Hallo iedereen,
Mij is altijd geleerd dat je gelukkig hoort te zijn met degene die je lief hebt. En dan heb ik het niet over familieleden of vrienden. Nee dan heb ik het over dat leuke lieve vriendje die alles voor je over heeft en alles voor je doet. Nou ja, dat is in het begin natuurlijk zo. Op een gegeven moment word dat wel minder en zo gek is dat niet. Alleen, nu weet ik niet of dat wat ik bedoel wel juist is in een relatie. Ik heb een heel lief vriendje, hij doet geen vlieg kwaad. Hij heeft nog steeds wel alles voor mij over maar toch ben ik niet gelukkig. Dan klink ik misschien egoïstisch, maar dat ga ik jullie nu uitleggen.
Maar vriend heeft in het begin van onze relatie nog wel eens dingen gedaan, die eigenlijk niet horen. Bijvoorbeeld op iemands anders kont slaan. Hij heeft voor mij nog nooit een relatie gehad en we waren nog maar net samen. Dus dat neem ik hem nu niet eens meer echt kwalijk. Maar het ging nog wat veder. Vroeger heeft hij dus een kleine zwak gehad voor een vriendin van mij. En er was een moment geweest dat hij, niet dat gevoel van toen, maar die gedachtes terug kreeg. Ik voelde me daardoor zo klote, dat ik mijn vriendin heb laten vallen en niet hem. Omdat ik wist dat ik me hoe dan ook, elke keer klote zou voelen, als ik met haar zou zijn. Ook al stopte ik met hem. Hij wist dat hij fout zat en heeft toch echt maanden zo zijn best gedaan om het goed te maken. En dat lukte hem. We hebben daarna weer zo'n leuke tijd samen gehad.
Tot de zomervakantie dan. Het ging goed, maar dat is natuurlijk niet voor eeuwig. Hij is zo bang dat die mij kwijt raakt, dat die overal zo eerlijk over is. Alles verteld die me. ALLES. Van per ongeluk oog contact in de trein naar een aanraking die niet zo is bedoelt. Ook heeft hij een periode dat hij alles moet zeggen wat er in zijn hoofd naar boven schiet. Het lijkt wel een psychische iets soms. Ondanks dit alles en ondanks ik niet echt gelukkig ben, houd ik wel ziels veel van hem en wil ik hem echt niet kwijt.
Maar als iemand je zo ongelukkig maakt, dat geluk geen plaats meer heeft. Maakt het dan nog uit hoeveel ik van hem houd? Help!
|