Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 21:28
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Hoelang moeten die oorbelle erin blijven zegmaar dan voordat je ze eruit mag halen ( het gaatje niet meer dicht groeit)

en moet je wanneer je ze schiet eerst knopjes in ofzo of mag ook meteen ringetjes
Oud 24-08-2003, 21:31
Mariebel
Mariebel is offline
Je krijgt eerst van die knopjes, die hebben een dikker stokje dan gewone oorbellen. Volgens mij moet je die minimaal 6 weken inhouden. Daarna kun je andere oorbellen indoen, maar groeien de gaatjes nog wel redelijk snel dicht. Bij mij raadde de juwelier zelfs aan om die knopjes die je als eerste krijgt langer in te houden, weet alleen niet meer waarom.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 21:40
Balance
Balance is offline
idd eerst knopjes; minstens 6 weken.
daarna zou ik wel iets in doen, niet meteen zonder gaan lopen, dan zijn ze snel dichtgegroeid.
na een paar maanden kon ik al zonder, maar ik heb ook vriendinnen waarbij die gaatjes na een paar jaar nog snel dicht groeiden.
Is dus per persoon verschillend
Oud 24-08-2003, 21:43
Verwijderd
Zes weken is het minimum, ik heb ze tien weken in gehouden en elke dag ontsmet en gedraaid, zodat alles goed ging.
Nu kan ik ze gerust een hele tijd uit laten, soms moet ik 't gaatje eventjes doorprikken, voel je even maar 't bloed niet ofzo. Dan wel weer even ontsmetten met sterilon en klaar.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
6 weken als k me kan herinneren. daarna moet alles wel goed zijn. goed bewegen je oorbellen in die tijd en ontsmetten met sterilon.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:19
ssjpan
ssjpan is offline
6 weken wachten jaa, en dan eerst knopjes natuurlijk een ringetje kan er niet doorheen geschoten worden. Dat vertellen ze je allicht ook wel daar waar je het laat doen.
Oud 25-08-2003, 07:34
Qamra
Qamra is offline
Eerst 6 weken zweerknopjes dan nog eens 6 weken je eigen oorbellen..
Oud 25-08-2003, 12:21
Verwijderd
bij mij werd 4 tot 6 weken gezegd, maar dat kan ook komen omdat ik daarvoor daar al gaatjes had (10 jaar geleden)
Ik deed er trouw 2x per dag sterilon op maar m'n knopjes (vooral de achterkant) werden beetje koperachtig (waarschijnlijk gewoon roest dus).. en toen begon t een beetje te ontsteken dus heb gewone zilveren ingedaan na 4 weken en heb nergens meer last van!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:25
Lyra
Lyra is offline
je kutn het gelijk veranderen. Maar dan moet je het zeker in de gaten houden, dat ze niet ontsteken enzo. Ze zullen altijd dichtgroeien wanneer je er gedurende een lange tijd niets meer doet. Maar in het begin is het wel waarschijnlijker en sneller.
(en wanneer ze dicht zijn dan kun je ze zelf met een oorbel ook door prikken)
Oud 25-08-2003, 16:24
spunky
spunky is offline
Je kunt die zweerknopjes (zoals mijn juwelier de knopjes met een dik staafje noemde) het beste er een tijdje (6 weken zoals met hier zegt) in laten zit. Op zich kan je er wel meteen ringetjes in doen maar het staafje dat in je gaatje zit is erg dun en dus wordt je gaatje ook erg smal.
Ik heb het ook gedaan en krijg er nu geen knopjes meer in.
Oud 25-08-2003, 16:56
Jem
Jem is offline
Inderdaad zes weken, maar je houdt ze beter langer in.
Ik heb de mijne er na 6 weken uitgehaald en andere ingestoken en vorige week (inmiddels toch al zeker 4 maand of zo verder) begon mijn oor te bloeden, dus zeker langer inhouden.

*heeft nog steeds pijn *
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 17:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Magicgirl schreef op 25-08-2003 @ 13:21:
..maar m'n knopjes (vooral de achterkant) werden beetje koperachtig.
Zie je! Ben ik tóch niet helemaal gestoord!

Dat is geen roest, dat is gewoon de kleur die van het knopje afslijt. Het is gewoon échte koper.. (daarom mag je ze waarschijnlijk ook niet eeuwig inhouden)
Oud 25-08-2003, 17:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
volgens mij heb je al 10 keer je antwoord gekregen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:02
ssjpan
ssjpan is offline
Jaaaa SLOTJE

Oud 25-08-2003, 20:22
Komkommertje
Komkommertje is offline
Het beste kan je dan na die 6 weken ECHT juweliers zilver of gouden oorbelletjes kopen... zodat ze al kunnen wennen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik wil ook gaatjes, maar ben allergisch voor zilver, en goud vind ik lelijk. kan ik ook knopjes van chirurgisch staal of zoiets krijgen?
Oud 25-08-2003, 21:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil ook wel gaatjes in mn oor maar ik durf niet zo goed Voel je er echt heel weinig van?
Oud 26-08-2003, 00:39
hellion
hellion is offline
je voelt er niet al te veel van...maar hoe lang je ze laat zitten, ik heb ze er na drie weken uitgehaald en heb er nu nog plezier van...maar zou ook kunnen komen omdat ze als het ware voor de 2e keer geschoten werden, die ene dan, maar de andere absoluut ook nooit last van gehad.
Oud 26-08-2003, 07:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-08-2003 @ 22:13:
Ik wil ook gaatjes, maar ben allergisch voor zilver, en goud vind ik lelijk. kan ik ook knopjes van chirurgisch staal of zoiets krijgen?
Zweerknopjes zijn van koper en nog wat..

Dat daar hoef je je niet zo heel veel zorgen over te maken denk ik..
Oud 26-08-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-08-2003 @ 22:34:
Ik wil ook wel gaatjes in mn oor maar ik durf niet zo goed Voel je er echt heel weinig van?
Ik heb het een tijdje terug in een opwelling gedaan, samen met mijn zus. Je schrikt wel van 't pistooltje, maar 't doet geen pijn. Daarna voelt het nogal warm aan, maar weer geen pijn. Als je het gewoon netjes ontsmet elke dag en een beetje draait, dan krijg je echt geen pijn

Het enige wat je dus van het schieten zelf voelt is de 'klap' van het pistooltje, pak je oorlel maar eens vast en knijp... zo voelt dat
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2003 @ 10:17:
Ik heb het een tijdje terug in een opwelling gedaan, samen met mijn zus. Je schrikt wel van 't pistooltje, maar 't doet geen pijn. Daarna voelt het nogal warm aan, maar weer geen pijn.
Pff, ik heb 3 maanden terug ook 2 gaatjes in elk oor laten schieten, maar dat doet verdoemde zeer zeg.. Brand en trekt en krampt. Kon een week niet slapen..

Nee ik vond het niet zo heel erg fijn moet ik eerlijk toegeven

Maar het was nou ook weer niet zo erg dat ik het nooit meer zou doen..
Oud 26-08-2003, 10:18
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb ook opnieuw gaatjes laten schieten een tijdje terug omdat mijn vorige gaatjes te laag zaten (Mijn ouders hadden gaatjes laten schieten toen ik 1 was..).

Ik vond het niet echt een prettig gevoel, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden

En je kan het wel snel omwisselen, ik heb denk ik maar een week met die zweerknopjes gelopen, en daarna ringetjes in gedaan, die gaan ook wat makkelijker heen en weer.
Oud 26-08-2003, 11:37
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Ik heb ze een week geleden laten schieten,ik wou ze al lang heeel graag hebben maar ik mocht niet,toen ook niet,maar ze waren niet kwaad.
Je voelt er bijna niets van,alleen een 'tjak' en ik verschoot mega.
maar ik verschiet van alles
Oud 26-08-2003, 19:09
sientjuh
sientjuh is offline
Ik zou de knopjes zeker niet te kort inhouden, ik heb gaatjes laten schieten toen ik nog vrij jong was en mn gaatjes raakten steeds ontstoken van andere oorbellen (de knopjes die je meekrijgt zijn van speciaal materiaal gemaakt).
Nadat ik heel lang geen oorbellen gedragen heb heb ik nergens meer last van (zolang de oorbellen van zilver/goud zijn), maar vroeger was dat wel anders en ik denk dat ik mijn zweerknopjes beter wat langer in had kunnen houden.
Oud 26-08-2003, 19:12
sientjuh
sientjuh is offline
Citaat:
Daar waren mijn zweerknopjes van gemaakt, dus daar kan je naar vragen als je je gaatjes laat schieten. Ik denk alleen dat er verder vrij weinig oorbellen gemaakt zijn van chirurgisch staal...
Oud 26-08-2003, 20:03
marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 24-08-2003 @ 22:28:
Hoelang moeten die oorbelle erin blijven zegmaar dan voordat je ze eruit mag halen ( het gaatje niet meer dicht groeit)

en moet je wanneer je ze schiet eerst knopjes in ofzo of mag ook meteen ringetjes
knopjes en 6 weken!
2x per dag draaien is het beste
maar ik zou ze langer laten zitten dan 6 weken.
je kan wel andere in doen, maar niet helemaal nix.
want dan doet het nog wel zeer als je ze dan weer in doet, omdat ze dan nog een beetje dichtgaan!
na een half jaar is het zowiezo over..

kusje
Oud 26-08-2003, 20:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 26-08-2003 @ 20:12:
Daar waren mijn zweerknopjes van gemaakt, dus daar kan je naar vragen als je je gaatjes laat schieten. Ik denk alleen dat er verder vrij weinig oorbellen gemaakt zijn van chirurgisch staal...
Nee, die heb ik wel gezien (maar hoef ook niets ingewikkelds ofzo...)
Oud 27-08-2003, 10:13
Verwijderd
bij mij deed het best wel pijn...ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat het geen pijn doet want dat doet het dus wel, of wordt het bij jullie verdoofd met zo'n spray ofzo?

Ik heb de eerste 2 paar oorbellen gewoon 6 weken laten zitten en daarna even eruit gehaald en schoongemaakt en er weer in gedaan.

Ik heb daarna nog 1 laten schieten in mijn rechteroor. Na 2 weken was hij helemaal ontstoken en het deed altijd pijn. Toen heb ik hem eruit gehaald en schoongemaakt en er weer in gedaan en daarna ging het beter en genas het. Beetje onzin lijkt me om altijd 6 weken erin te houden als het ontstoken is enzo. Bij mij hielp het om schoon te maken....

Maarja, ik ben eigenwijs
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-08-2003 @ 11:13:
bij mij deed het best wel pijn...ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat het geen pijn doet want dat doet het dus wel, of wordt het bij jullie verdoofd met zo'n spray ofzo?
Nee, en de tweede die bij mij gaatjes schoot (e eerst ging bijna tegen de vlakte toen ze de 3e oorbel moest schieten ) trok nog eens hard aan mijn oor ook. Nagels erin..

*grr*
Oud 28-08-2003, 12:46
Verwijderd
6 tot 8 weken.

suusjuhhhhh
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 27-08-2003 @ 11:13:

Ik heb de eerste 2 paar oorbellen gewoon 6 weken laten zitten en daarna even eruit gehaald en schoongemaakt en er weer in gedaan.

Ik heb daarna nog 1 laten schieten in mijn rechteroor. Na 2 weken was hij helemaal ontstoken en het deed altijd pijn. Toen heb ik hem eruit gehaald en schoongemaakt en er weer in gedaan en daarna ging het beter en genas het. Beetje onzin lijkt me om altijd 6 weken erin te houden als het ontstoken is enzo. Bij mij hielp het om schoon te maken....

Maarja, ik ben eigenwijs
Ik was ook niet verdoofd hoor, maar ik verwachtte wel heel veel pijn, de keer dat ik en gaatje in mijn neus liet schieten was vooral gevoelig...
Een vriendin van me liet ook gaatjes schieten en vond het zo eng dat ze flauw viel achteraf, meer door spanning dan door pijn ofzo (want het deed bij haar ook geen pijn).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:23
Quantes
Quantes is offline
Ik heb ze pas laten zetten (drie maanden geleden) en dat doet dus ecght wel pijn he...
Oud 28-08-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 28-08-2003 @ 15:23:
Ik heb ze pas laten zetten (drie maanden geleden) en dat doet dus ecght wel pijn he...
Goed ontsmetten en oorbelletjes draaien, beetje schoonhouden dus.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:41
ssjpan
ssjpan is offline
Ja trouwens gaatjes schieten doet best pijn. Boven in voelde ik bijna niet, maar gewoon onderaan wel.
Oud 28-08-2003, 14:51
riejanne
riejanne is offline
heb gewoon vijf week met zweerknopjes gelope goed schoonhouden enzo toen drie week ofzo overdag gewone oorbellen en 's nachts weer die zweerknopjes en had nergens last van, heb nu nooit meer oorbellen in ma de gaatjes zijn na drie jaar nog steeds open
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ja, die zijn er..Moet je even naa vragen bij de juwelier..Zijn ook niet zo buigzaam als zilver en slaan niet zo snel zwart uit..Je hebt ook nikkel(of nikkel-vrije oorbellen)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:31
love-THE-world
love-THE-world is offline

uh je voelt helemaal nix......
alleen dat het warm wordt.........
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:02
blacky
blacky is offline
Ligt eraan waar je ze laat schieten. Bij de een 2 weken, bij de ander 6 weken. Heb ze er ook een keer al na 1 week uitgehaald de knopjes en er daarna ringetjes ingedaan, maar dan moet je er wel wat in doen, want anders groeien je gaatjes dicht.
Oud 08-09-2003, 21:33
Suziewafel
Suziewafel is offline
In elk oor heb ik twee gaatjes. De eerste laten zetten toen ik 5 werd en in groep acht de andere. Je moet inderdaad eerst 6 weken met knopjes lopen en goed ontsmetten. Ik had altijd twee ringetjes, maar voor m'n verjaardag wat dikkere oorbellen gekregen en nu vond ik twee naast elkaar niet meer zo mooi. Dus regelmatig doorprikken, maar nu was er eentje toch dichtgegroeid. Was even vervelend, omdat er echt een velletje over zat..heb het wel heel 'stoer' zelf doorgeprikt!
Oud 17-09-2003, 16:31
maaike0
maaike0 is offline
Kep net vanmiddag gaatjes laten schieten, dat mens in de juwelier zei dat ik er de komende twee dagen niks mee moet doen en pas daarna aan de knopjes gaan draaien en ontsmetten....is het dan niet al te laat?
Oud 17-09-2003, 16:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als zij dat zegt zou ik daar gewoon naar luisteren en na die 2 dgn gaan draaien je hebt immers nog 6 wk eer dat je er andere oorbellen in mag doen ...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:52
starshine
starshine is offline
toen ik 6 was ofzo heb ik onder in me oor gaatjes laten schieten en netjes naar de juwelier geluisterd en me zweerknopjes 6 weken laten zitten.. sterilon, draaien alles.... nu heb ik er ong. een jaartje 1 boven in me oor, ook hier netjes geluisterd, maar nog steeds groeien mijn gaatjes dicht als ik mijn oorbel langer dan n dag niet indoe... dus tis nie zo da as je je zweerknopjes netjes 6 weken inhoudt, dat dan je gaatjes niet meer dichtgroeien...

**knuffel**
Oud 23-06-2013, 17:59
evalinie
evalinie is offline

Oorbellen schieten doet echt totaal geen pijn. Ik ben 11 en heb kort geleden ook oorbellen laten schieten. Je voelt er bijna niks van! Het eerste wat ik zei was: Is het nu klaar? Heb ik nu al oorbellen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 18:09
Verwijderd
Citaat:

Oorbellen schieten doet echt totaal geen pijn. Ik ben 11 en heb kort geleden ook oorbellen laten schieten. Je voelt er bijna niks van! Het eerste wat ik zei was: Is het nu klaar? Heb ik nu al oorbellen?
Fijn, maar ik denk dat Daantje intussen al wel gaatjes zal hebben, we zijn 10 jaar verder ^^
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Intussen heb ik al twee paar gaatjes in mijn oren
Oud 11-09-2015, 11:00
RavCathX
RavCathX is offline
Citaat:
Ik heb ze een week geleden laten schieten,ik wou ze al lang heeel graag hebben maar ik mocht niet,toen ook niet,maar ze waren niet kwaad.
Je voelt er bijna niets van,alleen een 'tjak' en ik verschoot mega.
maar ik verschiet van alles

Het doet geen zeer bij het schieten, daar voel je echt niets van nee.
Maar ik moet nu echte oorbellen in , en het deed echt heel veel pijn! Ik heb er nu maar 1 in omdat ik het niet durf. Ik ga het wel doen, anders groeit hij weer dicht. Maar, hoort het echt zo'n pijn te doen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 11:13
Elin3
Elin3 is offline
Als je er heel erg last van hebt, ga dan terug naar de juwelier (waar de gaatjes geschoten zijn) en vraag daar om informatie.

Of draag nog wat langer de knopjes die je bij het schieten kreeg.

Regels voor berichten