden is waarom iedereen genegeerd wordt als ze dat vragen. Bovendien kan je, als er een relatie of zelfs daten van zou komen, er na een tijdje wel weer een probleem mee krijgen dat hij zo is. Let ook op met zeggen dat je er enigszins aan gewend bent, want dit is een ander persoon en hij zal dus in dezelfde soort situaties anders reageren dan je ex.
Ik zou gewoon zeggen: volg je gevoel. Denk jij dat het een kans heeft, probeer het dan.
Oud 06-08-2015, 20:13
12bambi34
12bambi34 is offline
Nou ja, ik had al een soort gelijk iets gedaan, en dat werd toen genegeerd.

We hadden eerder al gedated, en dat ging prima. Maar ik weet niet hoe hij er nu over denkt. Dat is eigenlijk het punt waar ik mee zit. Maar ik ben bang, dat als ik het verkeerd breng, het dringerig overkomt.

Daarom dacht ik iets als 'Ik ga morgen naar Amsterdam, weet jij nog leuke plekjes? Ik ga denk ik alleen. Jij was daar wel bekend toch?'

Of iets in die richting?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2015, 20:24
Talenlover
Talenlover is offline
Dat is dan inderdaad een beter idee, wat subtieler

Als hij je gewoon negeert als je zoiets voorstelt, zal je dus wel moeten wachten tot hij er zelf mee komt, waarschijnlijk. Subtiele (of minder subtiele) hints zoals wat je nu zegt, kunnen hem dan misschien wel wat meer vertrouwen in die richting geven. Je vraagt het dan beter niet gewoon rechtuit omdat hij dat toch gewoon negeert. Het kan ook zijn dat hij dat negeert omdat het hem afschrikt.

Je zou ook kunnen proberen om het gesprek heel voorzichtig in de richting van die eerdere dates of iets anders wat met daten te maken heeft te sturen en dan te polsen hoe hij daar nu tegenover staat, maar dan loop je ook weer het risico dat hij het gewoon negeert, denk ik. Volgens mij is het gewoon het beste om zoiets te sturen als wat je net zei en vooral niet aan te dringen.
Oud 08-08-2015, 16:55
12bambi34
12bambi34 is offline
Ik heb hem gisteren gevraagd wat hij wilde. Heb er alleen geen antwoord op gehad. Maar we spreken elkaar nog wel steeds. En hij interesseerde zich in mijn kleding. Dus dat is denk ik wel een goed teken?

Ik probeer ook allerlei manieren haha. Dat ik volgende week naar heel veel plekken ga, in de hoop dat 1 van de plekken hem aanspreekt, en hij eventueel mee wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2015, 17:26
Talenlover
Talenlover is offline
Wel stom dat hij daar geen antwoord op geeft... Maar het lijkt mij inderdaad al wel goed dat hij interesse toont

Haha dat is een goed idee!
Reageren

Regels voor berichten